Volkswagen Polo (nuo 2018 m.) apžvalga

Volkswagen Polo (nuo 2018 m.) apžvalga

Volkswagen Polo – tai vienas populiariausių mažų hečbekų Lietuvoje, ir ne veltui: modelis išsiskiria komfortu, solidžiu interjeru ir kokybiškomis medžiagomis. Tai jau šeštoji „Polo“ karta – naudotų pirkėjams tai ypač viliojantis pasirinkimas dėl patrauklios kainos ir patikimumo.

Bendras vaizdas

Nors Polo yra kompaktiškas automobilis, erdvės viduje netrūksta – tiek vairuotojui, tiek keleiviams užteks vietos kojoms, galvai ir pečiams. Priekinės sėdynės tinka net aukštesniems žmonėms, o interjeras prilygsta didesnių šeimyninių automobilių lygio kokybei.

Daiktams laikyti skirtų vietų taip pat apstu: didelės durelių kišenės, centrinė konsolė ir talpi daiktadėžė priekyje. Dėl gerai suplanuotos bagažinės „Polo“ yra patogus kasdienai – ypač naudinga dviejų lygių bagažinės grindų sistema, kurią turi SE komplektacija ir aukštesnės versijos.

Varikliai ir jų charakteristikos

„Polo“ variklių gama prasideda nuo 1.0 litro trijų cilindrų benzininio variklio be turbinos, išvystančio nuo 47 iki 58 kW (64–79 AG), priklausomai nuo pagaminimo metų. Norint galingesnio varianto, siūloma ir turbo versija: 69 ar 84 kW (94 arba 114 AG). Sportiškiausia – GTI versija – su 2.0 litro 145 kW (197 AG) benziniu varikliu. Dyzelinių automobilių pasiūla mažesnė – dažniausiai sutinkamas 1.6 TDI su 58 arba 69 kW (79–94 AG).

Važiavimo savybės

„Polo“ orientuotas į komfortą ir saugumą, ne į sportiškumą. Vairas lengvas, važiuoklė sugeria nelygumus, o kelio ir vėjo triukšmas net važiuojant dideliu greičiu lieka žemas. Tokios savybės patiks tiems, kurie dažnai keliauja didesniais atstumais.

Norintiems tikro vairavimo malonumo labiau tiktų kiti modeliai, pavyzdžiui, „Ford Fiesta“ ar „Seat Ibiza“ – pastarasis išsiskiria ir didesniu variklių pasirinkimu.

Komplektacijos ir įranga

Net bazinė S komplektacija jau turi oro kondicionierių, automatinį avarinio stabdymo sistemą, elektrinius priekinius langus bei 8 colių spalvotą lietimui jautrų ekraną. Aukštesnės sekančios versijos SE siūlo 15 colių lengvojo lydinio ratlankius, galinius elektrinius langus, išmanųjį įrenginių integravimą.

Kiek aukštesnės įrangos versijos, tokios kaip Beats, pasižymi stilingu dizainu ir galingesne garso sistema. SEL versija turi parkavimo jutiklius priekyje ir gale, navigaciją, automatinius lietaus daviklius. Sportiškos R-line komplektacijų „Polo“ turi specialius bamperius ir sportiškesnes sėdynes, o GTI skirtas tiems, kam aktuali galia.

Nuo 2020-ųjų pagrindines S ir SE versijas pakeitė Match, kuri dar papildo įrangą parkavimo jutikliais abiejuose galuose ir tamsintais galiniais langais. United komplektacija taip pat siūlo šildomas priekines sėdynes, autopilotą, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį ir lietaus jutiklį.

2021 m. modelis buvo atnaujintas, pasikeitė tiek priekinis, tiek galinis dizainas, visose versijose tapo standartiškai montuojamas 8 colių skaitmeninis prietaisų skydelis. Po atnaujinimo, modelių eiliškumas tapo toks: Life (bazinė), Style (vidutinė), R-Design (aukščiausia), GTI išlieka atskira sportine versija.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

Mažų variklių dėka šis modelis labai ekonomiškas. Silpniausias 1.0 litro benzininis variklis naudoja apie 4,8 l / 100 km, o šiek tiek galingesnis – apie 4,7 l / 100 km. Turbo versijos su 94 ir 114 AG atitinkamai sunaudoja 4,5 ir 4,7 l / 100 km, tuo tarpu GTI su 197 AG vidutiniškai naudoja 5,9 l / 100 km. Dyzelinė 1.6 TDI versija išsiskiria itin mažomis sąnaudomis – tik apie 3,7 l / 100 km.

Išlaikymo kaštai

Naudotų „Polo“ kainos prasideda maždaug nuo 9360 eurų (už 2018 m. modelį iš privačių pardavėjų ar mažų salonų). Už kiek didesnę sumą – apie 11 700 eurų – galima įsigyti 1.0 TSI SE su nedidele rida. Dyzeliniai automobiliai vidutiniškai kainuoja nuo 12 285 eurų, o sportinės GTI versijos – nuo 16 380 eurų.

Už 2021 metų modelį reikės ruoštis sumokėti apie 16 380 eurų ir daugiau, o naujesni (2023–2024) dažnai kainuoja nuo 21 060 eurų, priklausomai nuo įrangos lygio.

Lietuvoje šiems automobiliams taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Mažesnio tūrio benzininiai varikliai dažniausiai patenka į mažesnę taršos mokesčio kategoriją.

Techninio aptarnavimo kaštai – šiek tiek žemesni nei kelių kitų populiarių modelių. Dauguma „Polo“ patenka į žemas draudimo klases, nes turi modernias saugos sistemas, pavyzdžiui, automatinį avarinį stabdymą.

Patikimumas

Nors dauguma vairuotojų Polo vadina patikimu automobiliu, pasitaiko smulkių gedimų: nurodomos elektronikos problemos, informacinės sistemos gedimai ar įspėjamųjų lempučių klaidos. Nors didesnių mechaninių gedimų pasitaiko retai, smulkūs defektai gali ilgiau užtrukti, kol bus pašalinti.

Aptarnavimo centruose klientų patirtys skirtingos: vieniems aptarnavimas pasirodė profesionalus ir greitas, kiti nusiskundė ilgais remonto terminais ir informacijos trūkumu. Dažnesni skundai – dėl gan aukštų remonto ir aptarnavimo kainų.

Kurio Volkswagen Polo verta ieškoti?

Universalus pasirinkimas – SE komplektacijos modelis: jis apjungia svarbiausius komforto ir saugumo elementus, o kainos skirtumas nuo bazinės versijos nedidelis. Ieškantiems galingesnio, bet ekonomiško variklio, patariama rinktis 1.0 TSI (apie 94 AG) – jis patikimas, ekonomiškas ir pakankamai dinamiškas kasdieniam naudojimui.

Jei reikia daugiau galios ar mėgstate sportišką važiavimą, verta pasidairyti į Polo GTI, tačiau šio modelio kainos stipriau krenta tik senesniems ir daugiau naudotiems variantams.

Alternatyvos

Jei norisi daugiau vairavimo džiaugsmo, verta išbandyti „Ford Fiesta“: šis modelis garsėja išskirtiniu valdymu, tačiau viduje erdvės šiek tiek mažiau nei Polo. „Seat Ibiza“ patiks tiems, kurie ieško energingų variklių – siūloma net 116 kW (158 AG) 1,5 litro TSI Evo versija.

Nepamirškite ir „Hyundai i20“ – daugelis jų vis dar turi galiojančią gamintojo garantiją, kas labai vilioja perkant naudotą automobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *