Volvo EX90: Elektromobilių milžino bandymas kelyje

Volvo EX90: Elektromobilių milžino bandymas kelyje

XC90, didžiausias Volvo SUV modelis, sulaukė elektrinio atitikmens – naujojo Volvo EX90, siekiančio didelio nuotolio ir saugumo rekordo. Testo važiavimas, techniniai duomenys, kainos.

  • Didelis SUV su didele baterija: 111 kWh
  • Nuotolis iki 617 km pagal WLTP
  • Kainos nuo 83 700 eurų

Didelis, prabangus ir visiškai elektrinis Volvo EX90 siekia išsiskirti premium segmente bei pasiūlyti išskirtinį važiavimo ir garso komfortą. Vis dėlto yra vietos tobulėjimui, kaip parodė pirmasis važiavimas naudojant šį automobilį.

Penkių metrų ilgio, iš Jungtinių Valstijų įvežami švedai į rinką atėjo beveik po pusantrų metų vėlavimo. Tai nutiko ne dėl skandinaviško dizaino korekcijų, o dėl programinės įrangos kūrimo, sukėlusių vėlavimų, kaip ir kitų Europos gamintojų atveju.

Didžiulis: volvo ex90 yra 5,04 metro ilgio

Palyginus su XC90, EX90 išaugo penkiais centimetrais. Nepaisant to, kad jis tapo plokštesnis ir lyginant su daugeliu šiuolaikinių konkurentų nėra pernelyg platus, automobilis atrodo gana siauras. Išlaikytame, erdviame salone visgi yra nemažai vietos, tačiau trečioji sėdynių eilė suaugusiems tinka tik trumpoms kelionėms.

Volvo prioritetas čia buvo erdvė bagažo skyriui, net esant pilnam sėdynių išdėstymui galima naudoti daugiau nei 300 litrų talpos saugyklą – tokios talpos neturi ir kai kurie mažieji mikroautobusai. Jei važiuojama penkiese, bagažas tilps daugiau nei dvigubai talpesniame skyriuje. Kai užimamos tik priekinės sėdynės, elektromobilio bagažas siekia beveik du kubinius metrus.

Salonas: kokybiškos medžiagos, mažai mygtukų

Didelis interjeras yra padengtas audiniais arba dirbtine oda, kiekvienas pasirinkimas yra aukštos kokybės, turintis puikią išvaizdą ir pojūtį. Puikų įspūdį taip pat palieka didelis informacijos ir pramogų ekranas su labai didelės raiškos ir greitu grafikos procesoriumi. Jis remiasi Android operacine sistema, kuria naudotis yra lengviau nei XC90, ir kita programinė įranga ne tik naujas, bet ir bus įdiegtas kitiems Volvo modeliams nuotoliniu būdu. Daug ankstesnių fizinių mygtukų buvo perkelta į liečiamų ekranų meniu, įskaitant išorinių veidrodėlių reguliavimą ir detalesnius klimato nustatymus, kurie gali būti surasti, jei naudotojas žino, kur ieškoti. Naujiems naudotojams gali tekti ilgiau pasimokyti.

Volvo-suv su aukštu važiavimo komfortu

Kad ir kaip EX90 pasirodytų Hamburgo miesto eisme, ADAC redaktorius Andreas Huber jau turėjo progą įvertinti. Aukščiausio modelio variantas su visais keturiais ratais varoma sistema, dvigubos kameros oro spyruoklėmis ir Performance režimu buvo išbandytas Šiaurės Vokietijos keliais. Pirmasis įspūdis – labai patogus. Lėtesniu greičiu automobilis lengvai nukenksmina kelio nelygumus, tačiau važiuojant greičiau oro spyruoklės kartais atrodo kiek griežtos. Nepaisant to, automobilis nėra skirtas greitiems posūkiams; į posūkius važiuojant greitai jis linkęs šiek tiek palinkti. Jėgainė yra galinga, jautriai reaguojanti į pedalų paspaudimus, o tai atitinka automobilio charakterį ir suteikia jam tam tikrą ramybę ir patikimumą.

Variklio pasirinkimai EX90

Aukščiausios versijos „Twin Motor Performance AWD” turi iki 380 kW/517 AG – tai grynai prabanga. Net ir 300 kW/400 AG „Twin Motor AWD” modelyje daugeliu kasdienių situacijų naudingumas mažai išnaudojamas. Pagreitis iki 100 km/h – vos per penkias ar šešias sekundes, maksimalus greitis – 180 km/h. Abu variantai turi keturis varančius ratus. Taip pat yra alternatyva su 205 kW/279 AG ir tik priekiniais varančiais ratais, pasiekianti 100 km/h per 8,4 sekundės.

Nuotolis: daugiau nei 600 km pagal WLTP

Pagrindinio modelio apačioje yra 101 kWh baterija, kuri pagal WLTP normą turėtų aprūpinti 580 kilometrų nuotolį. Dviejų variklių modeliai su 107 kWh baterija gali pasiekti iki 616 kilometrų atstumo. Volvo nesinaudoja 800 voltų sistema, nors ir yra prieinama motininei Geely kompanijai bei kituose naujuose modeliuose naudojama. EX90 išspaustas kiekvienas 400 voltų sistemos galimybių kampelis, tad maksimaliai pasiekia 250 kW įkrovimo galią. Įprastinė DC įkrova nuo 10 iki 80 procentų trunka apie pusvalandį.

Išvados ir kainos

EX90 pateisina savo, kaip flagmano, markės pažadą, nors ir nepasižymi ypač įspūdinga įkrovimo technologija. Jis neatsilieka nuo Vokietijos konkurentų Audi Q8 e-tron, BMW iX ir Mercedes EQE SUV arba EQS SUV. Ypač važiuojant ir dėl garsinio komforto. Norint patirti pilnavertę technologiją ir aplinką, greitai pasieksite šešiaženklę kainų sritį. EX 90 kainoraštis prasideda nuo 83 700 eurų už modelį su galine ašimi ir penkiais sėdimaisiais. Su keturiais varančiais ratais ir Performance režimu kainos prasideda nuo 96 800 eurų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *