Volvo XC60 (2008–2017 m.) apžvalga

Volvo XC60 (2008–2017 m.) apžvalga

Volvo XC60 visureigis yra vienas iš tų šiaurietiško dizaino pavyzdžių, kur stilius, komfortas ir praktiškumas susilieja į vientisą, patrauklų automobilį, tinkantį šeimai. Šis modelis išsiskiria iš konkurentų elegantišku interjeru, saugumu bei patogumu kasdienėje eksploatacijoje.

Apžvalga

Pirmoji Volvo XC60 karta (gamybos metai – nuo 2008 iki 2017) pelnė vardą kaip erdvus ir šeimai draugiškas SUV, kuriame gausu standartinės įrangos ir kuris išsiskiria patogiu važiavimu. Įprasta, kad Volvo didelį dėmesį skiria interjero kokybei bei saugumui – XC60 nėra išimtis. Čia rasite visas pagrindines saugos sistemas, šešias oro pagalves, stabilumo ir stabdymo pagalbą bei sėdynes su specialia apsauga nuo kaklo traumų.

Komfortas ir erdvė

XC60 vairuotojui suteikia aukštą sėdėjimo poziciją ir platų kelio matomumą. Salonas erdvus, o priekyje – patogios, daugybę reguliavimo galimybių turinčios sėdynės. Išskirtinis „plūduriuojantis“ valdymo pultas, pritvirtintas prie salono tik iš viršaus ir apačios, suteikia modernumo pojūtį. Salonas apgalvotas ir praktiškas – aplink gausu daiktadėžių bei papildomų nišų smulkmenoms, pvz., speciali lentynėlė išmaniajam telefonui.

Galinėje dalyje pakanka vietos trims suaugusiesiems, o sėdynių išdėstymas leidžia keleiviams gerai matyti lauką. Bagažinėje – visiškai plokščias grindų paviršius ir didelė erdvė, kurioje nesunkiai sutalpinsite tris didelius lagaminus ar kelis augintinius. Po grindimis įrengta papildoma slėptuvė vertingiems daiktams.

Važiavimas ir valdymas

Dauguma XC60 modelių pasižymi minkšta važiuokle ir užtikrintu sukibimu posūkiuose, tačiau dėl komfortiškos pakabos automobilis kiek labiau svyruoja, o valdymas kai kam gali pasirodyti ne itin jautrus. Sportiškesnė R-Design versija turi standesnę pakabą, taip sumažinant kėbulo svyravimus, bet ir dalį komforto prarandama. Nors visų varomų ratų sistema veiksminga, kai to reikia, didžiąją laiko dalį važiuosite priekiniais ratais, taip taupydami degalus. Volvo XC60 labiau tinkamas aktyviam gyvenimui nei sunkiai bekelės ekspedicijai, tačiau dėl didesnės prošvaisos puikiai įveikia bortelius ar lengvesnius kelius.

Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas

Galima rinktis tarp dviejų benzininių variklių: T5 bei galingesnio T6. T5 – turbokompresorinis 2,0 l, 173 kW (236 AG), o T6 – 3,0 l V6, pirmose versijose pasiekęs net 206 kW (281 AG), vėliau – iki 220 kW (299 AG). Abu varikliai užtikrina greitą pagreitėjimą, tačiau T6 pasižymi didesnėmis degalų sąnaudomis.

Ieškantiems ekonomiškesnio pasirinkimo verta rinktis dyzelines versijas, kurių galia varijuoja nuo taupios 2,0 l 100 kW (136 AG) (Drive) iki galingesnių D5. D5 modifikacijos buvo tobulinamos 2010 ir 2012 metais – galia išaugo nuo 136 iki 155 kW (185–211 AG). Atitinkamai mažėjo ir degalų sąnaudos, o CO₂ emisijos sumažėjo nuo 199 iki 139 g/km.

Degalų sąnaudos

  • T5 variklis ankstyvuose modeliuose naudoja ~8,6 l/100 km, naujesnės versijos – apie 6,7 l/100 km.
  • T6 varikliui būdingos didesnės sąnaudos – apie 11,8 l/100 km ir daugiau.
  • Dyzeliams D4 Drive – gamintojo duomenimis, vos 4,5 l/100 km ir tik 117 g/km CO₂.
  • Ankstyvieji D5 pasiekia apie 7,6 l/100 km, o atnaujinti modeliai – 5,3 l/100 km.

Eksploatacijos išlaidos

Kaina

Lietuvoje naudotų Volvo XC60 kainos priklauso nuo metų, ridos ir būklės. Už 2009–2010 m. modelius (rida ~160 000 km) teks mokėti nuo 5300 eurų (privatus pardavėjas) iki 5850 eurų (automobilių salonuose). Vidutinės ridos automobiliai kainuoja nuo 7000 iki 9400 eurų, o gerai išlaikyti modeliai su mažesne rida gali kainuoti apie 11 700 eurų (2012 m.) ar net 16 400 eurų (2014 m.). Paskutinių gamybos metų automobiliai gali siekti 22 200 eurų.

Taršos mokestis, draudimas, aptarnavimas

Lietuvoje Volvo XC60 taršos mokestis priklauso nuo modelio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kuo modelis naujesnis ir mažesnė tarša, tuo mokestis mažesnis. Draudimas – palyginus brangus, o ir reguliari priežiūra, ypač servise, gali būti nemažai kainuojanti. Tačiau, lyginant su prestižo markėmis, naudoti Volvo XC60 įsigyti galima už žemesnę kainą.

Kokį naudotą Volvo XC60 pasirinkti?

Jei vertinate ekonomiškumą – geriausias sprendimas bus dyzeliniai varikliai, ypač 2,0 l versijos – jos sujungia gerą dinamiką ir taupumą. Visi modeliai turi gausią standartinę įrangą, pradedant saugos sistemomis bei lengvojo lydinio ratlankiais, klimato ir kruizo kontrole. Aukštesnės komplektacijos XC60 pasižymi elektriniu sėdynių reguliavimu, šildomomis odinėmis sėdynėmis, automatiniais valytuvais, elektriniais veidrodėliais ir parkavimosi jutikliais. R-Design komplektacija – sportiškesnė važiuoklė ir išskirtinis kėbulo stilius.

Optimalus pasirinkimas daugeliui – 2,0 l dyzelinis (D4 Drive SE), kuriame balansuojamas ekonomiškumas ir komfortas.

Alternatyvos

Panašios klasės naudotų automobilių pirkėjai ieško alternatyvų, pasižyminčių praktiškumu ir ekonomiškumu. Tarp pagrindinių konkurentų minėtini BMW X3 (antra karta, nuo 2010 m.) ir Audi Q5 – abu siūlo aukštą važiavimo komfortą, kokybišką saloną ir nemažą bazinę įrangą. Audi Q5 – itin tvirtai išlaiko vertę, o BMW X3 stebina vairavimo dinamika ir ekonomiškumu.

Norintiems pigesnio sprendimo verta žvilgtelėti ir į Nissan Qashqai. Jis nors ir neturi tiek prestižo, tačiau siūlo patikimumą, funkcionalumą ir ženkliai mažesnes eksploatavimo išlaidas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *