Volvo XC60 (nuo 2017 m.) apžvalga

Volvo XC60 (nuo 2017 m.) apžvalga

Volvo XC60 – viena populiariausių Lietuvoje didesnių visureigių, pasižyminti skandinaviška elegancija, erdviu salonu ir pažangiomis saugumo sistemomis. Antrosios kartos XC60 tęsia pirmtako sėkmę, išlaikydama ryšį su didesniuoju šeimos nariu XC90, tačiau naujame automobilyje rasite daugiau erdvės, modernesnį dizainą ir dar didesnį komforto lygį.

Bendra apžvalga

Volvo XC60 dažnai pasirenkamas dėl rafinuoto interjero, gausios įrangos ir patogios vairavimo pozicijos. Nors šis modelis pasižymi ramiu charakteriu ir komfortu, sportiškumo gerbėjai gali likti šiek tiek nuvilti – valdymas ties posūkio riba nėra toks jautrus kaip kai kurių varžovų. Vis dėlto, puikiai subalansuota pakaba ir aukštas saugumo lygis užtikrina, kad kelionė būtų maloni ir patikima tiek mieste, tiek užmiestyje.

Pagrindiniai XC60 privalumai

  • Minkšta važiuoklė, kuri sugeria smulkias kelio nelygumus
  • Išskirtinai moderno ir šviesaus dizaino salonas
  • Pažangios aktyvaus saugumo technologijos ir maksimalus penkių žvaigždučių Euro NCAP įvertinimas

Kai kurie trūkumai

  • Prabangi oro pagalvė pakaba yra brangi papildoma įranga
  • Automatinė pavarų dėžė kartais reaguoja lėčiau, ypač startuojant
  • Vieni vairuotojai susidūrė su smulkiomis elektros sistemų problemomis

Varikliai ir ekonomija

Po variklio dangčiu galite rinktis platų galios agregatų spektrą: siūlomi ir dyzeliniai, ir benzininiai, ir hibridiniai variantai. Daugelyje modelių montuojamas 2,0 l darbinio tūrio variklis. Pasiūloje rasite 140 kW (188 AG) D4 dyzelinį, tokio paties galingumo T4 benzininį, 184 kW (251 AG) T5 benzininį, 225 kW (307 AG) T6 benzininį, 171 kW (232 AG) D5 dyzelinį ir net iki 400 AG siekiančius T8 įkraunamus hibridus. Galima pasirinkti priekiniais arba visais ratais varomus modelius.

Nuo 2019 metų papildyta ir lengvųjų hibridų gama: čia B4D (143 kW/194 AG) ir B5D (171 kW/232 AG) dyzeliai, B5P (183 kW/248 AG) ir B6P (219 kW/298 AG) benzininės versijos.

Važiavimo įspūdžiai

Nepriklausomai nuo pasirinkto variklio, XC60 pasižymi ramiu, komfortišku važiavimu. Dyzeliniai varikliai užtikrina gerą trauką jau nuo žemų sūkių, o hibridiniai modeliai stebina įspūdingu pagreičiu. Benzininiai varikliai dirba sklandžiau nei dyzeliai – žinoma, su tuo teks susitaikyti degalų sąnaudų atžvilgiu.

Važiuoklė gana efektyviai susitvarko su smulkiais duobės ir nelygumais, ypač su standartine plienine pakaba. Rinktiniai modeliai su oro pakaba siūlo dar didesnį komfortą, tačiau šis malonumas kainuoja žymiai daugiau.

Salonas maloniai tylus, patogi sėdėjimo pozicija ir aukštas ergonomikos lygis leidžia įveikti didelius atstumus be nuovargio. Automobilis puikiai tiks tiems, kurie nori komforto ir subtilios prabangos kasdienybėje.

Salonas ir praktiškumas

XC60 interjeras stebina tiek medžiagų kokybe, tiek dizainu – čia dominuoja natūrali mediena, metaliniai akcentai bei šviesūs tonai, kurie suteikia erdvės pojūtį. Priklausomai nuo komplektacijos, salone rasite elektrines sėdynes, šildymą, didelį 9 colių jutiklinį ekraną, kuriame valdomos dauguma funkcijų. Tačiau kai kada valdyti smulkias piktogramas ekrane gali būti ne taip patogu, kaip norėtųsi.

Priekyje ir gale nestinga vietos, tad tiek vairuotojas, tiek keleiviai jausis laisvai net tolimų kelionių metu. Bagažinė pakankamai talpi, nors kai kurių konkurentų modeliai gali pasiūlyti kiek didesnes erdvės apimtis.

Saugumas

Šis modelis pasižymi itin išplėtotomis aktyvaus ir pasyvaus saugumo funkcijomis – avarinis stabdymas, aktyvioji juostos palaikymo sistema, autonominis stabdymas prieš pėsčiuosius ir dviratininkus. Europos saugumo testuose XC60 įvertintas puikiai, užtikrindamas maksimalią apsaugą visiems keleiviams.

Komplektacijos ir įranga

Pirkėjai gali rinktis iš trijų pagrindinių komplektacijų: Momentum siūlo pagrindinę, tačiau pakankamai gausią įrangą (klimato kontrolė, šildomos odinės sėdynės, automatiniai žibintai ir lietaus jutikliai). R-Design leis mėgautis sportiškesne išvaizda, didesniais ratlankiais ir standesne važiuokle. Inscription – prestižiškiausia, su dar prabangesnėmis apdailomis, elektrinėmis sėdynėmis ir rafinuota salono atmosfera.

Norintiems dar daugiau patogumo, kiekvienai komplektacijai galima pridėti PRO paketą su tokiais patogumais kaip elektra reguliuojama vairuotojo sėdynė, šildomas priekinis stiklas ar LED rūko žibintai.

Išlaikymo sąnaudos

X60 degalų sąnaudos priklauso nuo variklio tipo: hibridinis T8 gamintojo duomenimis sunaudoja apie 1,8 l/100 km (pagal seną NEDC testą) ir išmeta tik 49 g/km CO₂, tačiau realiose sąlygose rezultatai gali skirtis. D4 dyzelinis modelis pagal NEDC testą sunaudoja apie 5,2 l/100 km, o pagal naujesnį WLTP – 5,9 l/100 km. T5 benzininis modelis (su visų ratų pavara) vidutiniškai sunaudoja 7,2 l/100 km.

B4D lengvasis hibridas oficialiai deklaruoja 6,1 l/100 km (WLTP standartas) – toks pat rezultatas ir galingesniam B5D varikliui.

Lietuvoje galiojantys taršos mokesčiai

Eksploatuojant XC60 svarbu atsižvelgti į Lietuvoje taikomą taršos mokestį: jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro rūšies bei pirmos registracijos datos. Dyzeliniai automobiliai su aukštesniu CO₂ rodikliu mokesčiu apmokestinami reikšmingiau, o žemų emisijų hibridiniai ar benzininiai variantai dažnai reikalauja mažesnių mokėjimų.

Reguliarus Volvo XC60 techninis aptarnavimas kainuos panašiai ar kiek mažiau nei analogiški vokiški visureigiai – tai leidžia pasirinkti ir iš lanksčių priežiūros planų, kurie leidžia išskaidyti sumas į mėnesines įmokas.

Patikimumas ir tipinės bėdos

Pagal patikimumo apklausas, Volvo XC60 dažniausiai vertinamas gerai, tačiau turėkite omeny kelias dažnesnes problemas. Dyzeliniuose modeliuose pasitaiko dyzelino dalelių filtro (DPF) ar turbinos nesklandumų, kurie gali brangiai kainuoti. Hibridinių versijų savininkai pastebėjo, kad po kelių metų gali mažėti elektrinė rida, gali pasitaikyti baterijos ar įkrovimo sistemos problemų. Taip pat fiksuotos kai kurios elektros sistemos, daviklių ar multimedijos gedimų.

Serviso patirtis labai priklauso nuo atstovybių – dalis savininkų giria greitą ir kokybišką aptarnavimą garantiniu laikotarpiu, bet kai kurie skundžiasi ilgais atsarginų dalių laukimo terminais ar aukštesnėmis kainomis už remontą pasibaigus garantijai.

Ką rinktis – mūsų rekomendacijos

Jei ieškote patikimo naudoto Volvo XC60, optimalus pasirinkimas būtų 2.0 D4 dyzelinis modelis su Momentum įranga. Šis variantas pasižymi puikiu balansu tarp dinamiškumo, ekonomiškumo ir praktiškumo. Jei norisi daugiau komforto ar išskirtinumo, verta paieškoti Inscription ar R-Design versijų, tačiau pagrindinės įrangos Momentum dažniausiai pilnai pakanka kasdieniam vairavimui.

Alternatyvos

  • Audi Q5: rafinuotas, patogus, su kokybišku salonu ir puikiu valdymu.
  • BMW X3: malonus vairuoti, džiugina sportišku valdymu ir intuityvia multimedija.

Pirkimo galimybės ir kainos

Naudoto Volvo XC60 antrosios kartos kainos Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo metų ir komplektacijos. Už maždaug 17 550 eurų galima rasti 2017–2018 metų modelių su 112 655–160 934 km rida. Už 23 400 eurų įsigysite 2019–2020 metų automobilį, o už naujesnius, iki 2022-ųjų modelių, teks pakloti apie 29 250 eurų. Mažai naudoti modeliai gali kainuoti iki 44 460 eurų. Tiesa, už hibridinius modelius dažniausiai mokėsite kiek daugiau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *