Ieškantiems erdvaus, manevringo automobilio, kuris užtikrintų gerą pravažumą bekelėje, bet norintiems išvengti didelio visureigio – naudotas Volvo XC70 universalas gali būti puikus pasirinkimas. Vyrauja įsitikinimas, kad tik SUV gali pasiūlyti visureigio galimybes, tačiau praktiškas, pakeltas Volvo universalas su keturių varančiųjų ratų sistema geba įrodyti priešingai.
Apžvalga
Volvo XC70 sukurtas remiantis V70 universalu, tačiau automobilio važiuoklė aukštesnė, kėbulas apsaugotas masyviomis plastikinėmis dalimis, montuojamos didesnės padangos, o pirkėjas gali pasirinkti modelį su visų ratų pavara. XC70 taip pat turi kalnų nusileidimo kontrolę, padedančią saugiai įveikti stačias nuokalnes.
Nors iš išorės Volvo XC70 atrodo robustiškas ir tvirtas, centre išlieka švediškas komfortas. Sėdynės itin patogios, automobilis pasižymi puikia bagažinės talpa, o dėl įvairių paketo pasirinkimų vidaus įrangą galima pritaikyti pagal asmeninius poreikius.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Aukšta sėdėsena ir geras pravažumas
- Universalus ir talpus bagažo skyrius
- Pažangios saugos sistemos
- Mažesnė galinė erdvė nei kai kuriuose konkurentuose
- Valdymas – ne sportinis
- Nėra labai intuityvi multimedijos sistema
Varikliai ir vairavimas
Iš pradžių pirkėjams buvo siūlomi benziniai šešių cilindrų varikliai, 3,2 litro (235 AG) ir 3,0 litro (304 AG), taip pat 2,4 litro penkių cilindrų dyzelis (183 AG). Laikui bėgant asortimentas plėtėsi – atsirado efektyvesnė 2,0 litro dyzelinė (D4) modifikacija. Nepaisant to, kad benzininiai varikliai pasižymi gera dinamika, Lietuvoje dažniau renkamasi dyzelinius modelius dėl mažesnių eksploatacinių išlaidų.
XC70 vairavimas mieste ir užmiesčio keliuose – gana minkštas, tačiau dėl aukštesnės važiuoklės posūkiuose juntamas didesnis kėbulo kryptelėjimas, o vairas galėtų būti tikslesnis. Vis dėlto automobilis itin tinkamas vilkimui, nes pagrindiniai modeliai gali tempti daugiau kaip 2000 kg.
Išskirtinis funkcionalumas
XC70 bagažinė – viena iš erdviausių savo klasėje ir mažai kuo nusileidžia standartiniam V70. Buvo siūlomos papildomos bagažo tvirtinimo sistemos, kad net ir ilgesni kelionių daiktai neslydinėtų. Tačiau vietos gale keleivių kojoms – mažiau nei kai kuriuose kituose segmento universaluose.
XC70 dažniausiai rinkdavosi šeimos, vertinančios universalumo ir patikimumo derinį. 2010 metais automobilis jau turėjo automatinio avarinio stabdymo sistemą, vėlesniuose modeliuose plėtėsi aktyvios saugos technologijų pasirinkimas.
Įrangos lygiai
- Jau bazinėje komplektacijoje – klimato kontrolė, kruizo kontrolė, elektriniai langai ir veidrodžiai bei vairuotojo sėdynės juosmens atrama.
- SE Lux komplektacijose rasite odines, elektra reguliuojamas ir šildomas sėdynes, bi-ksenoninius žibintus, elektra valdomą bagažinės dangtį.
- Papildomi žiemos paketai – šildomos sėdynės, žibintų plovikliai, o šeimos paketai – įmontuotos vaikiškos kėdutės galinėse sėdynėse.
Pirkimo ir eksploatacijos kaina
Ankstyvieji XC70, nuriedėję daugiau kaip 160 000 km, rinkoje kainuoja nuo 4680 eurų. Jei ieškote gerai prižiūrėto modelio, pagaminto po 2010-ųjų, su efektyvesniu varikliu ir rida iki 96 500 km, tikėkitės kainos tarp 9945-10 530 eurų. Atjaunintas modelis su patobulinta saugumo įranga (nuo 2012 m.) – apie 14 040 eurų. Mažai pravažiavęs automobilis iš 2016 metų vertinamas apie 28 080 eurų.
Variklių benzininėje gamos dalyje efektyvumas nedžiugina. 3,2 litro variantas naudoja apie 11,4 L/100 km, išskirdamas 272 g/km CO₂, o 3,0 litro variklis – maždaug 10,6 L/100 km ir 248 g/km CO₂.
Tarp dyzelinių variklių efektyviausias 2,0 litro (D4) priekiniais ratais varomas modelis – 4,5 L/100 km ir 117 g/km CO₂. Kiti dyzeliai, ypač su automatine pavara ir visais varančiais ratais, suvartoja daugiau – pavyzdžiui, 2,4 litro D5 automatinis pasiekia apie 8,3 L/100 km (219 g/km CO₂), nors vėlesnės šio variklio modifikacijos sugeba sumažinti sąnaudas iki 5,8 L/100 km ir 153 g/km CO₂.
Kaip ir priklauso prestižinės klasės automobiliui, Volvo XC70 techninės priežiūros kainos išlieka panašios kaip BMW ar Mercedes-Benz. Renkantis specifinį modelį verta pasitikslinti individualias išlaidas pas patikimą serviso specialistą.
Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio degalų rūšies ir pirmosios registracijos metų.
Kuris XC70 – geriausias pasirinkimas?
Ieškant naudoto XC70, verta dairytis SE Lux komplektacijos modelių – jų rinkoje nemažai, o komforto ir įrangos lygis aukščiausias. Papildomos „Winter“ arba „Family“ įrangos paketai suteiks dar daugiau praktiškumo: jie prideda šildomas sėdynes, priekinio žibinto ploviklius ar integruotas vaikiškas kėdutes galinėse sėdynėse.
Benzininiai varikliai dėl didesnių sąnaudų dažniausiai lieka nišiniam pirkėjui. 2,4 litro D5 dyzelinis variklis – pakankamai ekonomiškas ir universalus daugeliui poreikių. Automatinė pavarų dėžė bei visų varančiųjų ratų pavara – dažniausias ir patikimiausias pasirinkimas, kurį naudoto automobilių rinkoje rasite dažniausiai.
Kokie yra pagrindiniai alternatyvos?
Volvo XC70 laikomas vienu geriausių didesnių premium universalių visureigių, tačiau verta atkreipti dėmesį ir į Audi A6 Allroad. Pastarasis dėl pažangesnės oro pakabos ir galingesnių variklių siūlo didesnį važiavimo komfortą bei erdvę viduje, tačiau kainuoja brangiau.
Dar vienas dažnas pasirinkimas – Skoda Octavia Scout. Nors pravažumo atžvilgiu kiek nusileidžia Volvo, užtat siūlo didesnį galinės sėdynės erdvumą, erdvią bagažinę bei ekonomiškesnį dyzelinį variklį.
Vauxhall Insignia Country Tourer – dar vienas konkurentas, tačiau jis nusileidžia Volvo pagal pravažumo galimybes ir bagažinės talpą, visgi pasižymi gausia įranga ir palankesne kaina.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
