Volvo XC90 – tai automobilis, kuris neturėtų būti vertinamas tik kaip šeimos darbinis arkliukas. Nors jis pasižymi praktiškumu ir funkcionalumu, šis visureigis užtikrintai žengia prabangiųjų SUV gretose. Septynvietis erdvus salonas, išskirtinis komfortas bei gausi standartinė įranga leidžia jam lygiuotis ne tik su vokiškais konkurentais, tokiais kaip Audi Q7 ar Mercedes GLE, bet neretai juos ir pranokti kasdieniame naudojime.
Salono įspūdžiai
XC90 interjeras pasižymi aukšto lygio apdaila ir ergonomišku išdėstymu. Kiekviena detalė apgalvota, pasirinktos medžiagos malonios liesti – nuo minkštų audinių iki modernių stiklo intarpų. Vairuotojo pozicija patogi, matomumas geras, o sėdynės džiugina atrama net ilgesnėse kelionėse. Informacijos valdymas patikėtas dideliam 9 colių jutikliniam ekranui, kuris išvaizdus, tačiau reikalauja šiek tiek priprasti prie valdymo kasdienybėje.
Erdvė ir universalumas
Erdvės priekiniams keleiviams – daugiau nei pakankamai, antroje eilėje su komfortu įsitaisys trys suaugusieji, o paskutinėje eilėje tilps du vaikai ar net suaugusieji trumpesnėms kelionėms. Sėdynių moduliai patogiai lankstomi, pritaikant bagažinę skirtingiems poreikiams. Su penkiomis sėdynėmis bagažo skyrius milžiniškas, o ir su išskleistomis visomis septyniomis vietomis likęs tūris stebina praktiškumu.
Varikliai ir dinamika
Visi antros kartos XC90 modeliai aprūpinti keturių cilindrų varikliais: benzininiais, dyzeliniais arba hibridiniais. Anksčiausių versijų T6 benzininis motoras (316 AG) stebina tiek dinamika, tiek ekonomiškumu, o dar galingesnis T8 Plug-In Hybrid (401 AG) siūlo itin žemus CO₂ rodiklius, ypač dokumentuose. Papildytas šiek tiek silpnesnis T5 benzinas (247 AG) bei pagrindinis dyzelinas D5 (222–232 AG). Pastarasis vėliau pakeistas B5 versija su lengvo hibrido technologija, kuri padeda taupyti degalus ir sumažinti emisijas.
Dyzeliniai motorai suteikia pakankamai jėgos bei užtikrina ekonomišką eksploataciją, o benzininiai modeliai, nors reikalauja aktyvesnio darbo, užtikrina pakankamą dinamiką. T8 hibridas pasižymi geriausiu elektriniu nuotoliu klasėje ir pagreičiu nuo 0 iki 100 km/h vos per 5,8 sekundės.
Važiavimo ir valdymo ypatumai
Važiuojant XC90 stebina ramumu ir švelniomis reakcijomis. Nors didesnio skersmens ratai gali kiek pabloginti komfortą ant nelygių dangų, mažesnių ratų modeliai sugeria smūgius veik smarkiau. Automobilis stabilus ir posūkiuose, nors sportiškumu neprilygs BMW X5 ar Porsche Cayenne, tačiau pranašesnis už kai kuriuos kitus didžiuosius visureigius, tokius kaip Land Rover Discovery.
Įranga ir komplektacijos
XC90 galima rinktis su Momentum, R-Design ir Inscription komplektacijomis, o nuo 2022 m. – Core, Plus bei Ultimate paketais. Jau bazinė įranga siūlo tokius patogumus kaip adaptyvus kruizo valdymas, automatiniai LED žibintai, odinės sėdynės (priekis šildomas), elektrinė bagažinės anga, 19 colių ratlankiai ir dviejų zonų klimato kontrolė. Aukštesni lygiai papildomi didesniais ratlankiais, panoraminiu stoglangiu, aukštos klasės garso sistema ar net oro pagalvėmis. Ultimate versijos išsiskiria ir oro pagalvėmis, ir 21 colio ratlankiais.
Kainos ir eksploatacinės išlaidos
Lietuvos rinkoje naudoto XC90 kainos prasideda maždaug nuo 23 400 eurų už ankstyvų gamybos metų (2015–2016 m.) automobilį su apie 112 650 km rida. Už didesnę, maždaug nuo 29 250 iki 31 600 eurų sumą, galima tikėtis 2017 m. modelio, o už 41 350 eurų ir daugiau – 2019 m. ar naujesnės lengvo hibrido versijos. Hibridiniai T8 modeliai vertinami ir savo kainomis – nuo 32 760 eurų iki 40 950 eurų už mažos ridos pavyzdžius. 2022 m. modeliai kainuoja nuo 46 800 eurų ir daugiau.
Degalų sąnaudos
- T8 Plug-in Hybrid (NEDC) – 2,1 l/100 km (teorinis, realybėje dažnai didesnės vertės)
- T5 benzinas – 7,9 l/100 km
- T6 benzinas – 8,1 l/100 km
- Dyzelinis D5 – 5,8 l/100 km
- Dyzelinis B5 (WLTP) – 6,4 l/100 km
- B5 benzinas – 8,7 l/100 km
- B6 benzinas – 9,2 l/100 km
Taršos mokestis ir išlaikymas
Lietuvoje automobiliams taikomi taršos mokesčiai priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. XC90 modelio emisijos ribos svyruoja: T8 hibridas teoriškai išmeta vos 49 g/km, dyzelinis D5 – apie 149 g/km, o galingesni benzininiai varikliai pasiekia ir 184 g/km ar daugiau. Taršos mokestis skaičiuojamas kiekvienam atvejui individualiai, priklausomai nuo pasirinkto variklio.
Apsidraudimo kainos dažniausiai patenka į 40 grupės (iš 50) ribas. Serviso išlaidos gali būti palengvintos naudojantis Volvo siūlomais aptarnavimo planais, leidžiančiais išskaidyti mokėjimus į mėnesines įmokas, o paslaugų intervalas pritaikomas pagal automobilio amžių ir ridą.
Patikimumas
Volvo XC90 dažniausiai vertinamas kaip patikimas, ypač pirmaisiais eksploatacijos metais. Tačiau naudotojų patirtys rodo, kad pasitaiko atvejų su elektronikos trikdžiais ar prietaisų skydelio klaidomis, kartais – pavarų dėžės gedimais, kurie gali pareikalauti didesnių investicijų. Serviso aptarnavimo kokybė paprastai sulaukia gerų įvertinimų, nors kai kurie savininkai mini ilgesnius laukimo terminus dėl detalių.
Kurį Volvo XC90 rinktis?
Ieškantiems geriausio kainos ir kokybės santykio, optimalus pasirinkimas – dyzeliniai D5 arba „šviežesni“ B5 modeliai. Jie užtikrina subalansuotą dinamiką ir ekonomiškumą. Turbintos benzininės versijos, kaip T6, dėl didesnių sąnaudų ir menko ekonomiškumo nėra racionaliausias pirkinys. Renkantis įrangą, Momentum Pro (arba atnaujintas Core lygis) užtikrina praktiškiausią sprendimą be perteklinių išlaidų. R-Design skirtas norintiesiems išraiškingesnės išvaizdos, tačiau verta atsižvelgti į didesnius rato skersmenis ir kiek standesnį važiavimą.
Pagrindiniai konkurentai
Ieškodami alternatyvų, verta atkreipti dėmesį į Audi Q7, kuris siūlo išties erdvų saloną, gausybę įrangos ir malonų komfortą. Land Rover Discovery patiks tiems, kam svarbiausias vietų kiekis ir universalumas bei solidus važiavimo komfortas, nors patikimumas gali būti nevienodas. Visos šios alternatyvos kelia realią konkurenciją Volvo XC90, tačiau švediškas modelis išlieka viena universaliausių, komfortiškiausių ir ekonomiškai pagrįstų rinkos pasirinkimų.




