„Williams“ meta iššūkį „Ferrari“

„Williams“ meta iššūkį „Ferrari“

McLaren vėl parodė savo pranašumą. Daugiau nei Jeddah mieste. GP Majamis buvo taip pat vieno sustojimo lenktynės, tačiau čia padangos dėvėjosi stipriau nei aukštosios spartos trasoje prie Raudonosios jūros. Tiek Oscar Piastri, tiek Lando Norris lenktyniavo tolyn, kai tik turėjo laisvą kelią, tiek ant vidutinių, tiek ant kietų padangų.

Mercedes ir Red Bull galėjo mesti iššūkį McLaren tik kvalifikacijoje. Vieną pole poziciją pasiekė Andrea Kimi Antonelli, kitą Max Verstappen. Tačiau kai reikėjo ištvermės, mašina ir padangos ėmė kaisti, o McLaren ėmė dingt iš horizonto. 37 ir 40 sekundžių atsilikimai rodo esminį skirtumą tarp komandų.

Ferrari, po pagerėjimo Jeddah, šeštame pasaulio čempionato etape parodė prasčiausią formą. Majamio autodromas „raudonųjų“ automobiliams nebuvo palankus, tačiau šį kartą net Williams pasirodė geriau tiek vienai ratui, tiek per visą distanciją. Didžiausias iššūkis buvo padangų įkaitinimas iki reikiamos temperatūros. Ferrari išlieka tarp Williams pagal mūsų komandų reitingą, vertinant visą sezoną.

Sauber pasirodė šiek tiek geriau

Toro Rosso, Haas, Alpine, Sauber ir Aston Martin pagrindinėse lenktynėse neturėjo ką pelnyti. Top 5 tvirtai laikėsi punktų zonoje. Hadjar vos vos prarado dešimtąją vietą, atsilikęs 0,168 sekundės. Toro Rosso pilotas ilgai gynėsi nuo Esteban Ocon atakų. Haas pilotas kentėjo nuo ilgai trukusios važiavimo riboten pirmutinių kovų ir padangos perkaisdavo.

Alpine, laimės dėka, pelnė vieną tašką per sprintą. Keturi pilotai dėl nuobaudų buvo nustumti atgal. Taškas galėjo atitekti ir Sauber, jei Nico Hülkenberg nebūtų praradęs penkių pozicijų starto ratu. Tai buvo greičiausias savaitgalis šveicarams. Tuo tarpu Aston Martin situacija buvo apgailėtina. Paskutinė ir priešpaskutinė vieta su vieno rato atsilikimu.

Per vieną ratą McLaren turėjo bijoti Mercedes ir Red Bull. Buvo kova dėl tūkstantųjų sekundės dalių. Per distanciją papajos spalvos automobiliai važiuoja savo planetoje. Kai kiti kovodami su perkaistančiomis padangomis, stabdžiais ar varikliais, McLaren viskas lieka žalia zona. Tai virsta virš 37 sekundžių pranašumu.

Jeddah sunkumai buvo įveikti. Šį kartą Mercedes geriau saugojo padangas. Tai leido sprinto metu užimti pole poziciją ir pagrindinėse lenktynėse žengti ant podiumo. Per vieną ratą Mercedes toks pat greitas kaip McLaren. Dabar reikia tik išlaikyti šį greitį per distanciją. Majamyje sidabrinės strėlės pasirodė geriau nei Red Bull.

Naujas automobilių dugnas, kurį gavo tik Verstappenas, buvo mažas žingsnis į priekį, tačiau ne lūžio taškas. Red Bull inžinieriai tik kartą bandydami sureguliavo automobilį tinkamai. Verstappenas trečią kartą pelnė pole poziciją. Kitaip nei Suzuki, jam nesisekė atsilaikyti prieš McLaren vairuotojus. Red Bull automobilio padangos ir stabdžiai perkais.

Ferrari buvo toli nuo podiumo. Podiumas sprinte buvo sėkmingos strategijos rezultatas. Tačiau starto pozicijos 8 ir 12 parodė, kad Ferrari trasa nepalanki. Truko pusę rato, kad padangos įsidegtų. Lenktynėse jie buvo toli atsilikę, kad galėtų pasinaudoti paprastai geru padangų valdymu.

Williams buvo geriau nei Ferrari. Tiek vienam ratui, tiek visam lenktynių laikui. Albonas finišavo tik aštuoniomis sekundėmis už Verstappeno, tačiau devynios sekundės prieš Ferrari. Sainzas važiavo su pažeistu dugnu ir tikėjosi pagalbos iš savo komandos draugo su DRS prieš du Ferrari. Tačiau tuomet būtų rizikuota vieta prieš Antonelli.

Sprinte taškai gulėjo ant kelio, tačiau Toro Rosso jų nepasiėmė. Pagrindinėse lenktynėse Hadjar vos pritrūko iki paskutinio taško. Toro Rosso Majamyje formos nebuvo tokios geros kaip įprastai. Hadjar turėjo 57 ratus vykti pagreityje ir dėl to padarydavo klaidų. Lawsonas pernelyg dažnai buvo įtrauktas į kolizijas.

Geriausiomis aplinkybėmis būtų pakakę dešimtoji vietai. Tačiau to nebuvo. Pirmame stint’e Oconas sulaikė Ferrari su Hamiltonu. Antrame, jis sekė Hadjarui dirbant. Ilgas važiavimas kenkė padangoms. Pirmą kartą atsirado didelis skirtumas tarp vairuotojų. Keista, kartais Ocon nesilaiko trajektorijos, kartais Bearman. Šį kartą tai buvo anglas.

Savo pačias jėgomis taškų nebuvo įmanoma pasiekti. Vienas vairuotojas pasiekė Q2 besistengiant visomis jėgomis. Majamyje variklio faktorius buvo ypač svarbus. Taškai už Gasly sprintą buvo dovana. Prancūzas pasinaudojo daugybe nuobaudų. Lenktynėse to pakako, kad atsilaikytų prieš Sauber ir Aston Martin. Dešimta vieta buvo 16 sekundžių atstumu.

Sauber parodė savo geriausią rezultatą iki šiol. Abiejose kvalifikacijose peršo vienas vairuotojas patogiai į Q2. Pirmą kartą automobiliai buvo gerai subalansuoti. Tai taip pat sumažino padangų dėvėjimąsi. Geras ženklas, kad Majamyje yra greitos ir lėtos sekcijos. Atrodo, modernizacijos veikia.

Ką galima dar pasakyti? Aston Martin užėmė paskutinias dvi vietas su ratų atsilikimu. Abu vairuotojai iškrito jau Q1. Žalieji automobiliai buvo lėtai ir sunkiai valdomi. Trakcija praktiškai nulinė. Sprinte aplinkybės buvo palankesnės. Alonso, pasinaudojęs Verstappeno šešėliu, pateko į SQ3. Strolli padėjo kolegų nuobaudos iš 9 vietos į 5. Komanda šių keturių taškų nenusipelnė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *