Ieškote sportiško ir elegantiško automobilio? Audi A5 Coupé neabejotinai patrauks jūsų dėmesį. Šis modelis mechanine prasme yra artimas Audi A4, tačiau išsiskiria dailiu dviejų durų kupė kėbulu ir dar daugiau stiliaus. Geresnė vairavimo dinamika, aukšta vidinė kokybė bei solidus komfortas pavertė A5 Coupé populiaria pasirinkimu tarp premium klasės automobilių.
Bendra apžvalga
Audi A5 Coupé pasižymi puikiu komforto, žemų triukšmo lygių ir solidumo deriniu. Visi varikliai – tiek benzininiai, tiek dyzeliniai – veikia užtikrintai ir tyliai. Nors vairavimo emocijų gali šiek tiek trūkti, palyginti su kai kuriais konkurentais, tačiau kokybiškas salonas, aiškus multimedijos valdymas ir patogus salono išdėstymas tikrai maloniai nustebina.
Galinių sėdynių erdvė – kaip kupui – pakankamai dosni. Nors tikėtis šeimos universalui būdingo erdvumo neverta, net ir aukštesni keleiviai užpakalyje ras vietos. Bagažinės talpa irgi visai praktiška tokio tipo automobiliui.
Privalumai
- Rafinuotas salonas iš aukštos kokybės medžiagų
- Galingi ir tolygiai dirbantys varikliai (benzinas arba dyzelis)
- Pakankamai praktiškas kupė: neblogai išnaudota galinė erdvė, solidi bagažinė
Trūkumai
- Konkurentai kai kuriais aspektais suteikia daugiau vairavimo malonumo
- Įranga ne visada tokia išsami kaip kai kuriuose alternatyvuose modeliuose
- Standi sportinė pakaba gali sumažinti kasdienį komfortą
Varikliai ir vairavimas
Audi A5 Coupé siūlomi varikliai – labai įvairūs: nuo ekonomiško 1,4 litro TFSI benzininio iki įspūdingo 3,0 litro S5 versijos, kuri gali įsibėgėti iki 100 km/val. vos per 4,7 sekundės. Tarp jų – ir taupūs, bet pakankamai dinamiški dyzeliai. Kai kurios komplektacijos leis rinktis ir visus varančius ratus, taip gerokai pagerinant sukibimą slidžiomis sąlygomis.
Nors vairavimas tapo aštresnis nei Audi A4, rimtesnių sportinių emocijų geriausiai ieškoti BMW 4 serijos Coupé. A5 vairas labai tikslus, bet į vairuotojo veiksmus reaguoja šiek tiek neutraliai. Sportinė pakaba sumažina kėbulo siūbavimą posūkiuose, tačiau ekonomiškesnių komplektacijų pakaba kasdienai gali būti patogesnė, nes sportinė labiau pabrėžia kelio nelygumus.
Salonų įranga ir erdvumas
Atsidarius duris – tikra vokiška kokybė. Medžiagos – malonios liesti, panelės išdėstymas logiškas, multimedijos sistema su aiškiu 7 colių ekranu valdyti paprasta. Vairuotojas ir keleivis mėgausis erdve ir patogia sėdėsena, o užpakalyje dviem keleiviams vietos nugarai pakaks, nors aukštesniems bus patogiau, jei šiek tiek pasilenks.
Trumpai apie įrangos lygius
- Sport komplektacija: 18 colių lengvo lydinio ratlankiai, LED žibintai, klimato kontrolė, kelionės greičio palaikymo sistema
- S line: didesni ratai, sportinė pakaba, įspūdingesnė išvaizda, dalinai odinės sėdynės
- Vorsprung ir Edition 1: papildomos sportiškos detalės, dar daugiau komforto įrangos
Kainos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudotas Audi A5 Coupé?
Priklausomai nuo amžiaus ir komplektacijos, naudotas Audi A5 galite rasti maždaug nuo 11 700 eurų už 2016–2017 metų modelį. Jei planuojate išleisti apie 17 550 eurų, galite dairytis 2019–2020 metų modelio. Naujesnėms, 2023–2024 metų versijoms, vertėtų ruoštis sumokėti apie 23 400 eurų. S5 versijos kainos prasideda nuo maždaug 18 720 eurų, o RS5 – nuo 23 400 eurų.
Kiek kainuoja Audi A5 Coupé eksploatacija?
Ekonomiškiausi – dyzeliniai variantai, tarp kurių ypač išsiskiria 2.0 TDI Ultra su vidutinėmis 4,1 l/100 km (pagal NEDC senąjį matavimą). 1,4 litro TFSI benzinas gali pasiekti apie 5,3 l/100 km, o 2,0 litro TFSI – apie 5,6 l/100 km. Galingas S5 modelis vidutiniškai sudegina apie 7,7 l/100 km degalų.
Vėlesnėse versijose, matuojant jau pagal WLTP standartą, 35 TDI vidurkis siekia 5,2 l/100 km, 40 TDI – 5,6 l/100 km, 35 TFSI – 6,8 l/100 km, 40 TFSI – 6,7 l/100 km, o 45 TFSI – 8,0 l/100 km.
Automobilio mokesčiai priklausys nuo registracijos datos: senesnių modelių apmokestinimas remiasi CO2 emisijomis, naujesnių – fiksuotas (tikėtina, apie 222 eurų per metus), jei automobilis naujas kainavo daugiau nei 46 800 eurų, papildomai mokamas prabangos mokestis pirmaisiais 2–6iais naudojimo metais.
Draudimo grupės šiam modeliui – nuo 29 iki 42 (S5), RS5 priskiriamas dar aukštesnei grupei – 44 grupei.
Iš salonų nauji A5 parduodami su trejų metų arba 96 560 km garantija. Vėliau modeliams taikoma fiksuoto kintamo įkainio techninės priežiūros programa: už nedidelį aptarnavimą sumokėsite nuo 192 eurų, didesnis – nuo 373 eurų (pavyzdys: 2.0 dyzelio modelis).
Patikimumas ir dažniausios problemos
Daugelis ilgalaikių A5 savininkų patvirtina, kad šio modelio kokybė ir patikimumas išlieka aukštame lygyje. Dauguma patiria sklandų ir malonų naudojimą, tačiau pasitaiko smulkių elektros sistemos trukdžių – ypač multimedijos ir prietaisų skydelio veikloje. Paprastai defektai šalinami greitai, remontas dažniausiai dengiamas garantijos metu. Visgi, kai kurie klientai pastebėjo užtrukusią komunikaciją ar ilgesnį laukimą servise, tad aptarnavimo paslaugų kokybė ne visuomet vienoda.
Rekomendacijos ir pasirinkimo patarimai
Iš vyresnių modelių populiariausias ir optimaliausias – 2.0 TDI Ultra 190 AG variklio pasirinkimas. Jis pakankamai galingas dinamiškai, ekonomiškas ir išskiria mažiau CO2. Tačiau bene geriausia visapusiška alternatyva – 3.0 TDI Quattro S Tronic: jis beveik toks pat spartus kaip galingiausi variantai, išlieka itin tylus ir ekonomiškas.
Pagal įrangos lygius, Sport versija yra racionaliausias pirkinys tarp senesnių modelių – už prieinamą kainą gausite 17 colių ratlankius, sportines sėdynes, LED vidaus apšvietimą ir navigaciją. S line siūlo didesnius ratlankius, sportinę pakabą, agresyvesnius kėbulo akcentus ir sportinį vairą, tačiau mėgstantiems komfortą permokėti už šį paketą neverta – jis žymiai išaugina naudoto automobilio kainą.
Mūsų mėgstamiausia konfigūracija – 3.0 TDI 218 Quattro S Tronic Sport.
Alternatyvų paieška
Kartu su Audi A5 Coupé, verta pagalvoti apie BMW 4 serijos Coupé (2013–2020). Tai taip pat aršus konkurentas su galiniais arba visais varančiais ratais, puikiu valdymu ir efektyviais dyzeliniais varikliais. Tiesa, BMW galiniai varikliai gali būti kiek triukšmingesni, o erdvės gale šiek tiek mažiau nei Audi.
Mercedes C-Class Coupé pasižymi išskirtiniu komfortu (ypač užsisakius pneumatines pakabas), patraukliu dizainu ir racionaliomis eksploatacijos išlaidomis. Vis dėlto, informacinė-pramoginė sistema nėra tokia intuityvi, o galinės sėdynės – gan kuklios.
Renkantis kupė šiame segmente, verta pasverti komforto, stiliaus ir vairavimo džiaugsmo santykį pagal asmeninius poreikius.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.