BMW 5 serijos Gran Turismo (2009–2017) apžvalga

BMW 5 serijos Gran Turismo (2009–2017) apžvalga

Dar visai neseniai BMW nusprendė užpildyti dar vieną rinkos tarpą ir pristatė savo 5 serijos Gran Turismo – automobilį, trokštantį būti sedanu, kupė ir visureigiu vienu metu. Ši aukštesnės klasės hečbeko kėbulo versija savo pagrindą perėmė iš didžiausios BMW 7 serijos, todėl čia netrūksta erdvės keleiviams bei siūloma šiek tiek aukštesnė vairavimo padėtis.

Benzininių ir dyzelinių variklių pasirinkimas

Pirkėjams siūlomos dvi benzininės versijos (535i ir 550i) bei trys dyzeliniai modeliai (520d, 530d ir 535d). Bazinėje SE komplektacijoje rasite 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, priekinio ir galinio parkavimo jutiklius, automatinio įjungimo šviesas bei valytuvus, elektrinę bagažinės dangtį, o salone – odinius, šildomus ir elektriškai reguliuojamus priekinius bei rankiniu būdu reguliuojamus galinius sėdynių atlošus. Taip pat čia bus montuojamas panoraminis stogas ir dviejų zonų klimato kontrolė.

Visuose modeliuose rasite BMW iDrive informacinę sistemą. Pavyzdžiui, 520d bus aprūpintas navigacija, DAB radiju, „Bluetooth“ bei USB sąsaja. 530d komplektuojamas su Professional Media išplėstine sistema bei lietimui jautriu iDrive valdikliu.

Svarbiausi privalumai ir trūkumai

  • Modernus, patogus salonas su aukštos kokybės apdaila ir odiniais sėdynių apmušalais
  • Puiki ergonomika, daug vairuotojo pozicijos reguliavimo galimybių
  • Gausus pasirinkimas ekonomiškų ir dinamiškų variklių
  • Galinių sėdynių erdvė tikrai dosni, tačiau bagažinė galėtų būti talpesnė
  • Kieta važiuoklė – važiuojant nelygiu keliu juntami smūgiai
  • Neišraiškingas, vangus vairavimas, ypač lyginant su kitais BMW modeliais

Įranga ir versijos

Pasirinkę Luxury modelį džiaugsitės papildomais chromo elementais ir elegantiškais apdailos sprendimais. Standartiškai visi GT variantai turi Professional Media iDrive sistemą. M Sport išsiskiria sportiškais aksesuarais: kėbulo lipdukais, sportinėmis sėdynėmis, sustiprinta pakaba ir lengvojo lydinio ratlankiais su run-flat padangomis.

Važiavimo ypatumai

Benzininiai 535i ir 550i agregatai pasižymi labai gera dinamika – 535i turi 3,0 l šešių cilindrų eilinį variklį, o 550i – net 444 AG V8. Tarp dyzelinių versijų ekonomiškiausias 520d, 530d siūlo energingą pagreitį (nuo 0 iki 100 km/h per 6,3 sekundės), o 535d sužavės tikrus mėgėjus. Visos versijos komplektuojamos su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, kuri veikia itin švelniai.

Komforto prasme, važiuoklė labiau tinkama lygiam, geros būklės keliui. Standartiniai 18 colių ratlankiai kiek palankesni, tačiau pasirinkus 20 colių ratlankius važiuoklės kietumas dar labiau išryškėja. Smulkios kelio duobės gali būti juntamos salone, todėl ilgose kelionėse komfortas nukenčia. Prie to prisideda ir netikslus vairavimas – posūkiuose juntamas kėbulo pasvirimas, tad sportiškų BMW mėgėjams šis modelis gali kelti nusivylimų.

Salono įspūdžiai

Viduje Gran Turismo pasitinka prabangiai – BMW čia nepamiršo detalių: kokybiška oda, efektingi medžio intarpai ir išraiškingai lenktos porankio linijos. Sėdėjimas labai patogus, vietos užtenka ir ilgoms kelionėms, nors matomumą kiek riboja masyvūs stogo statramsčiai bei siauras galinis langas.

Galinėje dalyje erdvės nestinga, tačiau bagažinė nėra itin didelė, o dviguba bagažinės anga šiek tiek riboja pritaikomumą. Didelė galinė dangtis palengvina stambių daiktų įkėlimą, bet nuožulnus stogas riboja aukštesnių objektų gabenimą. Paslėptas bagažinės plotas matomas tik gerai pasilenkus, tačiau galinės sėdynės lengvai nulenkiamos, praplėsdamos talpą iki 1700 litrų.

Kainos ir išlaikymo sąnaudos

BMW 5 serijos Gran Turismo kainos prasideda maždaug nuo 8190 € (už didelės ridos 2009 metų modelį). Už vidutinės ridos automobilį siūloma mokėti apie 10 530 €. Už 2011–2012 metų tvarkingus modelius nepriklausomuose salonuose dažnai prašoma 11 700–14 040 €, už 2013–2014 metų automobilį – apie 15 210–17 550 €, už 2015 metų GT – 18 720–21 060 €, o už 2016 metų – 22 230–24 570 €. 2017 metų egzemplioriai kainuoja 25 740–28 080 €.

Eksploatacijos išlaidos

Ekonomiškiausias modelis – 520d – sunaudoja vidutiniškai 5,3 l/100 km (pagal senąjį NEDC standartą) ir išskiria 139 g/km anglies dioksido. Galingiausias 550i V8 benzininis variklis pagal gamintojo duomenis vidutiniškai naudoja 9,2 l/100 km.

5 serijos GT modeliai paprastai registruoti iki 2017-ųjų mokesčio sistemos pakeitimų, todėl metinis transporto mokestis apskaičiuojamas pagal CO2 išmetimus. Automobiliai, kurių pradinė kaina viršijo 46 800 €, gali papildomai apmokestinami kaip prabangūs automobiliai.

Draudimo kainos – panašios kaip įprastų 5-os serijos sedanų, o techninės priežiūros kaštai autorizuotuose servisuose – taip pat standartiniai. Vis dėlto, yra daug nepriklausomų specialistų, galinčių aptarnauti GT už ženkliai priimtinesnę kainą.

Mūsų rekomendacijos

Ieškantiems racionalumo labiausiai verta rinktis 520d dyzelinę versiją SE komplektacijoje – tai ekonomiškas, komfortiškas ir tinkamai įrengtas automobilis. Dėl šios specifiškos komplektacijos ir variklio derinio vėliau išlaikymo sąnaudos bus mažesnės net ir antrinėje rinkoje.

Mėgstamiausia 5 serijos GT versija: 520d SE

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

BMW 5 serijos Gran Turismo nelengva rasti tiesioginių konkurentų. Jei ieškote aukštesnio, sportiško stiliaus automobilio, verta atkreipti dėmesį į tokius modelius kaip Range Rover Velar. Jei norisi kupė-sedano ar hečbeko tipo automobilio – Audi A7 Sportback ar Mercedes CLS taip pat atrodo stiprūs varžovai. Tverta pagalvoti ir apie Audi A6 Allroad ar tradicines universalo tipo mašinas, kurios siūlo daugiau erdvės ir dažnai turi visų varančiųjų ratų pavarą.

Apibendrinant, GT – ne visiems, tačiau ieškantiems neįprasto, patogaus ir gausiai komplektuoto komfortiško hečbeko, ši BMW versija gali būti įdomus pasirinkimas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *