BMW 5 serijos sedanas (2017–2023) apžvalga

BMW 5 serijos sedanas (2017–2023) apžvalga

BMW 5 serijos sedanas jau seniai laikomas prabangos, komforto ir dinamikos etalonu. Šios kartos modelis buvo toks išskirtinis, kad jam pavyko įveikti net pigesnius konkurentus ir 2017 m. buvo pripažintas „Metų automobiliu“. Tad jei svarstote apie naudotą 5 serijos „BMW“, neabejotinai turite pagrįstą lūkestį – tačiau iš pradžių teks pasirinkti tinkamą versiją, nes jų išties daug.

Bendras aprašymas

Naudotas BMW 5 serijos sedanas išsiskiria universalumu, efektyviais varikliais bei komfortu. Platus benzininių, dyzelinių ir hibridinių variklių pasirinkimas, erdvus salonas bei aukštos kokybės medžiagos šiam modeliui padeda išlikti tarp populiariausių naudotų prabangių automobilių.

Važiavimo malonumas bei komfortas

Tiek važiuodami nelygiu keliu, tiek greitkelyje, BMW 5 serijos vairuotojai džiaugiasi komfortiška važiuokle. Net standartinė pakaba sugeria nemažai kelio nelygumų, o sportiškai suderinta važiuoklė leidžia mėgautis tiksliu valdymu ir puikiu balansu. Dyzeliniai varikliai važiuojant tolygiai tyliai murkia fone, vėjo ir padangų triukšmas – menkai jaučiamas.

Varikliai ir dinamika

Gausi variklių gama leidžia rinktis pagal poreikius:

  • Benzininiai modeliai svyruoja nuo ekonomiško 520i iki galingo 540i.
  • Dyzelinių variklių populiariausias – 520d, tačiau norint daugiau galios yra 530d.
  • Hibridiniai variantai – įkraunama 530e su elektriniu nuvažiuojamu atstumu iki 59 km, o dar sportiškesniam pojūčiui – visais ratais varomas 545e su šešių cilindrų agregatu, tik kiek trumpesniu elektriniu diapazonu – iki 55 km.
  • Nuo 2019 m. keturių cilindrų dyzeliniai varikliai komplektuojami su daline hibridine technologija.
  • Norintiems tikros sportinės patirties, galima rinktis M5 su net 441 kW (arba 454 kW „Competition“ versijoje) galia.

520d pasieks 100 km/h per 7,3 s – to pakanka tiek įsibėgėti greitkelyje, tiek važinėti kasdien. Ekonomiškumo ieškantiems ir norintiems važiuoti ne dyzeliniu, puikus pasirinkimas – 530e hibridas.

Salonas ir praktiškumas

Viduje BMW 5 serija pasitinka kokybiška apdaila ir ergonomišku, erdviu interjeru. Standartinis daugelio modelių informacinis ekranas – didelis bei aiškus, o visos valdymo mygtukų grupės – ten, kur patogiausia. Sėdintiems priekyje vietos netrūks, tačiau aukštesni keleiviai gale gali jausti šiek tiek ribotą vietą kojoms.

Bagažinės dydis džiugins – joje tilps nemažai daiktų, tačiau hibridinėse versijose dalį erdvės atima akumuliatoriai. Dalis automobilių turi atlenkiamas galines sėdynes – tai buvo papildoma įranga, suteikianti naudingo lankstumo.

Įrangos lygiai

Pagrindinės įrangos versijos yra SE ir M Sport:

  • SE – komfortiškesnė, su šildomomis odinėmis sėdynėmis, automatinio klimato kontrole ir LED žibintais.
  • M Sport žavi sportiška išvaizda, didesniais ratlankiais ir kitu stiliumi, bet dėl standesnės pakabos važiuoja kiek kietesniu žingsniu.

Populiariausias pasirinkimas – M Sport, tačiau dėl sklandesnės eigos labiau tinkama SE. Ieškantiems itin komfortiško važiavimo, verta žvalgytis modelių su reguliuojama pakaba („Variable Damper Control“), nors dideli ratai šį privalumą šiek tiek mažina.

Atnaujinimas 2020 m. atnešė visiems modeliams LED žibintus, dar didesnę priekinę grotelių dalį ir daugiau standartinės įrangos.

Kiek kainuoja naudotas BMW 5 serijos sedanas?

2017–2018 metų 5 serijos modeliai su apie 112 650 km rida kainuoja nuo 16 380 eurų. Didžioji dalis tokių automobilių yra 520d arba 520i versijos. Hybridinė 530e paprastai kainuoja maždaug 1170–2340 eurų brangiau. Norint įsigyti 2020 m. modelį, prireiks bent 19 890 eurų, o vos kelerius metus naudotų automobilių kainos siekia ir daugiau nei 29 250 eurų. Kone nauji modeliai parduodami už maždaug 46 800 eurų.

Išlaikymo ir eksploatavimo kaštai

Pažangiausia dyzelinė 520d Efficient Dynamics versija, įvertinus pagal NEDC standartą, suvartoja vos 4,5 l/100 km, o pagal naująjį WLTP matavimą – apie 5,0 l/100 km. Net ir galingesniems dyzeliniams varikliams būdingas išskirtinis efektyvumas, o benzininiai rodikliais taip pat lenkia daugelį konkurentų. Hibridinis 530e gali važiuoti net iki 59 km vien elektra ir pasiekti iki 1,7 l/100 km sąnaudas, jeigu automobilį įkrausite reguliariai ir dažniausiai važinėsite trumpus atstumus.

Mokesčiai bei draudimas

Kelio mokestis daugumai benzininių ir dyzelinių modelių, registruotų po 2017-ųjų balandžio, siekia apie 222 eurus per metus, o „plug-in“ hibridams – 210 eurų. Jei pasirinktas modelis naujas kainavo daugiau nei 46 800 eurų, papildomai 486 eurus kasmet teks sumokėti dar penkerius metus nuo antrojo automobilio eksploatacijos metų.

Draudimo grupės svyruoja nuo 28 iki 46, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Techninės priežiūros išlaidos – vidutinės, tačiau kai kurie konkurentai savo servisų tinkluose siūlo gerokai pigesnius senesnių automobilių priežiūros paketus.

Patikimumas

BMW 5 serija dažnai išskirta kaip patikima tarp savininkų atliktose apklausose. Didžioji dauguma vairuotojų liko patenkinti, tačiau pasitaikė atvejų, kai kilo smulkių bėdų su informacine sistema, sėdynėmis, pakaba ar kėbulo detalėmis.

Kai kurie savininkai pastebėjo, kad kai kurių detalių keitimas kainuoja daugiau nei tikėtasi.

Kurią naudotą BMW 5 seriją rinktis?

Bene protingiausias pasirinkimas – 520d: šis modelis apjungia puikų dinamikos ir ekonomiškumo derinį, o paprasčiausia SE komplektacija pasiūlys visas reikalingas funkcijas bei ypač komfortišką važiavimą. Nuo 2019 m. gaminami modeliai papildomai turi lengvą hibridinę sistemą.

Ieškant ekonomiškiausio sprendimo, verta rinktis 530e hibridą. Šiam modeliui būdingas greitis, komfortas, stilingas interjeras ir fantastiška ekonomiškumo statistika, jei važinėjama trumpais nuotoliais ir kraunama dažnai. Dažnai šių automobilių kainos antrinėje rinkoje panašios į įprastų 520d modelių.

Daugiau įrangos mėgėjams rekomenduojama M Sport Pro Pack versija su reguliuojama pakaba, tačiau vengiant perteklinių papildomų priedų – jie gali išauginti automobilio vertę iki tokios, kuri pateks į aukštesnę mokesčių kategoriją.

Alternatyvos BMW 5 serijai

Tarp pagrindinių konkurentų – Mercedes E klasė su įspūdingai komfortiška važiavimo kokybe (ypač su oro pakaba) ir prabangiu salonu. Ji kainuoja daugiau, tačiau nėra tokia smagi vairuoti ar tyli kaip BMW.

Audi A6 yra pigesnis, bet mažiau efektyvus ir turi mažiau standartinės įrangos. Vis dėlto vidaus kokybės atžvilgiu jis nepralenkia BMW.

Kitas pasirinkimas – Jaguar XF. Jis taip pat pigesnis už BMW, išsiskiria maloniu valdymu, tačiau nusileidžia 5 serijai pagal interjero kokybę ir multimedijos galimybes, tad renkantis labiau išskirtinį automobilį verta atkreipti dėmesį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *