Citröen C4 Picasso – vienas tų šeimyninių vienatūrių, kuris gali maloniai nustebinti pirkėjus, ieškančius patikimo, erdvaus ir ekonomiško automobilio už prieinamą kainą. Pastaraisiais metais didėjant SUV populiarumui, tokie MPV tipo automobiliai šiek tiek prarado aktualumą, tačiau dėl komforto, praktiškumo ir draugiškų eksploatacinių kaštų C4 Picasso vis dar verta įtraukti į paieškos sąrašą.
Praktiškumas ir erdvė
C4 Picasso išsiskiria iš konkurentų itin erdviu salonu bei didžiule bagažine. Net ir palikus galines sėdynes nenulenktas, bagažinės talpa – viena didžiausių klasėje. Sėdynes nulenkti paprasta, taip pat galima pilnai nulenkti priekinio keleivio sėdynę ir taip gabenti iki 2,5 metro ilgio daiktus. Kiti praktiški sprendimai – gausūs daiktadėžės ir dėtuvės keleivių salone, įskaitant slaptavietes po galinėmis grindimis.
Pilnai nulenktos galinės sėdynės leidžia bagažinę išplėsti net iki 640 litrų. Aukšta lubų linija suteikia salone papildomos erdvės oro pojūčiui, o geras matomumas į aplinką ypač praverčia mieste ar statant automobilį.
Komfortas ir važiavimo ypatybės
C4 Picasso pakaba užtikrina komfortišką ir švelnų važiavimą greitesniuose užmiesčio keliuose, tačiau mieste važiuojant nedideliu greičiu gali pasijausti šiokie tokie pakabos svyravimai. Vairavimas – ramus ir užtikrintas, nors automobilio valdymas nėra itin sportiškas ar itin tikslus. Gera naujiena – tylus salonas keliaujant didesniu greičiu, nes kelio ir vėjo triukšmas puikiai slopinamas.
Automobilis sulaukė nedaug pakeitimų ir atnaujinimų – po 2016 metų versijos buvo supaprastintos, tačiau net baziniai modeliai išliko gana gausiai komplektuoti.
Variklių pasirinkimas ir transmisijos
Pirkėjams pasiūlyti tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai. Benzininiai – 1,2 litro 108 AG ir 128 AG, bei 1,6 litro 153 AG (149 kW, 2015 m. – 163 AG). Dyzelinių pasirinkime yra 1,6 litro varikliai su 89 AG arba 113 AG, o vėliau atnaujinti į 99 AG ir 118 AG. Galingiausias dyzelinis variantas – 2,0 litro, 148 AG. Transmisijos – penkių arba šešių pavarų mechaninės dėžės (priklausomai nuo variklio), automatinė šešių laipsnių pavarų dėžė EAT6 arba ETG6 robotizuota pavarų dėžė (tik su kai kuriais dyzeliais).
Įrangos lygiai ir funkcijos
Iki 2016 metų gaminta net keturių komplektacijų C4 Picasso: VTR, VTR+, Exclusive ir Exclusive+. VTR buvo pagrindinis modelis su 16 colių ratlankiais, dviejų zonų klimato kontrole, kruizo kontrole ir 7 colių multimedijos ekranu. VTR+ pasiūlė automatinį apšvietimą ir lietaus daviklius, galinių parkavimo jutiklius, DAB radiją.
Exclusive lygyje atsirado 12 colių skaitmeninis prietaisų skydelis, 17 colių ratlankiai, užuolaidėlės galinėms durims, navigacija ir atbulinės eigos kamera. Aukščiausios Exclusive+ komplektacijos modeliuose rasite papildomas saugos sistemas, tokias kaip adaptyvioji kruizo kontrolė su aklosios zonos stebėjimu, didesnius 18 colių ratlankius, elektrinį bagažinės dangtį ir priekinius parkavimo jutiklius.
Po 2016 m. įranga buvo paprasčiau paskirstyta: Touch – kaip buvusi VTR+, Feel atitinka Exclusive (papildomai buvo integruotos išmanesnės sistemos: Apple CarPlay, Android Auto), o Flair – ankstesnis Exclusive+ su panoraminiu stikliniu stogu.
Eksploatacinės išlaidos ir degalų sąnaudos
C4 Picasso ilgainiui išlieka populiarus dėl draugiškų išlaikymo kaštų. Už maždaug 4680 eurų galima rasti ankstesnio modelio variantų. Už 7020 eurų – apie 2013 m., o 2015-ųjų su EAT6 automatine dėže kainuoja apie 9360 eurų. Vėlesni, nuo 2016 m. pagaminti automobiliai vertinami nuo 11115 eurų (Touch) iki 18720 eurų (Flair).
Degalų sąnaudos
- Geriausią ekonomiją demonstruoja 1,6 l dyzeliniai varikliai – vidutinės sąnaudos siekia apie 3,8 l/100 km (pagal NEDC ciklą).
- 2,0 l dyzelis sunaudos kiek daugiau – apie 4,3 l/100 km.
- Efektyviausias benzininis – 1,2 l variklis, sunaudojantis vidutiniškai apie 5,1 l/100 km.
- Galingesni benzininiai variantai vidutiniškai naudoja apie 6,1 l/100 km degalų.
Taršos mokestis
Lietuvoje taršos mokestis skaičiuojamas pagal automobilio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmosios registracijos metus. 1,6 l dyzeliniai varikliai išmeta mažiau kaip 100 g/km CO₂, todėl už šiuos modelius tenka mokėti mažesnį mokestį. 2,0 l dyzelis išmeta apie 112 g/km, o 1,2 l benzininis variklis – 115 g/km. Daugiausiai teršia 1,6 l benzininiai varikliai su 140 g/km CO₂ rodikliu.
Draudimas ir aptarnavimas
Citroën C4 Picasso draudimo kainos Lietuvoje yra konkurencingos – priklauso nuo pasirinktos komplektacijos, tačiau dažniausiai jos priskiriamos vidutinei ar žemesnei rizikos kategorijai. Techninės priežiūros ir serviso kaštai išlieka nedideli – senesnių automobilių paprastas tarpinis aptarnavimas kainuoja nuo 135 eurų, o pilnas aptarnavimas – nuo 228 eurų.
Ką rinktis?
Iš variklių verčiausi rinktis 1,6 l BlueHDi dyzelinius su 113 ar 118 AG – jie užtikrina gerą dinamikos ir ekonomijos balansą. 2,0 l dyzelis pasižymi didesne galia, bet šiek tiek didesniu triukšmingumu bei degalų sąnaudomis, todėl nebūtinai yra racionalesnis pasirinkimas šeimai.
Iš transmisijų rekomenduotina grynai mechaninė 6 pavarų dėžė. Jei reikia automato – patikimesni ir komfortiškesni EAT6 variantai, gaminami nuo 2015 metų. Iš įrangos rekomenduotini VTR+ arba Feel modeliai su naudinga papildoma įranga: DAB radiju, galiniais parkavimo jutikliais, gausia komforto elektronika.
Pagrindiniai C4 Picasso konkurentai
- Ford C-Max. Vienas geriausiai valdomų MPV klasės modelių su lanksčiu ir erdviu salonu bei stipria dinaminė dalimi. Galinės sėdynės lankstosi atskirai, tad automobilis labai universalus.
- Volkswagen Golf SV. Remiasi populiariu Golf modeliu, pasižymi ekonomiškumu ir geru važiavimo balansu, tačiau galinių sėdynių lankstymas nėra toks universalus kaip Picasso – visa tai šiek tiek riboja praktiškumą.
Citröen C4 Picasso – puikus pasirinkimas ieškantiems šeimyninio, ekonomiško, praktiško automobilio, kuris nenuvils nei kasdienybėje, nei ilgesnėse kelionėse. Įvertinus nedideles eksploatacijos išlaidas, gerą įrangos lygį ir konkurencingą kainą, šis MPV lieka aktualus net ir šiandienos rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.