Ford Focus C-Max – naudoto vienatūrio pasirinkimas, suderinantis praktiškumą su vairavimo malonumu. Šis modelis sukurtas pagal populiaraus Focus hečbeko bazę, todėl pasižymi išskirtinėmis vairavimo savybėmis.
Vairavimo patirtis ir komfortas
Ford Focus C-Max stebina – jo valdymas tikslus, o vairo mechanizmas jautrus bei informatyvus. Nors tai vienatūris, kėbulas posūkiuose stipriai nesvyruoja, o kelionės komfortas išlieka puikus net riedant tvirtu, kiek standesniu pakabos keliu. Visi dyzeliniai varikliai pasižymi nemenkai traukos atsarga, todėl automobilis dinamiškas net ir pilnai pakrautas.
Važiuojant didesniu greičiu, automobilio salone išlieka maloniai tylu, todėl ilgos kelionės nekelia nuovargio nei vairuotojui, nei keleiviams.
Patalpų išplanavimas ir praktiškumas
Focus C-Max modeliai visada komplektuojami su penkiomis sėdynėmis. Galinės vietos – individualios, tačiau jas išimti nėra lengva: jos sunkios ir nepatogios, todėl rekomenduojama tai daryti dviese. Visgi, trys suaugę keleiviai čia jausis pakankamai patogiai, o bagažinė – erdvi ir praktiška kasdieniams poreikiams.
Vairuotojas sėdi šiek tiek paaukštintai, todėl matomumas į priekį ir į šonus puikus. Vidaus ergonomika išspręsta racionaliai – visi svarbiausi valdikliai lengvai pasiekiami, o salone gausu įvairių daiktadėžių ir skyrelių smulkiems daiktams susidėti.
Saugumo atžvilgiu Focus C-Max surinko keturias žvaigždutes iš penkių Euro NCAP vertinime, todėl gali būti laikomas patikimu pasirinkimu šeimai.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis
Kuro sąnaudos ir eksploatacija
Šis automobilis yra ekonomiškas pasirinkimas – degalams neteks išleisti daug. 2,0 l benzininis Focus C-Max oficialiai naudoja apie 6,0 l/100 km, o dyzeliniai varikliai leidžia nuvažiuoti dar taupiau: vidutines sąnaudas galima sumažinti iki 4,7 l/100 km, o atsargiems vairuotojams ir iki 4,0 l/100 km su 1,6 TDCi varikliu.
Automobilių remonto ir aptarnavimo kainos panašios kaip Picasso ar Verso modelių, tačiau šiek tiek didesnės nei Scenic ar Touran atveju. Savininkai taip pat pabrėžia nedidelę draudimo kainą – ypač žemesnių variklių versijų.
Taršos mokestis Lietuvoje
Lietuvoje automobiliams taikomas taršos mokestis, priklausomai nuo CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų. Focus C-Max gamos benzininiai ir dyzeliniai varikliai įregistruoti po 2005 metų atitinka vidutines emisijas, todėl mokestis bus vidutinio dydžio. Perkant naudotą automobilį verta atkreipti dėmesį į emisijų dydį, nes didesnių variklių ar galingesnių versijų modeliai gali būti apmokestinami brangiau.
Modelių pasirinkimas ir įranga
Focus C-Max įvairovė leidžia rinktis tiek benzinius, tiek dyzelinius variklius. 1,6 l benzinas labiau tiks ramiam važiavimui – su pilnu kroviniu jam gali pritrūkti galios. 1,8 l benzininis variklis – dinamiškesnis, o 2,0 l versija suteikia net 143 AG, tad pagreitėjimas – užtikrintas.
Taupesniems ir mėgstantiems tolimas keliones labiau patiks dyzeliniai modeliai. 1,6 TDCi puikiai tinka kasdienai, tačiau daugiau traukos mėgstantiems patartina rinktis 1,8 TDCi arba dar pajėgesnį 2,0 TDCi su šešių laipsnių pavarų dėže.
Įrangos lygiai
- Studio – bazinė komplektacija, kurioje beveik nėra komforto įrangos.
- LX – jau yra oro kondicionierius ir CD grotuvas.
- Zetec – mūsų rekomenduojamas pasirinkimas, papildytas lengvojo lydinio ratlankiais.
- Ghia – aukščiausios klasės įranga su kruizo kontrole, automatinio klimato valdymu ir elektriniais galiniais langais.
Kokius Focus C-Max rinktis?
Renkantis Focus C-Max pravartu pagalvoti apie dyzelinius variklius – jie gerokai taupesni ir užtikrina geresnes dinamines savybes kasdienėje eksploatacijoje. Visose versijose rasite aukštą saugos standartą – priekinės, šoninės ir užuolaidinės oro pagalvės bei ABS su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu čia yra standartas.
Ką dar verta apsvarstyti?
Jeigu Ford Focus C-Max nepateisintų visų jūsų šeimos poreikių, verta pasižvalgyti tarp kitų penkiaviečių vienatūrių. Populiarūs pasirinkimai – Renault Scenic, Toyota Verso ar Volkswagen Touran, kurie taip pat siūlo praktiškas erdves ir efektyvius variklius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.