Ford Transit Custom (nuo 2012 m.) apžvalga

Ford Transit Custom (nuo 2012 m.) apžvalga

Ford Transit Custom jau kuris laikas išsiskiria tarp vidutinio dydžio furgonų Lietuvoje ir sulaukia daug dėmesio antrinėje rinkoje. Kompaktiškas, tačiau talpus, šis modelis užima poziciją tarp didesnio Ford Transit bei mažesnių Courier ir Connect modelių.

Pagrindiniai privalumai

  • Erdvi kabina ir universalios krovinių zonos
  • Patogios vairuotojo sėdėjimo pozicijos ir ergonomiškas prietaisų skydelis
  • Platus variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas
  • Didelė maksimali apkrova bei krovinio tūris
  • Gausus komforto ir saugumo įrangos pasirinkimas

Modelio evoliucija ir techniniai sprendimai

2019 metais Transit Custom buvo atnaujintas tiek išvaizdos, tiek technologijų požiūriu. Naujasis modelis išsiskiria moderniu priekiniu dizainu su LED dienos žibintais, išplėsta daiktadėžių pasiūla kabinoje ir patobulinta informacine sistema. Tuo pat metu 2,0 l dyzeliniai EcoBlue varikliai pakeitė ankstesnius 2,2 l Duratorq, pasižymėdami ne tik geresniu našumu, bet ir mažesnėmis emisijomis. Po atnaujinimo atsirado 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė bei ekonomiškesnės „mild hybrid“ versijos, pažymėtos EcoBlue Hybrid ženkliukais. Tokie modeliai turi papildomą starterio-generatoriaus sistemą ir nedidelę ličio jonų bateriją kuro sąnaudoms mažinti.

Įrangos lygiai ir specifiniai modeliai

Transit Custom siūlomas keturių pagrindinių komplektacijų: Base, Trend, Limited ir Sport. Geresnės įrangos Trend variantai pasižymi LED dienos žibintais, spalvotais buferiais, kruizo kontrole, parkavimo jutikliais bei 8 kryptimis reguliuojama sėdyne. Limited papildomai turi 8 colių lietimui jautrų ekraną, klimato kontrolę bei lengvojo lydinio ratlankius, o Sport – išskirtinius kėbulo elementus ir odinius akcentus. Be tradicinių „panelinių“ furgonų, siūlomos ir Kombi bei Tourneo modifikacijos – pastarosios skirtos keleivių vežimui, talpina iki 9 žmonių.

Važiavimo savybės ir ekonomiškumas

Naujesni 2,0 l dyzeliniai varikliai pasižymi ne tik didesniu efektyvumu, bet ir mažesne tarša. Šie varikliai įprastai siekia 104 AG, 130 AG ir 170 AG. Galingiausias 170 AG variklis išvysto 405 Nm sukimo momentą, todėl ypač tinkamas didesniems kroviniams vilkti. Oficialios degalų sąnaudos svyruoja nuo 6,1 iki 7,2 l/100 km, priklausomai nuo pasirinktos galios ir komplektacijos. Mild Hybrid (mHEV) modeliai geba pasiekti apie 5,8 l/100 km. Variklių priežiūra paprasta – rekomenduojamas aptarnavimo intervalas kas dvejus metus arba kas 58 000 km (priklausomai kas ateina anksčiau).

Erdvės ir krovinių vežimo galimybės

Krovinių skyriaus tūris varijuoja – nuo 6 m² trumpesniame, žemame furgone iki 8,3 m² ilgesniame ir aukštame modelyje. Didžiausia leistina automobilio masė siekia nuo 2,6 iki 3,4 tonų, o maksimali naudingoji apkrova – iki 1459 kg. Praktiškumo suteikia plati šoninė atidarymo anga (103 cm), galinės durys atidaromos iki 180°, galima užfiksuoti ir 90° padėtyje. Ilgiausia galima dugno atkarpa – 2,55 m trumpesniam ir 2,92 m ilgesniam variantui. Tarp ratų arkų – 1,35 m, o bendras plotis – 1,77 m.

Komfortas ir inovacijos

Transit Custom Limited ir Sport komplektacijos turi 8 colių lietimui jautrų ekraną su modernia informacine sistema. Ji palaiko „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“, leidžiančius naudotis išmaniojo telefono funkcijomis per automobilio ekraną. Priekabos vilkimui rekomenduojama papildomai įsigyti galinio vaizdo kamerą su priekabos asistentu.

Saugumas ir funkcionalumas

Automobilis siūlomas su išmanesnėmis saugos sistemomis, tokiomis kaip avarinio stabdymo asistentas, priekinio susidūrimo prevencija bei Cross Traffic Assist – ši sistema, pasitelkusi galinius parkavimo jutiklius, įspėja apie transporto priemones, kai važiuojama atbuline eiga iš parkavimo vietos.

Kaina ir eksploatacijos sąnaudos

Pirmųjų metų (2013–2014) Transit Custom galima rasti už 8750–11 700 eurų. 2015–2016 m. modeliai paprastai kainuoja 11 700–14 000 eurų, gerai išlaikytos 2017–2018 m. versijos – 15 210–17 550 eurų. Už daugiau nei 2019 m. atnaujintus furgonus prašoma nuo 23 400 eurų, o 2021 m. modeliai siekia 23 400–29 250 eurų. Naujausi, mažos ridos egzemplioriai kainuoja virš 35 100 eurų. Kaina priklauso nuo komplektacijos, ridų ir kėbulo tipo (dvigubos kabinos, Kombi, keleiviniai variantai brangesni).

Eksploatuoti šį furgoną Lietuvoje leidžia ne tik gana žemos kuro sąnaudos, bet ir vidutinės remonto kainos, o taršos mokestis priklauso nuo variklio emisijos, jo kuro tipo ir automobilio pirmosios registracijos metų.

Kurią versiją rinktis?

Bene optimaliausias pasirinkimas – 130 AG (128 AG) variklis su Trend komplektacija. Tai balansuoja tarp veikimo, ekonomiškumo ir komforto įrangos. Tokia versija tenkina kasdienius poreikius ir tuo pačiu leidžia pasirinkti geresnę techninę ar saugumo įrangą.

Kokie konkurentai?

Pagrindiniai konkurentai tarp vidutinio dydžio furgonų yra Volkswagen Transporter, pasižymintis įvairiais kėbulo variantais ir aukšta kokybe, bei Opel Vivaro, kuris žavi erdviu bagažo skyriumi, geru naudingos apkrovos ir sąnaudų balansu, nors jo salono erdvė kiek mažesnė nei Transito.

Išvada

Ford Transit Custom išlieka vienu universaliausių ir praktiškiausių pasirinkimų Lietuvos rinkoje ieškantiems patikimo, taupaus ir komfortiško furgono tiek darbui, tiek keleivių pervežimui. Rinkdamiesi naudotą, pravartu atsakingai patikrinti techninę būklę, atsukti dėmesį į variklio taršą (dėl CO₂ emisijos mokesčių) ir pasirinkti Jums tinkamiausią komplektaciją pagal kasdienius poreikius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *