Ford C-Max (2007–2011) apžvalga

Ford C-Max (2007–2011) apžvalga

Ford C-Max yra praktiškas penkiavietis vienatūris, kuriame dera patogi važiavimo patirtis ir funkcionalumas kasdieniam naudojimui. Šis modelis išsiskiria kaip išplėtota, pagerinta pradinio Focus C-Max („03–’07“) versija, išlaikanti populiariausias savybes ir dar labiau pritaikoma šeimos poreikiams.

Valdymas ir komfortas

Nors Ford C-Max iš išvaizdos primena padidintą Focus hečbeką, vairavimo pojūčiai čia beveik tokie pat džiuginantys. Automobilis pasižymi geru valdymu, tvirtu sukibimu su kelio danga ir tikslia vairavimo sistema. Važiuoklė efektyviai sugeria kelio nelygumus, todėl kelionė išlieka komfortiška net važiuojant prastesnės būklės keliais. Šoninis siūbavimas – minimalus posūkiuose, o salone net ir važiuojant didesniu greičiu išlieka stebėtinai tylu – tiek vėjo, tiek padangų garsai neprasiskverbia į vidų.

Erdvė ir praktiškumas

Ford C-Max salone apgalvotai išdėstyta daug vietos – priekyje labiausiai pasireiškia erdvumas, o gale be vargo susodinsite tris keleivius, nors vidurinė vieta gana siaura. Jei prireikia daugiau vietos bagažui, galines sėdynes galima lengvai išimti ir taip padidinti bagažinės talpą didesniems kroviniams. Papildomai sumontuotas veidrodėlis leidžia patogiai stebėti galinėje eilėje sėdinčius vaikus. Vidaus apdailai naudotos kokybiškos, tvirtos medžiagos ir ergonomiškas valdymas sukuria malonią atmosferą.

Eksploatavimo išlaidos

Ford C-Max naudotų automobilių rinkoje išsiskiria palankia kaina, tačiau eksploatavimo kaštai taip pat svarbūs. Benzininiai modeliai paprastai įsigyjami pigiau, tačiau dyzeliniai išlaiko šiek tiek aukštesnę likutinę vertę ir dažniausiai yra ekonomiškesni. 1,6 litro ir 1,8 litro benzininių variklių vidutinės sąnaudos atitinkamai siekia 5,8 l/100 km, 6,0 l/100 km ir 6,7 l/100 km. Dyzeliniai variantai yra dar taupesni – 1,6 litro su 66 kW varikliu sunaudoja 4,7 l/100 km, galingesni 4,8 l/100 km, 1,8 litro – 5,4 l/100 km, o didžiausias 2,0 litro dyzelis – 5,7 l/100 km.

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies bei pirmos registracijos metų. Didesnio darbinio tūrio ir galingesni varikliai dažniausiai pasižymi aukštesnėmis emisijomis, todėl tokie variantai kainuoja daugiau tiek eksploatuojant, tiek registruojant.

Ford C-Max vertė laikui bėgant krenta gana greitai, todėl naudoti variantai dažnai kainuoja patraukliau, jei pirminė pirkimo kaina nebuvo per didelė. Dyzelinių versijų, palyginti su benzininiais, priežiūra kiek brangesnė, bet serviso paslaugos dažniausiai išlieka už prieinamas kainas.

Variklių pasirinkimas ir komplektacijos

1,6 litro benzininis variklis, išvystantis 72 kW, tinkamas kasdieniam važiavimui ir miesto ritmui, tačiau pilnai pakrautam automobiliui ar tolimesnėms kelionėms gali pritrūkti galios. 1,8 litro benzininė versija su 90 kW gerokai aktyvesnė, o 2,0 litro variklis su 105 kW siūlomas tik su automatine pavarų dėže.

Tiems, kurie dažnai keliauja didesnius atstumus, patartina žvalgytis į dyzelinius modelius. 1,6 litro su 66 kW yra taupus, bet ieškantiems daugiau galios verta rinktis 80 kW alternatyvą. 1,8 litro dyzelis siekia 83 kW, nors realus skirtumas nėra didelis. 2,0 litro dyzelinė versija su 98 kW tinka intensyviam važiavimui greitkeliais, o automatinė pavarų dėžė galėsite džiaugtis būtent su šiuo dyzeliu.

Bazinė Studio komplektacija gana kukli. Optimalus kainos ir įrangos balansas pasiekiamas su Style apdaila (pagrindiniai patogumai), tačiau Zetec vertas dėmesio dėl lengvojo lydinio ratų, o Titanium papildyta kruizo kontrole, automatiniais žibintais ir lietaus jutikliais. Norintiems daugiau – Titanium X komplektacijoje rasite odinius sėdynių apmušalus, o Sports X išsiskiria sportine apdaila ir pakaba.

Privalumai ir trūkumai

  • Patogu vairuoti, puikus kelio pojūtis
  • Ekonomiškos degalų sąnaudos
  • Talpi bagažinė ir lanksčios sėdynės
  • Geriausiai tinka šeimai su dviem ar trimis vaikais
  • Gale – tik trys sėdimos vietos
  • Pilnai pakrautam automobiliui baziniams varikliams gali pritrūkti galios
  • Didesni varikliai – didesnis taršos mokestis

Alternatyvūs pasirinkimai

Renkantis naudotą šeimos vienatūrį, verta apsvarstyti ir tokius modelius kaip Renault Scenic ar Opel Zafira. Šie automobiliai pasižymi dar didesniu vidiniu erdvumu arba papildomomis sėdimomis vietomis, tačiau ekonomiškumu ir vairavimo malonumu dažnai nusileidžia Ford C-Max.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *