„Hyundai Matrix“ (2001–2010 m.) apžvalga

„Hyundai Matrix“ (2001–2010 m.) apžvalga

Ieškantiems nebrangaus, patikimo kompaktinio vienatūrio miesto ir kasdienėms kelionėms, Hyundai Matrix dažnai patenka į akiratį. Šis modelis populiarus tarp šeimų dėl praktiško salono ir mažų eksploatacinių išlaidų. Tačiau kuo Matrix išsiskiria iš konkurentų ir į ką verta atkreipti dėmesį perkant naudotą?

Išvaizda ir funkcionalumas

Hyundai Matrix išorė ir vidus nublanksta palyginus su naujesniais kompaktiniais vienatūriais – tiek dizaino, tiek funkcionalumo prasme. Kita vertus, šio modelio konstrukcija praktiška: aukšta sėdėsena suteikia vairuotojui gerą matomumą, o visi pagrindiniai valdikliai – puikiai išdėstyti. Svirtinis pavarų perjungimo svirtis, esanti aukštai centrinėje konsolėje, leidžia greitai, patogiai perjungti bėgius. Dėl didelių langų ir kompaktiškų gabaritų miesto aplinkoje Matrix manevringas ir lengvai valdomas net ankštose stovėjimo aikštelėse.

Salonas: erdvus, bet ribotas

Salonas patogiai talpina keturis suaugusiuosius – galinė sėdynė teoriškai pritaikyta trims, tačiau vietos kojoms aukštesniems keleiviams ne tiek daug, kiek norėtųsi. Galinę sėdynę galima lengvai stumdyti pirmyn ir atgal, kad tiktų pagal bagažo ar keleivių poreikius. Išimti jų nėra galimybės, tad lankstumo trūkumas jaučiamas kelionių metu, kuomet norisi universalesnių salono transformavimo sprendimų.

Važiavimo savybės ir komfortas

Važiuojant nelygiomis miesto gatvėmis Matrix važiuoklė perduoda nemažai kelio nelygumų, tačiau pasiekus didesnį greitį kelionė tampa malonesnė – automobilis stabilus ir gerai laikosi posūkiuose. Tiesa, aplinkos triukšmas kelionėje užmiestyje ar greitkelyje gali pradėti varginti, ypač – vėjo ir padangų garsai. Nors viduje surinkimo kokybė nepriekaištinga, šiuolaikiniai modeliai šioje srityje jau gerokai pažengė į priekį.

Variklių asortimentas ir ekonomiškumas

Nors Hyundai Matrix dyzeliniai ir benzininiai varikliai gamybos pradžioje neblizgėjo ekonomija, atnaujinti agregatai pasiūlė geresnių rodiklių. Pavyzdžiui, 1,5 litro dyzelis anksčiau vidutiniškai sunaudodavo 5,7 l/100 km ir išmesdavo 150 g/km CO₂, o vėliau sumažino sąnaudas iki 5,4 l/100 km, o emisiją – iki 142 g/km. Benzininiai varikliai (1,6 l ir 1,8 l) taip pat tapo šiek tiek efektyvesni: pavyzdžiui, atnaujintas 1,6 l agregatas vartojo apie 6,1 l/100 km, o CO₂ emisija sumažėjo iki 174 g/km.

Dyzeliniai varikliai su trijų cilindrų konstrukcija pasižymi specifiniu garsu ir ilgesnėse kelionėse gali būti varginantys. Šešių pavarų mechaninė dėžė yra geriausias pasirinkimas – automatinė transmisija nors ir suteikia komforto, bet pastebimai didina sąnaudas.

Eksploatacija ir išlaidos

Bene didžiausias Matrix privalumas – nuvertėjimas: naudoto automobilio kaina sąlyginai maža, todėl jis prieinamas daugeliui ieškančių pigaus, praktiško modelio. Servisų paslaugų kainos žemos, o dalys – lengvai randamos ir nebrangios. Dėl to Matrix išlaikymas nepasižymi didelėmis išlaidomis.

Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kuris šiam modeliui priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų. Didesnės emisijos varikliai mokestį padidina, tad renkantis modelį verta pasidomėti konkrečių versijų duomenimis ir galimomis įmokomis.

Komplektacijos ir įranga

Visos Matrix versijos turi priekinės ir šoninės oro pagalves. GSi komplektacijoje galima rasti oro kondicionierių, elektrinius langus ir CD grotuvą. CDX versijose papildomai gali būti lengvojo lydinio ratlankiai, odinis salonas ir panoraminis stiklinis stogas. Pagrindinio lygio Classic modeliai atkeliauja be kondicionieriaus ir lengvojo lydinio ratlankių, užtat Comfort versijos pasiūlo daugiau komforto priedų. 2009 m. atliktas modelio atnaujinimas pakeitė priekinę groteles, žibintus ir pagerino salono apdailą.

Ką rinktis?

Ieškantiems galingiausio varianto verta rinktis 1,8 l benzininį agregatą – jis patikimai tvarkosi su greitkeliais ir pasižymi mažesniu triukšmu ilgesnėse kelionėse. Paprastesni 1,6 l benzininis bei 1,5 l dyzelinis varikliai yra ekonomiškesni, tačiau mažiau dinamiški ir kelia daugiau triukšmo. Atnaujinti varikliai – dar efektyvesni, todėl verta ieškoti 2008 m. arba naujesnių versijų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *