Vos pažvelgus į naudotą „Jaguar XK“ kabrioletą, akivaizdu – tai viena stilingiausių galimybių mėgautis išskirtine išvaizda už prieinamą kainą. Šis automobilis su V8 varikliu siūlo tai, apie ką daugelis automanų svajoja: tikrą vairavimo malonumą ir klasikinį žavesį. Nors pirkdami mokėsite mažiau nei už naują kompaktišką hečbeką, gausite ateities klasiką su galingu V8 po kapotu.
Bendra apžvalga
Naudotas „Jaguar XK“ vilioja ne tik išvaizda, bet ir komfortu. Jo aštuonių cilindrų variklis maloniai murkia ir vos stipriau paspaudus akceleratorių iškart įgaunate didelį pagreitį. Tiesa, šis modelis labiau skirtas patogiam ir greitam važiavimui ilgesniais atstumais už miesto, o ne judėjimui siaurų gatvių spūstyse. 4,2 l V8 variklis išvysto 300 AG – to pakanka, kai norisi spartos. Ieškantiems dar intensyvesnių emocijų, egzistuoja ir „XKR“ versija su 400 AG, tačiau ji itin reta ir išlaikymas bus brangus.
Elegantiška oda ir medis dominuoja salono apdailoje, kuri dvelkia prabanga, priklausančia „Jaguar“ vardui. Visgi ar priekyje, ar gale – erdvės čia nėra daug. Galiniams keleiviams vietos ypač stinga, tad šis automobilis skirtas labiau vairuotojui ir vienam keleiviui. Bagažinė nėra didelė, tačiau savaitgalio kelionei lagaminus sukrauti pavyks – tiek su pakeltu, tiek su nuleistu stogu. Automatinis stogo mechanizmas veikia greitai, o atviroje erdvėje net ir greičio pojūčiai išlieka komfortiški.
Tikėkite, norėdami turėti – pasiruoškite išlaidoms
Pigiai įsigyti „Jaguar XK“ galima, tačiau rekomenduojama dairytis tvarkingo, neperdėm nudėvėto modelio. Paprastai kokybiškas naudotas egzempliorius kainuos apie 16 380 eurų. Už mažesnę sumą galima rasti, bet dažnai tai reikš kompromisą dėl ridos ar būklės.
Eksploatacija ir priežiūra
Palyginti su kai kuriomis prestižinėmis sportinėmis markėmis, „Jaguar XK“ išlaidos gali būti žemesnės, tačiau reguliarūs aptarnavimai ir atsarginės dalys nėra pigios. Senesni automobiliai gali reikalauti dažnesnių remontų. Norint sumažinti išlaidas, verta rinktis specializuotus, patikimų meistrų servisus.
Draudimas taip pat gana brangus – priklausomai nuo pasirinkto modelio galingumo, draudimo grupė yra aukšta. Ypač galingieji „XKR“ modeliai pasižymi dideliais draudimo kaštais.
Degalų sąnaudos nelepina taupumu. Pagal gamintojo deklaruojamus rodiklius, „XK8“ suvartoja apie 11,8 l/100 km, o „XKR“ – apie 12,3 l/100 km. Norint pasiekti ekonomiškiausią rodiklį, teks važiuoti itin ramiai. Mieste degalų sąnaudos bus dar aukštesnės.
Taršos mokestis
Lietuvoje už tokius galingus, didesnę CO₂ emisiją turinčius automobilius taikomas taršos mokestis. Mokestis priklauso nuo išmetamų CO₂ dujų kiekio, kuro tipo bei automobilio pirmosios registracijos metų. Svarbu tai įvertinti planuojant ilgalaikes išlaidas.
Ką rinktis?
Ieškant „Jaguar XK“, verta pasirinkti tarp bazinio „XK8“ (4,2 l V8, automatinė pavarų dėžė, 300 AG) ir „XKR“ (turbintas tas pats variklis, 400 AG). Abu modeliai turi automatinę dėžę, tačiau skiriasi techniniai aspektai bei charakteris – sportiškesnį temperamentą pajusite „XKR“.
Visos „XK8“ versijos gali pasigirti prabangiais elementais: odiniais sėdynių apmušalais, medinėmis panelėmis, klimato kontrole ir gausybe papildomos įrangos. Kadangi pirkėjai dažnai rinkosi skirtingas komplektacijas, verta apžiūrėti keletą automobilių ir susiderinti norimų priedų sąrašą. Nuo 2003 metų modeliuose pagerinti varikliai, o po 2004 metų buvo atnaujinta automobilio išvaizda.
Automobilio spalva gali turėti didelės įtakos perpardavimo kainai – klasikiniai atspalviai, kaip sidabrinė, vario, mėlyna ar žalia, išlaiko didesnę vertę. Juodi ar matinės raudonos spalvos modeliai dažnai parduodami pigiau.
Šios klasės alternatyvos
Rinkdamiesi sportišką kupė ar kabrioletą, galite svarstyti ir kitus prestižinius modelius. Pavyzdžiui, „Aston Martin DB7“ yra mechaniniu požiūriu labai artimas „Jaguar XK“ ir išsiskiria ypatingu, iš filmų pažįstamu prestižo atspalviu. Galingiausios versijos turi net V12 variklius. Tačiau šis automobilis bus brangesnis nei „Jaguar XK“ tiek įsigijimo, tiek išlaikymo požiūriu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.