Jaguar F-Type kabrioleto (2013–2024) apžvalga

Jaguar F-Type kabrioleto (2013–2024) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

2013 metais pristatytas Jaguar F-Type kabrioletas iškart susilaukė didelio dėmesio – tiek dėl išskirtinio dizaino, tiek dėl nuorodų į legendinį E-Type. Šis automobilis tapo ne tik technine, bet ir emocine jungtimi tarp praeities ir dabarties, o dizaino proporcijomis žavisi tiek kabrioleto, tiek vėliau atsiradusio kupė gerbėjai.

Stilius ir pojūtis

F-Type išsiskiria ryškiomis linijomis ir akį traukiančiomis detalėmis. Vairuotojo vieta išdėstyta ergonomiškai, sėdėsena – sportiška, o valdymo mygtukai lengvai pasiekiami. Interjeras papildytas teatrais elementais, tokiais kaip elektra išlendantys oro ventiliatoriai. Dviem aukštiems suaugusiems vietos per akis, tačiau automobilio bagažinė itin maža – telpa tik keli maži krepšiai, ypač jei pasirenkamas atsarginio rato komplektas. Smulkių daiktų laikymo vietos – minimalios, tad tolimesnės kelionės šiuo automobiliu tampa iššūkiu.

Važiavimo savybės

F-Type kabrioletas pasižymi geru balansu tarp komforto ir dinamiškumo. Stogas gali būti atidarytas vos per 12 sekundžių, o procesą galima atlikti judant iki 48 km/h greičiu. Įspūdinga variklių gama: pradiniai modeliai komplektuoti su 3,0 l V6 kompresoriumi (250 kW arba 280 kW). Galingesnė S versija pasižymi adaptyviomis pakabomis, riboto praslydimo diferencialu bei garsesne išmetimo sistema. Spartumas įspūdingas: silpnesnis V6 iki 100 km/h įsibėgėja per 5,1 s, S – per 4,8 s.

Dar didesnių pojūčių norintiems skirta 5,0 l V8 kompresorinė versija (364 kW). Šis automobilis gali įsibėgėti iki 100 km/h vos per 4,3 s, tačiau valdomumas, ypač esant maksimaliam pajėgumui, reikalauja vairavimo įgūdžių. F-Type preciziškas vairavime, transmisijos perjungimas – itin greitas, o pakaba komfortiška kaip sportiniam automobiliui. Lyginant su kai kuriais konkurentais, automobilis nėra toks aštrus posūkiuose, tačiau važiavimo malonumo čia tikrai užteks.

Modelių įvairovė ir atnaujinimai

Automobilių gamintojas palaipsniui plėtė F-Type pasirinkimus. Galingiausias SVR variantas turi net 417 kW ir iki 100 km/h įsibėgėja per 3,5 sekundės. Nuo 2015 metų V8 modeliai tapo keturiais ratais varomi, o vėliau buvo įvestas ir mechaninis šešių laipsnių pavarų dėžės pasirinkimas. 2017 metais pasirodė bazinis 2,0 l benzininis variklis – optimalus ieškantiems ekonomiškesnio sprendimo. Atlikus atnaujinimą 2020-aisiais, modelių gama tapo aiškesnė: P300 (2,0 l variklis), P450 (5,0 l kompresorius, 327 kW), P575 (galingiausia V8 versija).

Išlaikymo sąnaudos ir kainos

Naudoto automobilio kaina

Nedidelio biudžeto ieškantiems, ankstyvieji F-Type kabrioletai prasideda nuo maždaug 32 760 iki 35 100 eurų. Už galingesnę V6 S versiją teks sumokėti apie 2 340–3 510 eurų daugiau nei už bazinį V6. V8 modeliai prasideda nuo 40 950 eurų, o keturių varančiųjų ratų F-Type nuo 2015 metų – nuo 42 120 eurų. SVR versija pasieks apie 81 900 eurų, o rečiausi kabrioletai gali kainuoti daugiau. 2021–2022 metų automobiliai vertinami nuo 51 480 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

Degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio. 3,0 l V6 važiuojant ramiai gali vidutiniškai suvartoti apie 9,4 l/100 km, o V8 versijos – arti 14 l/100 km. Šio automobilio išlaikymas nėra mažas: reikia numatyti didesnes kuro, draudimo bei priežiūros išlaidas. Standartinė techninė priežiūra kainuoja nuo 445 iki 644 eurų, priklausomai nuo darbų apimties.

Kaip ir daugeliui sportinių automobilių Lietuvoje, F-Type taikomas didesnis taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei automobilio pirmos registracijos metų. Tikslią sumą galite sužinoti pagal konkrečius Jūsų pasirinkto automobilio duomenis.

Kuris variantas geriausias?

Renkantis naudotą F-Type verta atsižvelgti ne tik į variklio galingumą, bet ir į papildomą įrangą. Rinkoje V6 S modeliai dažnai turi daugiau patrauklių priedų: adaptyvi parkavimo sistema, šilkinės odos sėdynės, sportinė išmetimo sistema. Geriau rinktis automobilį su galinėmis varančiomis ašimis ir baziniu įrangos lygiu: R-Dynamic ar Sport versijos kainuoja žymiai daugiau, tačiau nėra praktiškesnės kasdieniam naudojimui. Dėmesio verta skirti ir sensoriams priekyje, nes ilgas variklio gaubtas gali apsunkinti parkavimą miesto sąlygomis.

Automatinė pavarų dėžė – rekomenduotinas pasirinkimas geriausiam vairavimo komfortui, nes mekaninė transmisija reikalauja ypatingo įgūdžių ir yra pakankamai standi.

Kokios alternatyvos?

Rinkdamiesi F-Type dažnai lyginame jį su Porsche 718 Boxster bei Porsche 911. Naudotų automobilių rinkoje F-Type dažniau artimesnis Boxster kainų lygiui, nors nauji automobiliai yra arčiau 911 kainos. Taip šis automobilis atrodo konkurencingesnis kainos ir kokybės santykiu, nors važiavimo charakteristikos šiek tiek nusileidžia Vokietijos konkurentams.

Ieškant ypatingos versijos, pavyzdžiui, SVR, verta atkreipti dėmesį ir į Audi R8 Spyder – šis automobilis taip pat siūlo nepamirštamus įspūdžius bei šiek tiek daugiau komforto ir universalumo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *