Jeep Wrangler 4×4 yra vienas iš tų automobilių, kurie turėjo didelę įtaką visai automobilių pramonei ir net mūsų kasdieniams įpročiams. Nuo karo metų tvirtos paskirties visureigis stipriai keitėsi, tačiau iš karto kyla klausimas – ar šiandien naudotas Jeep Wrangler dar gali būti prasmingas pasirinkimas Lietuvoje?
Unikalus dizainas ir pravažumas
Jeep Wrangler nuo kitų visureigių išsiskiria savo nepakartojamu išvaizdos stiliumi ir itin geromis pravažumo savybėmis. Tai nėra tiesiog visureigis – tai legenda, kurtas nugalėti bekelei. Dėl šių savybių Wrangler sulaukė daug ištikimų gerbėjų, tačiau jo eksploatacija mieste ar kasdieniam važiavimui pažeria iššūkių.
Pirmiausia, Wrangler pagamintas taip, kad puikiai įveiktų sudėtingas vietoves – labai trumpi kėbulo galai, didelė prošvaisa, speciali pakaba ir laisvi vairo mechanizmai skirti ne asfaltui, o bekelės išbandymams. Nenuostabu, kad kai kurios versijos, pavyzdžiui, Rubicon, tiesiog klesti ten, kur dauguma automobilių sustotų.
Vidus ir praktiškumas
Nors interjeras labiau primena darbinį automobilį – gausu kietų, lengvai plaunamų paviršių, ši savybė yra daugeliui visureigių būdinga. Malonumui prie vairo papildomai prideda galimybė nuimti stogą ir dureles, ypač dviejų durų versijoje. Tačiau dėl to salonas linkęs būti kiek asketiškas, o kai aplink lauke – ne visada komfortiškas. Po 2011 metų Wrangler atnaujinimo papildomai buvo įdiegtos patogesnės multimedijos sistemos, šiek tiek pagerinta įranga.
Pirmą kartą šio modelio istorijoje Wrangler buvo siūlomas ne tik standartinės dviejų durų, bet ir praktiškesnės keturių durų (Unlimited) kėbulo versijos. Trumpesnis variantas labiau tiks ieškantiems išskirtinio pravažumo, bet ilgesnė versija – kasdieniui naudojimui, nes keleiviai lengviau pasiekia galines sėdynes ir bagažo erdvės daugiau.
Varikliai ir techninės savybės
Naudotų Jeep Wrangler pasirinkimas dažniausiai apima 2,8 litro dyzelinius variklius, išvystančius 128 kW (vėliau – 145 kW). Egzistuoja ir galingesnės benzininės Rubicon versijos, kurių agregatai išvysto iki 209 kW. Dažniausiai pasitaiko modeliai su penkių pavarų automatine pavarų dėže, nors galima rasti ir šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę.
Važiavimas ir komfortas
Kasdieninio važiavimo komforto požiūriu Wranglerai neturi daug pranašumų. Dėl labai minkštos ir didelės eigos pakabos, skirtos maksimaliam ratų judėjimui bekelėje, automobilis ant asfalto yra nevaldomas ir nepatogus. Vairavimas gali būti apsunkintas dėl “plaukiojančio” vairo, važiuojant nelygiu keliu, ypač su didelio protektoriaus padangomis, girdisi žymus kelio triukšmas.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis Lietuvoje
Turėti Wrangler Lietuvoje – tai iš dalies ir didesnių išlaidų pasirinkimas. Didžiausia problema – kuro sąnaudos. Net ekonomiškiausi dyzeliniai variantai vidutiniškai vartoja apie 10 l 100 km, o galingesni benzininiai Rubicon modeliai – net iki 14 l 100 km ar daugiau. Važiuojant sunkesnėmis sąlygomis, kuro sąnaudos dar labiau kyla.
Ir, žinoma, neturėtume pamiršti taršos mokesčio. Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo variklio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Didesnės galios benzininiai ir dyzeliniai modeliai, kurių emisijos siekia nuo 240 g/km ir daugiau, paprastai patenka į aukštesnes taršos kategorijas, todėl už jų registraciją ir naudojimą teks sumokėti daugiau. Prie įprastų išlaidų prisideda ir brangesnis aptarnavimas bei dalių kaina, nors didesnės automobilio priežiūros sąnaudos gali būti šiek tiek sumažintos sudarant aptarnavimo planus oficialiose Jeep atstovybėse.
Kainos naudotų Jeep Wrangler
Lietuvoje rinkoje yra įvairių metų ir būklės naudotų Wrangler. Senesnius, apie 2007 metų Sport modelius galima rasti už maždaug 12 300 eurų. Už 17 500–19 900 eurų įmanoma surasti 2009–2010 metų modelius su vidutine rida. Vėlesni, po atnaujinimo gaminti Wranglerai kainuoja apie 22 200–24 600 eurų, o Rubicon versijos su 3,6 litro benzininiu varikliu – apie 35 100 eurų. Naujausių, mažai naudotų 2018 metų modelių kaina siekia apie 38 600 eurų.
Kurią versiją rinktis?
Viskas priklauso nuo jūsų poreikių. Jei ieškote tikro bekelės monstro, verta rinktis Rubicon versiją, tačiau reikia būti pasiruošus didelėms kuro sąnaudoms. Jeigu Wrangler domina daugiau kaip stiliaus arba laisvalaikio automobilis, galima drąsiai žvalgytis į dviejų durų Sport versijas. O jei reikia praktiškumo – verta rinktis keturių durų Unlimited Sahara, kuri turi normalesnes galines dureles ir erdvesnį bagažą.
Sudėtingesnės įrangos modeliai (Overland, Sahara) siūlo odines sėdynes, navigaciją, šildomas priekines sėdynes ar kokybiškesnę audio sistemą. Tačiau, kad ir kiek prabangių funkcijų pasirinktumėte, Wrangler išlieka labiau nuotykių automobilis nei kasdienis prabangus visureigis.
Pagrindiniai konkurentai
Jei norite mažesnio, ekonomiško ir labai praktiško automobilio, verta atkreipti dėmesį į Suzuki Jimny. Jis toks pat universalus kaip Wrangler, nors komforto dėka nenustebins. Kitas visureigių entuziastų favoritas – Land Rover Defender. Nors jis ir nesiūlo daug šiuolaikinių patogumų, tiek pravažumo, tiek savybių keliuose atžvilgiu tai rimtas Jeep konkurentas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.