„Jeep Cherokee“ (nuo 2014 m.) apžvalga

„Jeep Cherokee“ (nuo 2014 m.) apžvalga

Jeep Cherokee išlieka vienu iš atpažįstamiausių visureigių, žinomų dėl savo patikimumo užmiestyje ir ryškaus dizaino. Penktosios kartos modelis taip pat išlaikė šį įvaizdį — tai automobilis, galintis įveikti ne tik sudėtingus bekelės ruožus, bet ir patogiai vežti šeimą kasdieniuose maršrutuose. Po šiuolaikišku, dailiai suformuotu kėbulu slepiasi ne tik Jeep, bet ir Italijos inžinerijos pėdsakai, kadangi šis modelis sukurtas bendradarbiaujant su Fiat ir dalinasi inžineriniais sprendimais su Alfa Romeo Giulietta.

Modelių ir variklių įvairovė

Skirtingoms poreikių grupėms Jeep Cherokee siūlo platų modifikacijų pasirinkimą. Pradinio lygio 2.0 litro dyzelinis variklis su 140 AG komplektuojamas tiek su priekine, tiek su keturių varomų ratų pavara, prijungtas prie šešių pavarų mechaninės dėžės. Norintiems daugiau galios siūlomas 170 AG 2.0 litro dyzelis, suporuotas su automatine pavarų dėže. Galingesni 2.2 litro dyzeliniai varikliai nebūna su priekiniais varančiais ratais – jie visuomet derinami su keturių varomų ratų sistema ir devynių pavarų automatine greičių dėže.

Komplektacijos ir įranga

Cherokee siūlomos keturios pagrindinės įrangos linijos: Longitude, Limited, Overland ir Trailhawk. Net bazinėse modifikacijose tarnauja tokios funkcijos kaip kruizo kontrolė, automatiniai žibintai bei lietaus davikliai, galiniai parkavimo jutikliai ir elektra valdoma bagažinės durelė. Salone rasite dviejų zonų klimato kontrolę, elektra reguliuojamas priekinės sėdynes, „Alpine“ garso sistemą su devyniais garsiakalbiais ir 8,4 colių lietimui jautrų ekraną su navigacija bei išmaniosiomis jungtimis.

Pasirinkus Limited modelį gausite daugiau prabangos – priekiniai parkavimo jutikliai, galinio vaizdo kamera, be raktelio įeiga, Nappa oda aptrauktas salonas, vėdinamos priekinės sėdynės, bi-xenon žibintai. Overland versija skirtumą atskleidžia panoraminiu stoglangiu, šildomu vairu ir storesniu kilimu, o Trailhawk kryptingiau orientuotas į bekelės entuziastus, todėl turi sustiprintą pakabą, nuokalnių stabdžio kontrolę, papildomas apsaugos plokštes ir viso dydžio atsarginį ratą.

Važiavimo savybės mieste ir bekelėje

Kelyje mažesnio galingumo 2.0 litro dyzelis gali pasirodyti vangus, o net ir stipresnis 2.2 litro dyzelis išsiskiria tik vidutiniu žvalumu. Pastarieji varikliai pasižymi ne tik galingumu, bet ir juntamu triukšmu bei šiurkštumu. Mieste Cherokee puikiai sugeria nelygumus ir jaučiasi tvirtai, tačiau posūkiuose pastebimas pronirimas ir didesnis kėbulo svyravimas per greičio kalnelius. Nors asfalto keliuose šiam automobiliui iki komforto dar yra kur tobulėti, užmiestyje ar bekelėje Cherokee daugiau nei pateisina lūkesčius ir leidžia išnaudoti visas 4×4 galimybes.

Salono erdvė ir dizainas

Salono erdvė tiek priekyje, tiek gale yra pakankama tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vairuotojo darbo vietą galima patogiai prisitaikyti, nes reguliuojasi ne tik sėdynė, bet ir vairas. Vidinės apdailos kokybė yra nevienoda: dalis elementų atrodo moderniai ir kokybiškai, tačiau aplink pavarų svirtį ir kitose vietose naudojamas pigesnės, šiurkštesnės plastmasės. „Medžio“ imitacijos apdaila ant durų ar aštrus siūlės dygsnis ant vairo gali pasirodyti ne visiems patrauklūs. Ekranas salono centre (5″ arba 8,4″, priklausomai nuo komplektacijos) valdomas paprastai, tačiau jo grafika kiek atsilieka nuo šiuolaikinių konkurentų.

Bagažinės talpa

Bagažinė nėra didžiausia klasėje – kai kurių konkurentų galinės erdvės bus talpesnės. Nors galines sėdynes galima nustumti pirmyn ir padidinti krovinio erdvę, tokiu atveju mažėja vietos kojoms keleiviams. Pliusu galima laikyti visiškai atlenkiamas galines sėdynes, kas leidžia sukurti lygų grindų paviršių ilgiems kroviniams.

Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis

Lietuvoje eksploatacinės išlaidos priklauso nuo pasirinkto variklio. Ekonomiškiausias yra 2.0 litro dyzelinis variklis su priekine pavara, pagal gamintojo duomenis sunaudojantis apie 5,3 l/100 km (CO₂ emisija – 139 g/km). Keturių varomų ratų tos pačios talpos modelis – 5,6 l/100 km ir CO₂ emisija 149 g/km. 2.2 litro dyzelinis variklis gali pasiūlyti apie 5,7 l/100 km ir 150 g/km CO₂, o V6 benzininis – net 8,0 l/100 km su didesne tarša – 236 g/km.

Lietuvos sąlygomis metinis taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dėl to labiau teršiantys arba naujesni automobiliai gali kainuoti daugiau išlaikyti. Draudimo kainos vidutinės, nuo paprastesnių versijų iki brangiausių, prabangesnių komplektacijų. Remontas ir priežiūra kiek brangesnė nei kai kurių konkurentų, tačiau dėl bendrų platformų su Fiat detalių prieinamumas problemų nesukelia.

Kokį Jeep Cherokee rinktis?

Jeigu dažnai nevažiuojate atšiauriais bekelės maršrutais, vertėtų ieškoti priekinių varančiųjų ratų 2.0 Multijet Limited varianto. Ši versija taupo kurą, pasižymi šiek tiek geresne dinamika ir dažniausiai kainuoja kiek pigiau nei visų varančiųjų ratų alternatyvos. Limited komplektacija suteikia dar daugiau komforto ir papildomos įrangos: tai optimalus pasirinkimas ieškantiems balanso tarp kainos, komforto bei išlaikymo kaštų.

Kokius konkurentus verta apsvarstyti?

Pagrindiniai Jeep Cherokee konkurentai – didesni ir prabangesni SUV modeliai. Reiktų žvilgtelėti į BMW X5 – jis pasižymi ne tik praktiškumu, bet ir aukšta surinkimo kokybe bei komfortu, tačiau šiek tiek brangesnis tiek įsigijimo, tiek išlaikymo prasme. Taip pat dėmesio verta Land Rover Discovery Sport – tai septynvietis visureigis, kuris patogiai telpa ir į miestą, ir užmiesčio kelionėms, yra nors kiek mažesnis už tradicinius septynviečius, tačiau turi neblogą reputaciją ir statusą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *