Kia Sportage 4×4 (2005–2010 m.) apžvalga

Kia Sportage 4×4 (2005–2010 m.) apžvalga

Kia Sportage visureigis naudotų automobilių rinkoje išsiskiria savo patrauklia kaina, ypač lyginant su konkurentais. Nors pirmasis savininkas džiaugėsi nemaža gaunama verte, antrinėje rinkoje šis automobilis dar labiau atsiperka – nusipirkti solidų šeimos automobilį galima už itin patrauklią sumą.

Bendra apžvalga

Sportage siūlo daug erdvės tiek keleiviams, tiek bagažui. Ypač vertinamas galinių sėdynių komfortas – gale vietos kojoms daugiau nei kai kuriuose brangesniuose konkurentuose, tokiuose kaip Nissan X-Trail. Į saloną patogiai sutilps penki asmenys, o didelė bagažinė su 60/40 santykiu dalijamomis galinėmis sėdynėmis palengvina šeimos keliones ar išvykas gamtoje.

Komfortas ir įranga

Nors baziniai Sportage modeliai nėra prabangūs, į standartinę įrangą jau įeina oro kondicionierius ir elektriniai langai. Džiugina tai, kad ieškant net paprastesnių versijų nereikės susitaikyti su visiškai plika komplektacija. Tačiau viduje galima pastebėti, kodėl šio automobilio kaina tokia konkurencinga: prietaisų skydelis – ganėtinai pilkas, naudota kietesnio ir pigesnio plastiko apdaila. Sportage taip pat pasižymi kietesniu važiuoklės suderinimu, o nestipriai tikslus vairas ir variklio triukšmas aukštesniuose sūkiuose kiek mažina kasdienio vairavimo malonumą.

Eksploatacinės išlaidos

Įsigyti naudotą Kia Sportage – ekonomiškai pagrįstas sprendimas. Net nauji jie kainavo žymiai mažiau nei pagrindiniai konkurentai, o perėjus į naudotų rinką tas skirtumas tik dar labiau išauga. Degalų sąnaudų duomenys taip pat palankūs – vidutinės sąnaudos siekia apie 8,0–9,0 l/100 km (priklausomai nuo variklio), o dyzeliniai variantai ekonomiškesni už benzininius ir, be to, pigiau draudžiami.

Dyzeliniai motorai – populiariausias ir racionaliausias pasirinkimas norintiems ne tik mažesnių sąnaudų, bet ir geresnės traukos žemuose sūkiuose. Tai ypač svarbu tempimo ar bekelės sąlygomis. Nors 2,0 l benzininis variklis pasižymi panašiomis kuro sąnaudomis kaip ir dyzelis, automobilio eksploatacijos kaštai išlieka didesni dėl didesnio degalų suvartojimo ir draudimo įkainių. V6 benzininio variklio versijos rekomenduojama vengti – jos brangios eksploatuoti, o automatinė pavarų dėžė kiek užslopina papildomą galią.

Įprasti aptarnavimo darbai Kia Sportage nesiskiria nuo kitų tokio tipo visureigių, tačiau verta įsidėmėti – gedimo atveju remonto sąskaitos gali būti nemalonios. Vidutinės remonto išlaidos artėja prie tokių markių kaip Audi ar Mercedes, nors vis dar išlieka geresnės nei kai kurių kitų visureigių gamintojų.

Taršos mokesčiai Lietuvoje

Lietuvoje naudotų automobilių išlaikymo kaštus lemia ne tik degalų sąnaudos ar galimi remonto darbai, bet ir kasmetinis CO₂ emisijos mokestis. Jo dydis priklauso nuo pasirinkto variklio, automobilio pirmos registracijos metų bei kuro tipo, tad renkantis Sportage rekomenduojama pasidomėti, kokio tarifo tikėtis pagal individualų modelį. Dažniausiai dyzelinėms versijoms galioja didesni taršos mokesčiai, ypač jei variklis senesnis ir neatitinka naujausių aplinkosaugos normų.

Kokį Kia Sportage rinktis?

Didžiausią naudą suteiks paprastos komplektacijos dyzelinis modelis – jų kur kas daugiau rinkoje, jie patikimesni taupymo atžvilgiu ir pigiau eksploatuojami. Brangesnės versijos dažniausiai siūlo tik tokius patogumus kaip automatinė klimato kontrolė, odinis salonas ar panoraminis stogas – tačiau jų įtaka kasdieniam komfortui menka ir dažniausiai nekompensuoja didesnės kainos.

Kokie yra alternatyvūs pasirinkimai?

Galvojant apie alternatyvas, dėmesio vertos penkių durų Suzuki Grand Vitara ir panašios klasės modeliai. Vis dėlto Sportage išlieka stiprus pasirinkimas dėl kainos, ekonomiškumo ir įrangos gausos. Jei svarbiausia – patikimumas už draugišką biudžetą, Sportage yra viena racionaliausių alternatyvų šeimos visureigių segmente.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *