Land Rover Defender (1990–2016) apžvalga

Land Rover Defender (1990–2016) apžvalga

Land Rover Defender visureigis išlieka vienu iš labiausiai vertinamų automobilių tarp žemdirbių ir gamtos mylėtojų. Nors keliais šis modelis sunkiai susitvarko su komforto ar valdymo reikalavimais, už klasikinę ir mažai kintančią išvaizdą slepiasi tikras visureigis, kurio pagrindinė stiprybė – pravažumas.

Bendra apžvalga

Defender nuo pat 1990 metų beveik nesikeitė išoriškai ir išlaikė savo ikonišką stilių. Pagrindinis šio automobilio išskirtinumas – paprastumas ir patikimumas sudėtingomis sąlygomis. Nepaisant kelių modernizacijų, automobilio dizainas ir vidus liko labai artimi pradinėms vertybėms. 2016 metais gamyba buvo nutraukta, bet per visą gamybos laikotarpį išleista daugybė modelių ir net trys skirtingi ratų bazės variantai su 14 skirtingų kėbulo konfigūracijų.

Pagrindinės savybės

  • Išskirtinės visureigio savybės – pravažumas, patikimas darbe, puikiai tinka sudėtingiems keliams bei bekelei.
  • Klasikinė išvaizda ir aiškiai atpažįstamas dizainas.
  • Ilgainiui išlaiko vertę – dėl paklausos Defenderyje retai krenta kaina.
  • Paprastas ir minimalistiškas interjeras – komforto lygis žemas, įranga aiškiai utilitarinė.
  • Minkštumo trūksta, ypač važiuojant nelygiais keliais didesniu greičiu. Daugeliui savininkų erzina ankšta vieta vairuotojui ir keleiviams.

Varikliai ir pravažumas

Dauguma Defender modelių aprūpinti dyzeliniais varikliais. Senesni variantai turi 200TDi variklius su 79 kW (107 AG), vėliau buvo pakeisti galingesniais 300TDi (82 kW/111 AG). Nuo 1998 metų 122 AG TD5 tapo pagrindiniu pasirinkimu – šis variklis patikimas, tačiau triukšmingas ir šiurkštus, palyginti su naujesniais dyzeliais. Nuo 2007 m. montuoti Ford 2.4 (120 AG) ir 2.2 (122 AG) varikliai, kurie leidžia Defenderyje jaustis geriau magistralėse dėl šešių pavarų dėžės ir geresnių bekelės galimybių. Pastarojo variklio dūmų filtras užtikrina atitikimą Euro 5 emisijos standartams.

Puikų pravažumą lemia didelė prošvaisa, trumpas ratų bazės ilgis ir įspūdingi geometrijos rodikliai – automobilis įveikia 45 laipsnių nuolydį, paaukštėjimus ir vandens brastas iki 0,5 m gylio. Artėjimo ir nuvažiavimo kampai siekia po 47 laipsnius, o žemesnės pavaros ir diferencialo blokatoriai leidžia be vargo judėti itin sunkiais keliais.

Kasdienė eksploatacija ir patogumas

Nors Defender išlaikė labai paprastą prietaisų skydelį ir turėjo keletą didesnių SUV modelių detalių, komforto čia mažai. Vairavimo pozicija siaura, kelionės metu trūksta patogumo, ypač ilgesniuose atstumuose.

Tačiau didesnių gabaritų, pvz., 110 modeliuose, gale randa pakankamai vietos du suaugusieji – tai šiek tiek kompensuoja minimalizmą priekyje.

Eksploatacinės išlaidos

Naudoto Defender kaina

Defender naudotų automobilių rinkoje dažniausiai išlaiko gana aukštą vertę. Mažiausios kainos už 90 modelį prasideda nuo maždaug 4095 eurų, už praktiškesnį 110 – nuo 4680 eurų. Geros būklės modeliai iš 2000–2005 metų dažnai kainuoja 9360–11 700 eurų. Geriausi, mažai pravažiavę egzemplioriai neretai kainuoja 17 550 eurų ir daugiau.

Išlaidos ir priežiūra

  • Vidutiniškai Defender 2.2 ir 2.4 dyzeliniai varikliai vartoja apie 11,1 l/100 km, TD5 dyzelis – apie 10,8 l/100 km.
  • CO₂ emisijos gana didelės – 2.2 ir 2.4 varikliai išmeta apie 295 g/km, TD5 – 299 g/km.
  • Lietuvoje galioja automobilių taršos mokestis, kuris skaičiuojamas pagal išmetamą CO₂ kiekį, kuro tipą ir automobilio pirmos registracijos metus. Defender savininkams verta į tai atsižvelgti renkantis naudotą modelį.
  • Techninės priežiūros darbai Defenderiui dažniausiai kainuoja daugiau nei vidutiniškai, tačiau draudimo įmokos išlieka palyginti nedidelės, nes kėbulo remonto detalės pigios.

Ką rinktis iš Defender?

Varikliai ir komplektacija

Ieškant naudoto Defender, verta žvalgytis į naujausius egzempliorius su 2.2 litro dyzeline jėgaine, kurie yra ekonomiškesni, emisijos – mažesnės. Pagal praktiškumą optimalus pasirinkimas – 110 versija, kurioje telpa penki arba net septyni keleiviai. Nesvarbu, kurią versiją pasirinksite, gausite labai pravažų automobilį, tiesiog skirtą tiems, kurių nuotykiai dažnai nuveda toli nuo asfaltuotų kelių.

Mūsų rekomendacija – Defender 2.2 110. Tai automobilis, kuris pralenkia daugumą bekelės konkurentų ir puikiai išlaiko savo vertę.

Alternatyvos Defender

Verta pagalvoti ir apie kitus patikimus visureigius. Pavyzdžiui, Toyota Land Cruiser pasižymi tvirtumu, ilgaamžiškumu ir patikimumu, nors gali pasirodyti kiek silpnesnis pagal variklio galią. Jeep Wrangler dar viena alternatyva – puikiai jaučiasi bekele, tačiau turi dideles eksploatacijos sąnaudas ir mažiau komforto.

Renkantis visureigį svarbu įvertinti ne tik kainą ar technines galimybes, bet ir priežiūros bei mokesčių išlaidas, ypač jei automobilis bus naudojamas kasdienai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *