Lexus GS – tai prestižinis sedanas, kuris išsiskiria tarp prabangių automobilių ir yra vertas dėmesio tiems, kas ieško ilgaamžiškumo, komforto ir inovatyvių technologijų. Šiame segmente jam tenka rungtis su BMW 5 serija ir Audi A6, todėl konkurencija itin didelė. Vis tik Lexus GS pasiūlymas išskirtinis – ypač dėl hibridinių variklių, kurių neturi daugelis alternatyvų.
Komfortas ir įranga
Standartinėje komplektacijoje net ir bazinis Lexus GS turi gausybę modernios įrangos – nuo išskirtinių saugumo technologijų, 10 krypčių reguliuojamų priekinių sėdynių iki odinio salono bei milžiniško, net 12,3 colio įstrižainės ekrano su navigacija ir multimedija. Aukštesnių komplektacijų modeliai siūlo dar didesnį prabangos laipsnį: 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, galinė vaizdo kamera, pažangios sportinės sėdynės su šildymu ir vėdinimu, LED žibintai bei išskirtinis, 17 garsiakalbių garso sistema.
Važiavimo ypatumai ir dinaminiai skirtumai
Lexus GS vertinamas už itin sutvirtintą kėbulą, švelnią pakabą ir ramią važiuoklę. Hibridiniai GS modeliai pasižymi tyliu, kone elektriniu judėjimu mieste: automobilis gali dalį laiko važiuoti vien elektra, todėl triukšmo viduje beveik nėra. CVT tipo transmisija gali nustebinti tuos, kas pratę prie tradicinės automatinės pavarų dėžės – spaudžiant akceleratorių, variklio sūkiai auga be įprasto pavarų „persijungimo“, o pagreitėjimas vyksta sklandžiai.
F-Sport versijos turi kietesnę pakabą ir sportiškesnius valdymo parametrus. Sportiniu režimu stipriai pagerėja valdymas posūkiuose, o vairas tampa dar tikslesnis. Tačiau naujoji GS F versija – jau visiškai kitokio charakterio. Šio modelio 5,0 l V8 variklis išvysto išskirtinį garsą ir pagreitina iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes. Tokia versija siūlo daug sportinių priedų bei aktyvią pakabą, kuri dar labiau sustandėja sporto režimuose, bet išlieka komfortiška net ant nelygių dangų.
Salonas ir erdvė
Viduje Lexus GS siūlo aukštos kokybės medžiagas – daug švelnaus plastiko, tikro metalo ir odos elementų. Tačiau nėra viskas tobula: informacinę sistemą valdyti sunku dėl pernelyg jautrios valdymo aikštelės – pasirinkti reikalingas funkcijas važiuojant sudėtinga.
Hibridinė sistema atima dalį bagažinės erdvės, o atlenkiamos galinės sėdynės čia nenumatytos – tai sumažina praktiškumą, jei reikia vežtis ilgesnius daiktus. Galinėje eilėje suaugusiems vietos taip pat nedaug, o aukštas langų linijos profilis gali sukurti suspaustą jausmą. Priekyje vietos daugiau, sėdynės ir vairas dažniausiai reguliuojami elektra.
Varikliai ir jų pasirinkimas
- GS 300h – ekonomiškas 2,5 l darbinio tūrio keturių cilindrų hibridas. Jis itin tylus ir mieste, ir užmiestyje, o degalų sąnaudos gali siekti apie 5 l/100 km.
- GS 450h – galingesnis 3,5 l V6 hibridas su 292 AG, pasiūlantis daugiau dinamikos.
- GS 250 – 2,5 l benzininis variklis, kuris nesiūlo tokio ekonomiškumo kaip hibridai.
- GS F – sportinė versija su įspūdingu 5,0 l V8 varikliu – tikra išskirtinumo viršūnė.
Dyzelinių variklių šiame modelyje nerasite – šis sprendimas orientuotas į švaresnes ir ekologiškesnes alternatyvas.
Kuro sąnaudos ir išlaikymas
Lietuvos pirkėjams itin svarbi eksploatacijos kaina, todėl verta žinoti – GS 300h hibridas pasižymi žemiausiomis kuro sąnaudomis, vidutiniškai sunaudodamas apie 5 l/100 km mišriu režimu. Galingesnis GS 450h reikalauja šiek tiek daugiau degalų – apie 6,1 l/100 km. Mažiausiai ekonomiškas benzininis GS 250 – čia sąnaudos siekia mažiausiai 8,9 l/100 km.
Kalbant apie taršos mokestį Lietuvoje, Lexus GS sumos priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos bei pirmos registracijos metų. Hibridiniai modeliai dažniausiai priskiriami žemai taršos kategorijai, tad jų mokestis yra pastebimai mažesnis nei benzinių versijų.
Lexus visiems modeliams taiko fiksuotus aptarnavimo įkainius, todėl galima tiksliai planuoti metines išlaidas. Seniems modeliams (vyresniems nei 5 metų) skirtos papildomos aptarnavimo programos.
Kainos naudotų rinkoje
Lietuvoje naudoto Lexus GS kainos priklauso nuo komplektacijos, variklio tipo, ridos ir būklės. Pirmųjų 2012 metų GS 250 modelių kainos prasideda nuo maždaug 11 700 eurų (pagal kursą 1 GBP = 1,17 EUR). Galingesnis GS 450h hibridas su vidutine 100-115 tūkst. km rida kainuos nuo 15 210 eurų. Naujesni GS 300h (2013 m., ~80 tūkst. km rida) – nuo 17 000 iki 18 720 eurų.
Kuris Lexus GS pasirinkimas optimalus?
GS 300h pasirinkimas, nors ir ne toks greitas ar rafinuotas kaip GS 450h dinamiškame važiavime, išlieka patraukliausias ilgoms kelionėms ir kasdienai – jis neperspektyviai tylus ir efektyvus. Daugelis rinkoje esančių naudotų carų – prabangesnės „Luxury“ komplektacijos su 18 colių ratlankiais, aklosios zonos stebėjimu bei automatiškai sulankstomais veidrodėliais.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp pagrindinių konkurentų išlaiko pozicijas BMW 5 serija dėl vairavimo savybių, įvairovės ir praktiškumo – čia variklių pasirinkimas platesnis, tačiau mažiau hibridinių alternatyvų. Audi A6 išsiskiria ypač kokybišku salonu ir paprastesniu valdymu, tačiau taip pat pasiūlo platų variklių spektrą, leidžiantį gerai pritaikyti automobilį pagal poreikius.
Iš esmės, Lexus GS – puikus pasirinkimas tiems, kas ieško komforto, ramaus važiavimo ir nori alternatyvos įprastiems vokiškiems sedanams, ypač jei prioritetas – tylus ir ekonomiškas hibridinis variklis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.