„Mercedes-Benz E klasės kupė (2009–2017) apžvalga“

„Mercedes-Benz E klasės kupė (2009–2017) apžvalga“

Mercedes-Benz E klasės kupė – tai viena iš tų mašinų, kurios dažnai atsiduria svajonių automobilių sąrašuose. Nors daugeliui asocijuojasi su prestižu ir brangiais modeliais, naudotą ankstesnės kartos E klasės kupė galima rasti už kiek daugiau nei 6 400 eurų. Dėl itin plataus variklių pasirinkimo – nuo ekonomiškų dyzelių iki galingų V6 ar net V8 benzino variantų, kiekvienas ras tinkamą modelį pagal poreikius.

Privalumai ir išskirtinumas

  • Minkšta, komfortiška važiuoklė
  • Šviesi, erdvi salono atmosfera
  • Gausi standartinė įranga

Dėl išbaigtos komforto įrangos ir rafinuoto dizaino, šis automobilis išlaiko prabangių modelių įvaizdį. Standartinėje komplektacijoje rasite odines sėdynes, automatinį klimato valdymą, parkavimo jutiklius tiek priekyje, tiek gale, taip pat Bluetooth ryšio galimybę ir automatiškai įsijungiančius žibintus su lietaus jutikliais.

Važiavimo kokybė ir salono pojūtis

E klasės kupė galima rinktis su dviem pakabos tipais. Norintiems ypatingo komforto geriausiai tiks bazinis modelis su minkštesniais amortizatoriais, o tiems, kurie ieško sportiškesnių pojūčių – patiks versijos su standesne pakaba ir didesniais ratlankiais. Visgi, šis kupė nebus toks dinamiškas kaip, pavyzdžiui, BMW 4 serijos kupė – posūkiuose daugiau linguoja, o vairas veikia lėčiau.

Automobilio viduje dominuoja aukštos kokybės plastikai ir natūrali oda, o interjero detalės priklauso nuo pasirinkto modelio. Klasikiniai modeliai dažnai puošiami medžio faneruote, o sportiškesni pasižymi šiuolaikiškesniu dizainu. Visi valdymo mygtukai logiškai išdėstyti bei patogūs naudoti, tačiau pripratimas prie pedalų išdėstymo rankiniu pavarų perjungimu užtruks, taip pat gali būti neįprastas kojinis rankinis stabdis.

Vieta ir praktiškumas

Nors priekinėse sėdynėse įsitaisyti patogu ir erdvu, aukštesni keleiviai gale gali susidurti su lubų aukščio apribojimais. Vairuotojai žemesnio ūgio gali pastebėti, kad priekinės sėdynės atlošas pernelyg ilgas, o galvos atrama per daug išsikišusi į priekį. Bagažinės angos aukštis riboja didesnių daiktų pakrovimą ir iškrovimą, tačiau galinė sėdynė atsilenkia dalimis (60:40), todėl galima vežti ilgesnius krovinius.

Eksploatavimo kaštai Lietuvoje

Lietuvoje eksploataciniai mokesčiai už tokį automobilį priklauso nuo jo taršos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai modeliai, ypač su keturių cilindrų varikliais, vidutiniškai suvartoja apie 4,1–5,3 l/100 km degalų ir išmeta 131–157 g/km CO₂, tad taršos mokestis bus gerokai mažesnis nei galingų V6 ar V8 benzininių kupė. Pavyzdžiui, E220 dyzelis – optimalus pasirinkimas tiems, kurie nori nedidelių išlaidų degalams ir mokesčiams.

  • E200, E250 benzinas: apie 6,7 l/100 km, 156 g/km CO₂
  • E220 dyzelis: apie 4,1 l/100 km, 131 g/km CO₂
  • E350 benzinas: apie 7,0 l/100 km, 164 g/km CO₂
  • E350 dyzelis: apie 6,0 l/100 km, 157 g/km CO₂
  • E400 benzinas: apie 7,6 l/100 km, 176 g/km CO₂
  • E500 V8 benzinas: apie 8,9 l/100 km, 209 g/km CO₂

Didžiausią išlaidų dalį sudaro aptarnavimas ir remontas. Mercedes-Benz oficialūs atstovai taiko brangesnius priežiūros įkainius nei kai kurie kiti gamintojai, todėl verta pasidomėti nepriklausomais serviso centrais, kurie gali pasiūlyti tas pačias paslaugas pigiau, nenaudodami neoriginalių detalių.

Kainų rėžiai ir ką verta rinktis

Pati pigiausia ankstyva E klasės kupė su didesne rida prasideda nuo maždaug 6 400 eurų. Tačiau patikimesnis variantas – rinktis modelį su pilna aptarnavimo istorija ir mažesne nei 160 tūkst. km rida, kainuojantį apie 8 800–9 400 eurų. Naujintas (po 2013 m. atnaujinimo) automobilis, nuvažinėjęs įprastą atstumą per metus, kainuos apie 15 200 eurų, o naujausi pavyzdžiai gali siekti ir 28 000 eurų – priklausomai nuo komplektacijos bei variklio tipo.

Kokį modelį rinktis?

Sprendžiant, kurią E klasės kupė versiją įsigyti, verta įsivertinti savo poreikius. Jei komfortas ir klasikinė išvaizda svarbiau nei sportiškumas – rinkitės bazinę versiją su minkšta pakaba. Sportiški modeliai (AMG linija) išsiskiria didesniais ratais, standesne pakaba ir išraiškingesniu dizainu, tačiau kelio triukšmo šiek tiek daugiau.

Daugumai pirkėjų tinkamiausias bus E220 dyzelinis modelis – tai balansas tarp dinamiškumo, ekonomiškumo bei priežiūros kaštų.

Alternatyvos ir konkurentai

  • Audi A5 kupė – stilingas, platus variklių pasirinkimas, bet modeliai su mechanine pavarų dėže pasižymi keista pedalų išdėstymo ergonomika.
  • BMW 4 serijos kupė – labiau sportiškas valdymas, didesnė bagažinė, tačiau Mercedes išsiskiria platesne galine sėdyne ir patogesniu įlipimu/ išlipimu.

Išsirinkus E klasės kupė, gaunate ne tik solidų automobilį kasdienai, bet ir eleganciją, kuri laikui nepavaldžiai išlieka patraukli.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *