„Mercedes-Benz E klasės universalas (2010–2016 m.) – apžvalga“

„Mercedes-Benz E klasės universalas (2010–2016 m.) – apžvalga“

Mersedes-Benz E klasės universalas pasižymi retai sutinkamu universalumu – erdvė penkiems keleiviams, talpus bagažinės skyrius ir net galimybė turėti septynias sėdimas vietas. Saloje vyrauja kokybiškos medžiagos ir surinkimo kokybė, todėl automobilis atrodo itin solidus ir patikimas. Įrangos čia netrūksta, o norint galima rinktis papildomus komforto bei saugumo priedus.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Didelė bagažinė bei galimybė turėti septynias sėdimas vietas
  • Aukštos kokybės, patogus salonas
  • Išlaiko vertę antrinėje rinkoje
  • Lygus ir komfortiškas važiavimas, ypač su standartiniais ratlankiais
  • Nesportiškas, lyginant su kai kuriais konkurentais
  • 2,1 ltr dyzelinis variklis yra gana triukšmingas
  • Taip pat galima aptikti pigesnių konkurentų, pvz., Skoda Superb ar Ford Mondeo
  • Sudėtingas multimedijos sistemos valdymas

Automobilio apžvalga

Mersedes E klasės universalas – vienas iš erdviausių ir komfortiškiausių šios klasės automobilių. Nors sportiškumo jam šiek tiek pritrūksta lyginant su, pavyzdžiui, BMW 5 serijos Touring arba Jaguar XF Sportbrake, universalumas ir praktiškumas dažnai nulemia pasirinkimą būtent šiam modeliui. Prie viso to prisideda pasirinktinai siūloma papildoma sėdynių eilė – šio sprendimo konkurentai nesiūlo.

2010–2016 metų laidos modeliai vertinami kaip vieni sėkmingiausių E klasės istorijoje. Dalis pirkėjų renkasi naujesnius modelius, tačiau būtent šios kartos universalas laikomas itin patikimu ir komfortišku pasirinkimu. 2013 metais modelis sulaukė atnaujinimo – pasikeitė stilius ir išaugo saugumo bei komforto įrangos sąrašas.

Eksploatacijos kaštai ir pirkimo galimybės

Kainos ir ridos skirtumai

Lietuvoje rinka siūlo įvairių E klasės universalo variantų: už maždaug 9360 eurų galima rasti didelės ridos, senesnių metų automobilį. Geriau prižiūrėti, ankstyvesnius modelius su nedidele rida ir pilna priežiūros istorija paprastai kainuoja apie 11 700 eurų. Atnaujintas modelis po 2013 metų kainuos apie 18 720 eurų – priklausomai nuo komplektacijos ir būklės.

Ekonomiškumas ir išlaikymo sąnaudos

Nors šio modelio techninė priežiūra kainuos kiek brangiau nei pigesnių konkurentų, remonto išlaidas galima sumažinti naudojantis specializuotų servisų paslaugomis. Dyzeliniai varikliai labai ekonomiški – kai kurie modeliai mieste vidutiniškai sunaudoja iki 4,7 l/100 km. Hibridinė versija ekonomiškesnė, tačiau jos kaina rinkoje kiek aukštesnė, tad sutaupyti degalams pavyks ne visada.

Benzininiai 2,0 l varikliai taip pat išlieka gana efektyvūs, jų vidutinės sąnaudos yra apie 6,3 l/100 km. 1,8 l benzininis variklis mažiau ekonomiškas ir pasižymi kuklia galia. Didelės galios benzininės versijos, ypač su V8 varikliu, itin imlios degalams.

Taršos mokestis

Lietuvoje taršos mokestis šiam modeliui priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai E klasės universalai paprastai turi aukštesnį CO₂ indeksą negu benzininės ar hibridinės versijos, todėl mokestis gali būti didesnis. Renkantis ekonomiškesnį variantą mokesčiai taip pat bus mažesni.

Kurią E klasės universalo versiją rinktis?

Optimaliausias pasirinkimas – 2,1 l dyzelinis variklis, pasižymintis geru balansu tarp galios ir degalų sąnaudų. Vienintelis trūkumas – variklio garsas, kuris bus gerokai juntamas važiuojant. Kas labiau vertina tylą salone, turėtų rinktis 2,0 l benzininį variklį: jis nėra toks taupus, tačiau veikia švelniau ir tyliau.

Patariama rinktis modelius po 2013 metų atnaujinimo – tuomet pagerėjo įrangos komplektacijos bei saugumo technologijos. Prieš atnaujinimą gali patikti SE ar Avantgarde versijos, po atnaujinimo – SE modeliai. Modeliai su didesniais ratlankiais ar sportinėmis važiuoklėmis siūlo kietesnį važiavimą, todėl norint maksimalaus komforto geriausia rinktis standartines komplektacijas.

Alternatyvos ir konkurentai

Tarp pagrindinių E klasės universalo konkurentų išlieka BMW 5 serijos Touring. Nors jis ne toks erdvus ar komfortiškas, pasižymi dinamiškesnėmis važiavimo savybėmis, o 2,0 l dyzeliniai varikliai išlieka tokie pat efektyvūs ir tylesni.

Taip pat verta apsvarstyti naudotą Audi A6 Avant, kuris dažnai būna pigesnis antrinėje rinkoje. Ypač ekonomiškomis laikomos po 2014 metų pagamintos Ultra versijos, o salono kokybė gali konkuruoti su Mercedes. Vis tik Audi nėra tokia komfortiška, o vairavimo malonumu nusileidžia BMW 5 serijai.

Kitos alternatyvos – Jaguar XF Sportbrake, pasižymintis stilinga išvaizda ir smagiomis vairavimo savybėmis, tačiau atsilieka efektyvumu ir surinkimo kokybe. Volvo V70 bus pigiausias iš šių variantų, bet suteiks mažiau komforto ir nesiūlo tokio tvirto salono pojūčio.

Atsižvelgiant į visus šiuos aspektus, 2010–2016 metų Mersedes E klasės universalas išlieka vienas universaliausių, komfortiškiausių ir patikimiausių pasirinkimų ieškantiems naudoto erdvaus šeimyninio automobilio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *