Peugeot 308 (nuo 2022 m.) apžvalga

Peugeot 308 (nuo 2022 m.) apžvalga

Ieškote patikimo, stilingo ir ekonomiško naudoto šeimyninio hečbeko? Peugeot 308 gali būti būtent tai, ko ieškote. Nors ši modelio karta dar visai nauja, jau dabar rinkoje galima rasti įdomių naudotų pasiūlymų su benzininiu, dyzeliniu ar net prijungiamu hibridiniu (PHEV) varikliu.

Bendras vaizdas

Peugeot 308 išsiskiria tuo, kad už konkurencingą kainą pirkėjai gauna pakankamai daug – automobilis siūlomas su gausia standartine įranga, pasižymi erdviu bagažinės skyriumi bei ekonomiškais varikliais. Vis dėlto, ratai pritaikyti labiau komfortiškam, o ne sportiškam važiavimui, tad tiems, kas ieško maksimaliai veržlaus valdymo, verta pasidomėti alternatyvomis. Taip pat verta atkreipti dėmesį, kad gale kelionės komfortą riboja mažoka vieta kojoms ir galvai, ypač aukštesniems keleiviams.

Varikliai ir dinamika

  • 1,2 l PureTech 130 benzininis variklis (129 AG) – pakankamai judrus kasdieniam naudojimui, 0-100 km/h įsibėgėja per maždaug 9,5 sekundės. Poruojamas su aštuonių pavarų automatine dėže.
  • 1,5 l BlueHDi 130 dyzelinis variklis (129 AG) – pasižymi gera trauka žemose apsukose, nors veikia kiek šiurkščiau už benzininį variantą.
  • Mild Hybrid 1,2 l versija (134 AG) – šiek tiek galingesnė ir gali trumpai važiuoti tik elektriniu režimu.
  • Plug-in hibridai Hybrid 180 (178 AG) ir Hybrid 225 (225 AG) – maksimaliai sportiški, 0-100 km/h pasiekia per 7,6–7,8 sekundės. Oficialus elektrinis atstumas viršija 64 km, nors realiai siekia apie 48 km prieš įsijungiant benzininiam varikliui.

Važiavimas ir komfortas

Peugeot 308 pakaba – švelnesnė nei kai kurių konkurentų, pavyzdžiui, Focus ar Leon. Mažesni ratai (16–17 colių) užtikrina daugiau komforto, ypač važiuojant prastesnės kokybės keliais. Prijungiamų hibridų pakaba kiek standesnė, nes papildomi akumuliatoriai padidina automobilio svorį. Tenka pripažinti, kad didesnės duobės ar nelygumai aiškiai perduodami į saloną.

Salono kokybė ir praktiškumas

Viduje 308 siūlo modernią aplinką su aukštai iškelta skaitmenine prietaisų lenta, kurią reikia skaityti virš mažo vairaratčio. Tai gali puikiai tikti kai kuriems vairuotojams, tačiau aukštesni žmonės kartais pasigenda visiško matomumo. 10 colių lietimui jautrus ekranas pasižymi aiškia grafika ir gausybe funkcijų, bet jo reakcijos greitis kai kada lėtokas.

Priekyje vietos netrūks net aukštiems keleiviams, tačiau galinė sėdynė didelio komforto nežada – kojoms ir galvai vietos mažoka, tad ilgesnėms kelionėms trise gale gali būti ankšta. Bagažinės tūris – tarp geriausių klasėje, tačiau PHEV versijos dalį vietos užleidžia akumuliatoriui, todėl ten telpa mažiau bagažo (pvz., penki rankiniai lagaminai).

Įranga ir komplektacijos

Net bazinė Peugeot 308 įranga stebina gausa – standartą sudaro 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, galiniai parkavimo jutikliai, LED žibintai ir 10 colių multimedijos ekranas su išmanaus telefono integracija.

  • Allure komplektacija papildomai siūlo 17 colių ratus ir galinio vaizdo kamerą.
  • Allure Premium prideda adaptyvią greičio palaikymo sistemą, belaidį telefono įkroviklį.
  • GT bei GT Premium – stambiausi ratlankiai ir prabangos akcentai, tokie kaip Alcantara apdaila salone.

Išlaidos ir eksploatacija

Kiek kainuoja naudotas Peugeot 308?

Naudoto Peugeot 308 kainos paprastai prasideda nuo 17 550 eurų už 2022 ar 2023 metų modelį su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Prijungiamas hibridas – panašioje kainų zonoje. Už 2024 metų automobilį pirkėjai dažniausiai sumokės nuo 22 230 eurų, o naujausias 2025 metų automobilis gali kainuoti nuo 24 570 eurų. Tai teoriškai leidžia sutaupyti palyginus su naujo automobilio įsigijimu.

Kuro sąnaudos

Pagal gamintojo duomenis, 1,2 l benzininio variklio vidutinės sąnaudos – apie 5,6 l/100 km, tuo tarpu dyzelinio 1,5 l agregato rezultatai siekia 4,7 l/100 km. Realiose kelionėse benzininis Peugeot 308 dažniausiai suvartoja apie 6,5 l/100 km. Tuo metu prijungiamas hibridas (Hybrid 180) pagal gamintoją gali vidutiniškai sunaudoti net tik 0,8 l/100 km, tačiau tokio rezultato pasiekti pavyks tik tada, jei batterija bus dažnai kraunama ir dauguma kelionių vyks mieste.

Privalomas taršos mokestis Lietuvoje

Lietuvoje galioja taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio degalų rūšies, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų. Mažiausią mokestį moka tie, kurie renkasi plug-in hibridus ir naujesnius, mažai teršiančius modelius.

Draudimas ir techninė priežiūra

Peugeot 308 draudimo kaina vidutiniškai atitinka klasės standartus, o įprastinė techninė priežiūra priklauso nuo pasirinkto variklio. Abiejų – benzininio ir dyzelinio – variklių paprastoji techninė apžiūra ir aptarnavimas dažniausiai nepriklauso prie itin brangių, tačiau remonto išlaidos gali padidėti hibridinės versijos atveju.

Saugumas ir patikimumas

Euro NCAP saugumo bandymuose Peugeot 308 gavo keturias iš penkių žvaigždučių, ypač gerai įvertintas keleivių apsaugos lygis. Standartinė įranga čia išties gausi – pirkėjai gauna automatinio stabdymo sistemą, eismo juostos palaikymo asistentą, kelio ženklų atpažinimą, kruizo kontrolę ir aklųjų zonų stebėjimo įrangą.

Gamintojo garantija – trys metai be ridos apribojimo. Plug-in hibridams taikoma aštuonerių metų arba 160 934 km garantija pagrindiniam akumuliatoriui. Patikimumas – vidutiniškas. Nemaža dalis savininkų džiaugiasi automobiliu, tačiau pasitaiko skundų dėl elektronikos kaprizų (lėtas ekranas, atsitiktiniai įspėjamieji signalai); kai kuriuose dyzeliniuose modeliuose stebimos problemos su dalelių filtru.

Rekomendacijos pasirinkimui

Ieškant naudoto Peugeot 308, Allure arba Allure Premium įrangos lygis yra optimalus – kainuoja racionaliai, tačiau standartinės įrangos čia netrūksta. 1,2 l PureTech benzininis variklis yra pakankamai galingas ir ekonomiškas, tad šis derinys neretai laikomas auksiniu viduriu. Dyzelinės versijos vertos dėmesio tik suvažiuojantiems daug kilometrų.

Kokie konkurentai?

Tarp alternatyvų verta paminėti Audi A3 ar Mercedes A-Class – šie modeliai įprastai brangesni su tokiu pat varikliu ar įranga, tačiau interjeras solidesnis ir komfortas aukštesnis. Ford Focus – itin populiarus rinkoje dėl puikaus valdymo ir didelės pasiūlos, nors jo salono apdailos medžiagos pigesnės. Toyota Corolla hibridas garsėja ilgaamžiškumu, maža savikaina ir išbaigtu komplektavimu; panašiomis lėšomis galima rasti naujesnį Corolla nei Peugeot 308.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *