Peugeot 308 – tai kompaktiškas hečbekas, kuris tinka nedidelėms šeimoms ar tiems, kas ieško efektyvaus kasdienio automobilio. Modelis pasižymi subalansuotu ekonomiškumo, saugumo ir įrangos deriniu, tačiau kai kuriuose aspektuose nusileidžia geriausiems savo segmento konkurentams.
Bendra informacija
Peugeot 308 vairuotojams siūlo malonų važiavimo komfortą, tylų saloną ir patikimą saugumą. Nors automobilio varikliai pasižymi rafinuotumu ir išlieka tylūs net važiuojant didesniu greičiu, interjero erdvė ir važiavimo savybės gali kiek nuvilti.
Priekyje vietos galvai ir kojoms netrūksta, tačiau galinėms keleivių kojoms erdvės pritrūks aukštesniems. Galima pasigesti ir didesnio universalumo – pedalų pozicija patogi ne visiems, o galinė matomumo zona ribota. Važiuojant nelygiu keliu ar staigiuose posūkiuose automobilis gali jaustis perstandus, o vairavimas – šiek tiek vangus lyginant su aršiausiais konkurentais.
Saugumas ir komfortas
Peugeot 308 išsiskiria aukštu saugumo balu – modelis pelnė penkias žvaigždutes „Euro NCAP“ bandymuose, o vaikams skirtos ISOFIX tvirtinimo vietos standartiškai įdiegtos galinėse sėdynėse. Net ir važiuojant greitkeliu, vėjo ir padangų triukšmas minimalus, o varikliai veikia tyliai ir tolygiai.
Eksploatacijos išlaidos
Svarstant apie Peugeot 308 išlaidas, reikia atsižvelgti į kuro sąnaudų ir priežiūros kaštus bei galiojantį Lietuvoje taršos mokestį. Jis priklauso nuo variklio CO₂ emisijų, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų.
- 1,4 l benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6,5 l/100 km
- 1,6 l benzininio 120 AG variklio sąnaudos – apie 6,7 l/100 km
- 1,6 l 150 AG benzininis motoras – maždaug 7,1 l/100 km
- Galingiausias 1,6 l 175 AG – apie 7,6 l/100 km
- 1,6 l dyzelinis 92 AG – vos 4,5 l/100 km
- 1,6 l dyzelinis 108 AG – apie 5,1 l/100 km
- 2,0 l dyzelinis – apie 5,5 l/100 km
Priežiūros darbai Peugeot 308 nepareikalaus didelių išlaidų – atsarginių dalių ir paslaugų pasiūla Lietuvoje gausi. Jeigu automobilio techninė priežiūra atliekama laiku ir naudojamos kokybiškos dalys, net ir eksploatuotių modelių vertė išlieka konkurencinga.
Kokią Peugeot 308 versiją rinktis?
Jei pagrindinis prioritetas – ekonomiškumas, verta rinktis dyzelinius variantus: silpnesnis 1,6 l variklis itin taupus, o galingesnis 2,0 l dyzelis suteikia daugiau dinamiškumo. Miesto režime pakaks ir bazinio benzininio 1,4 l agregato, tačiau universaliausiu rūpesčiu tampa 1,6 l 120 AG, kuris derina ekonomiškumą bei pakankamą galią.
Ieškantiems smagumo vairuojant tiks 1,6 l turbo benzininės versijos – jos džiugina geru pagreičiu, bet tuo pačiu kiek padidina kuro sąnaudas.
Įrangos pasirinkimas
Bazinė Urban versija pasiūlys elektrinius langus priekyje, ISOFIX laikiklius vaikų kėdutėms, šešias oro pagalves ir CD grotuvą, tačiau teks apsieiti be lengvojo lydinio ratlankių ar oro kondicionieriaus. S komplektacijoje bus klimato kontrolė, Sport modelis papildytas lietiniais ratlankiais, kruizo ir stabilumo kontrolės sistemomis bei priešrūkiniais žibintais. SE – prabangesnė komplektacija, siūlanti panoraminį stiklą, dviejų zonų klimato kontrolę ir „Bluetooth“ sistemą.
Ar verta rinktis Peugeot 308?
Peugeot 308 geriausiai tiks tiems, kam svarbus optimalus kainos ir funkcionalumo santykis, mažos eksploatacijos išlaidos ir solidus saugumas. Automobilis tinka kasdienėms kelionėms, o jei vertinate komfortą ir tylą salone – tai vienas stipresnių šio modelio privalumų. Jei jums svarbiausia sportiškumas ir interjero erdvė, gal verta pagalvoti ir apie kitus šio segmento modelius: pavyzdžiui, konkurentai gali pasiūlyti geresnį valdymą ar daugiau vietos gale.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.