Peugeot 406 sedano (1996–2004) apžvalga

Peugeot 406 sedano (1996–2004) apžvalga

Peugeot 406 sedanas – tai talpus automobilis, skirtas patogiam važiavimui ilgesniais atstumais. Jo pagrindinis privalumas – nepaprastai komfortiška važiuoklė, kuri efektyviai sugeria kelio nelygumus. Modelis pasižymi geru valdymu ir tikslumu, todėl vairavimo patirtis džiuginanti tiek mieste, tiek užmiestyje. Triukšmas salone minimalus net važiuojant didesniu greičiu, nors benzininiai varikliai gali būti girdimi stipriau, ypač apkrovus. Tuo tarpu vėlesnės 2.0 HDi dyzelinės versijos – tylesnės už ankstesnes 1.9 turbodieselio modifikacijas.

Bendra apžvalga

Peugeot 406 – tai didelis ir palyginti nebrangus sedanas, kuris išsiskiria švelniu važiavimu ir geru komfortu. Salone dominuoja kokybiški apdailos sprendimai, o prietaisų skydelio dizainas aiškus ir patogus. Vairuotojo sėdynė reguliuojasi pagal aukštį, vairas – pagal kampą, todėl lengva susirasti tinkamą vairavimo padėtį.

Priekinių sėdynių zonoje vietos netrūksta, o gale sutalpinti trys suaugusieji su visiškai pilnaverčiais saugos diržais. Aukštesni keleiviai galinėje eilėje gali pasijusti kiek ankštokai, tačiau kitiems erdvės pakanka. Bagažinė talpi ir, nuleidus galines sėdynes, tampa dar erdvesnė, tad tilps didesnis kiekis bagažo.

Peugeot 406 iš pradžių gavo du Euro NCAP saugumo balus, vėliau, po atnaujinimo 2001 metais, įvertinimas pakilo iki trijų žvaigždučių.

Eksploatacijos kaštai ir priežiūra

Nemažai dėmesio reikia skirti galimiems eksploataciniams gedimams – su amžiumi padažnėja pakabos, stabdžių sistemos, aušinimo ir elektrinės įrangos gedimai. Laimei, dalių keitimas dažniausiai nėra sudėtingas ar labai brangus, nes tai ganėtinai tradicinės konstrukcijos automobilis.

Dyzelinėms versijoms Lietuvoje taikomas automobilių taršos mokestis, apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą bei pirmos registracijos metus – šį aspektą reikėtų įvertinti prieš įsigyjant. Tiek dyzelinės, tiek benzininės modifikacijos turi skirtingus techninės priežiūros intervalus: benzininiai varikliai (ypač pagaminti po 1999 metų) rekomenduojami tikrinti kas 32 200 km, tačiau verta kasmet keisti alyvą ir patikrinti stabdžius. Dyzelinių variantų intervalas – kas 19 312 km arba kartą per metus.

Pagal kuro sąnaudas dyzelinės versijos pasižymi ekonomiškumu – vidutiniškai jos sunaudoja apie 5,6 l/100 km ir mažiau važiuojant užmiestyje. 1.8 ir 2.0 l benzininiai varikliai vidutiniškai vartoja apie 7,8 l/100 km, o 3.0 l V6 variantas gali sunaudoti ir iki 9,4 l/100 km.

Varikliai ir komplektacijos

Peugeot 406 dyzeliniai varikliai – vieni iš šio modelio privalumų. Siūlyti buvo 1.9 l turbodyzelis (90 arba 110 AG), vėliau juos pakeitė taupesnis ir tylesnis 2.0 HDi (110 AG), nuo 2001 m. – 2.2 HDi (138 AG). Optimaliausias variantas – 2.0 HDi, kuris derina ekonomiškumą, dinamiką ir patikimumą.

Tarp benzininių variklių rasite 1.8, 2.0 ir 2.0 turbo, o galingiausias – 3.0 V6. 1.8 l variklis šiam automobiliui galios gali pritrūkti, tačiau 2.0 l ar 2.0 turbo – tinkamas pasirinkimas. Galingiausias V6 džiugina važiavimu, tačiau degalų ir priežiūros kaštai bus didesni.

Komplektacijų pasirinkimas platus – nuo bazinės L iki prabangesnės Executive. LX, GLX siūlo daugiau komforto ir įrangos, o Executive versijoje rasite ir odines sėdynes. Po atnaujinimo 1999 m. įranga pagerinta visuose variantuose, tad vėlesni modeliai – patrauklesni. Geriausia rinktis 2.0 HDi 110 AG variklį su LX komplektacija.

Klausimai renkantis

  • Patikrinkite pakabos, stabdžių ir elektrinės sistemos būklę.
  • Įvertinkite eksploatacines išlaidas, įskaitant taršos mokestį pagal emisiją.
  • Prieš įsigydami svarstykite, ar pasirinkto variklio galia tenkina jūsų poreikius.
  • Rinkitės automobilį su aiškia priežiūros istorija ir bent kartą per metus atliktais aptarnavimais.

Alternatyvos rinkoje

Tarp pagrindinių konkurentų galite įvertinti tokius modelius kaip Volkswagen Passat, Opel Vectra ar Ford Mondeo. Kiekvienas iš jų turi savų privalumų ir trūkumų, tačiau Peugeot 406 išsiskiria komfortu, aukšta įrangos kokybe ir ekonomiškais dyzeliniais varikliais, tad vis dar lieka patikimu pasirinkimu naudotų automobilių rinkoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *