Subaru Forester (2008–2013 m.) apžvalga

Subaru Forester (2008–2013 m.) apžvalga

Subaru Forester dažnai vadinamas tvirtu, patikimu visureigiu, pasižyminčiu nesumeluotu tvirtumu. Skirtingai nuo konkurentų, kurie mėgsta pademonstruoti agresyvų dizainą, bet retai geba įveikti rimtesnius bekeles, Forester ši taisyklė negalioja – tai modelis, pritaikytas ir sudėtingesniems iššūkiams.

Stacionari visų varomųjų ratų sistema

Visuose Forester modeliuose įdiegta nuolatinė visų ratų pavara. Ji ypač praverčia tais atvejais, kai reikia stabilumo ir sukibimo visais metų laikais ar sudėtingomis oro sąlygomis. Verta žinoti, kad kai kurie benzininiai variantai su mechanine pavarų dėže turi papildomą žemų pavarų galimybę, palengvinančią pravažumą šlapiuose ar nelygiuose ruožuose. Visgi, ne visi Forester modeliai turi šią funkciją – ir tai galima laikyti privalumu, nes papildoma įranga atsiliepia kuro sąnaudoms.

Patikima technika, kiek atšiauresnis komfortas

Subaru Forester vertinamas dėl savo tvirtos konstruotos mechanikos. Dėl žemo, horizontaliojo „boxer“ tipo variklio automobilio svorio centras yra žemiau nei daugelyje kitų SUV. Tai užtikrina geresnį stabilumą posūkiuose, o nuolatinė visų ratų pavara padidina sukibimą su kelio danga. Privalumas – užtikrintumas ir saugumo jausmas vairuojant bet kokiomis sąlygomis.

Vis dėlto komforto mėgėjams verta atkreipti dėmesį, kad pakaba yra gana standi – kasdienio važiavimo mieste metu dėl to juntama vibracija ir smūgiai, važiuojant per duobes ar nelygumus. Važiuojant didesniu greičiu važiavimas tampa šiek tiek minkštesnis, bet visiškai komforto įspūdžio nėra – o pasiekus kelionės greitį pastebimas ir švilpiantis vėjo garsas dėl kampuoto kėbulo dizaino.

Vidaus apdaila ir erdvė

Salone dominuoja tvirtos, praktiškos, bet nelabai prabangios plastikinės apdailos medžiagos, akivaizdžiai sukurtos atlaikyti aktyvaus naudojimo kasdienybę. Lyginant su kitais segmento konkurentais, tokiais kaip Toyota RAV4 ar Honda CR-V, plastikai atrodo paprasčiau, tačiau juos labai lengva prižiūrėti.

Vietos galinėje ir priekinėje sėdynių eilėje pakanka: aukštos lubos nespaudžia galvos, o kojoms erdvės netrūksta nei vairuotojui, nei keleiviams. Bagažinė patogi dėl žemos pakrovimo briaunos – įdėti ar išimti vaikų vežimėlį ar sunkesnius krovinius tampa lengviau. Platus durelių atsidarymo kampas užtikrina, kad prisegti vaiką automobilinėje kėdutėje – paprasta užduotis.

Variklių pasirinkimas ir važiavimo savybės

Subaru Forester siūlomas su benzininiais bei dyzeliniais varikliais. Benzininiai variantai nėra labai dinamiški – mažas sukimo momentas lemia, kad mieste automobilis gali atrodyti lėtokas, ypač važiuojant nedideliais apsisukimais. Dyzelinė jėgainė priešingai – atrodo galingesnė, nors specifikacijose deklaruojamos galios ir neatrodo įspūdingai. Tiesa, šis variklis – ypač poruojant su CVT automatine pavarų dėže – dirba šiurkščiai bei skleidžia daugiau triukšmo, nei būtų galima tikėtis.

Eksploatavimo kaštai ir taršos mokestis

Subaru markės priežiūra – investicija, tad prieš įsigyjant naudotą Forester verta pasikonsultuoti dėl aptarnavimo kainų vietiniame servise. Benzininis 2.0 l variklis dėl žemo sukimo momento reikalauja daugiau jėgų, tad realios kuro sąnaudos dažnai viršija gamyklinius duomenis (oficialiai – 7,5 l/100 km, realybėje jos dažnai būna dar didesnės). Jei ieškote ekonomiškesnio pasirinkimo, dyzelinis Forester (vidutiniškai 6 l/100 km) bus priimtinas kompromisas.

Automobilio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai neretai sunaudoja mažiau kuro ir išmeta mažiau CO₂, todėl už juos gali tekti mokėti mažesnį tarifą nei už analogiškus benzininius variantus.

Kaina rinkoje ir praktiškumas

Naudoto Forester kaina priklauso nuo variklio rūšies, ridos ir komplektacijos. Ankstyvieji, didelę ridą nuvažiavę dyzeliniai modeliai prasideda nuo maždaug 5 850 eurų. Už kiek didesnę sumą – už 8 775–9 360 eurų – rasite tvarkingų, mažesnę ridą turinčių benzininių variantų. Naujesni, mažai važinėti ir geros komplektacijos modeliai gali kainuoti nuo 15 210 eurų.

Komplektacija ir modelio pasirinkimas

Pagrindinėse komplektacijose net bazinis Forester turi klimato kontrolę, pastovaus greičio palaikymo sistemą, savaime prisitaikančią pakabą, šešias oro pagalves ir stabilumo sistemą. Aukštesnėse komplektacijose, priklausomai nuo modelio, galima rasti odines sėdynes, stoglangį, parkavimo jutiklius ar gamyklinę navigaciją. Visgi, papildomi interjero priedai retai kada pateisina aukštesnę kainą, nes prabangos jausmą riboja bazinė salono apdaila. Optimaliausias kainos ir kokybės santykis dažniausiai siūlomas XC komplektacijoje.

Alternatyvos ir konkurentai

Tarp alternatyvų verta išskirti Honda CR-V ir Toyota RAV4. Honda CR-V pasižymi puikiu komfortu, penkių sėdimų vietų išdėstymu (platus galas leidžia įmontuoti tris vaikiškas kėdutes) ir ekonomišku 2,2 l dyzeliniu varikliu, kuris dažnai sunaudoja mažiau degalų, nei skelbia gamintojas. Toyota RAV4 išsiskiria žemomis eksploatavimo sąnaudomis ir patikimumu, tačiau jos bagažinės durelės atsidaro į šoną, tad norint atidaryti galą reikia daugiau vietos už automobilio.

Mitsubishi Outlander savo dydžiui yra netikėtai smagus vairuoti ir turi septynių vietų pasirinkimą, tačiau dyzelinis variklis dirba garsiai. Visgi, ieškant tikro visureigio su praktišku salonu ir patikima technika, Subaru Forester išlieka vertingu pasirinkimu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *