Subaru Forester 4×4 (2002–2008) apžvalga

Subaru Forester 4×4 (2002–2008) apžvalga

Subaru Forester dažnai lyginamas su tokiais visureigiais kaip Toyota RAV4 ar Land Rover Freelander, tačiau iš tiesų tai nėra tipiškas bekelės automobilis. Forester daugiau primena universalu su keturių varančiųjų ratų sistema nei tradicinį sunkų visureigį.

Išvaizda ir vairavimo patirtis

Skirtingai nei dauguma įprastų visureigių, Forester kėbulas yra kiek žemesnis, todėl automobilį vairuoti smagiau nei daugelį aukštesnių konkurentų. Važiuoklė subalansuota taip, kad kelionė būtų ne tik patogi, bet ir maloni — net didesnio galingumo varikliai leidžia džiaugtis puikia dinamika.

Patogumas ir vidaus erdvė

Priekinėse sėdynėse įsitaisyti patogu – vairuotojo pozicija gera, matomumas į visas puses taip pat puikus. Tačiau galinėse sėdynėse erdvės šiek tiek trūksta, o trims suaugusiems ilgiau važiuoti bus ankšta. Bagažo skyrius pritaikytas kasdieniams poreikiams – šeimai ar išvykai vietos užtenka, o nulenkiamos galinės sėdynės praverčia vežant didesnius daiktus.

Eksploatacinės išlaidos

Ekonomiškumas

Nors turbūt atrasite Forester geros būklės už patrauklią kainą, lyginant su tokiais modeliais kaip RAV4 ar Freelander, šis automobilis paprastai kainuos pigiau. Ieškantiems ekonomiško varianto verta atkreipti dėmesį į pirmuosius 2,0 l variklius – jie pasižymi kuklesnėmis sąnaudomis nei konkurentai (vidutiniškai apie 8,1 l/100 km), o galingesnis 2,0 l turbo variklis sunaudoja apie 8,1 l/100 km. 2,5 l variklis jau reikalauja apie 9,1 l/100 km, tačiau net ir tai vis dar pakankamai priimtina atsižvelgiant į automobilio dinamiką.

Techninė priežiūra ir remontas

Įprasti profilaktiniai aptarnavimai Forester savininkui gali atsieiti šiek tiek brangiau nei, pavyzdžiui, Toyota RAV4, tačiau draudimo įmokos – vidutinės, jei renkatės ne sportinę versiją. Tiesa, netikėti gedimai gali būti kiek brangesni — remonto išlaidos dažnai laikomos didesnėmis nei daugumos kitų markių automobilių.

Aplinkos mokesčiai

Lietuvoje registruojant naudotą Subaru Forester, taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, naudojamo kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Taip pat būtina atsižvelgti į papildomas eksploatacines išlaidas, tokias kaip kuro sąnaudos, draudimas ar periodiniai aptarnavimai.

Kuria Forester versiją verta rinktis?

Populiariausias pasirinkimas tarp naudotų Forester – bazinė 2,0 X versija; joje yra visi reikalingi įrengimai ir ekonomiškas variklis. Pradžioje šis variklis išvystė 123 AG, tačiau nuo 2005 m. atsirado 2,5 l variklis su 156 AG. Pastarasis yra galingesnis, bet sunaudoja daugiau degalų, tad mažiau galinga ankstesnė versija vis tiek pasižymi pakankamai geru pagreičiu.

Anksčiau buvo galima rinktis ir turbininį 2,0 l motorą – jis pasižymi dinamika, artima greitesnių hečbekų klasės automobiliams, tačiau po 2005 m. šio varianto neliko, o vietoje jo siūlomas 2,5 l šešių cilindrų variklis. Jis itin greitas, tačiau brangesnis tiek įsigijimo, tiek eksploatavimo prasme, tad nedažnai pasirenkamas.

Kokius konkurentus verta svarstyti?

Renkantis alternatyvą Subaru Forester, verta pasižiūrėti į tokius universalus ar visureigius kaip Toyota RAV4, Honda CR-V ar net mažesnius SUV, kurie siūlo panašias eksploatacines savybes ir panašią kainų kategoriją. Taip pat reikia įvertinti jų ekonomiškumą, techninės priežiūros kaštus bei vidaus erdvės galimybes.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *