Kompaktiškas Suzuki Jimny yra tikrasis bekelės entuziastų favoritas tiems, kurie ieško nedidelio, bet ištvermingo visureigio už prieinamą kainą. Tradiciškai norėjusieji rimto keturiais ratais varomo automobilio neretai rinkdavosi didelius ir masyvius visureigius, tačiau Jimny siūlo nepriekaištingas pravažumo savybes daug mažesniame ir lengvesniame kėbule.
Privalumai ir trūkumai
- Pigūs eksploataciniai kaštai
- Patikimumas
- Įspūdinga pravažumo galimybė
- Trūksta komforto važiuojant asfaltuotais keliais
- Nedidelis praktiškumas
- Ne pats rafinuočiausias vidus
Kas išskiria Suzuki Jimny
Suzuki Jimny išsiskiria tuo, kad trokštamą pravažumą bekelėje užtikrina kompaktiškoje pakuotėje ir turi labai mažai tiesioginių konkurentų. Rinkoje nėra daug kitų mažų visureigių, gebančių taip užtikrintai važiuoti nelygiu reljefu. Ankstesni konkurentai, tokie kaip Mitsubishi ar Daihatsu modeliai, išnyko iš pasiūlos, todėl Jimny išlaikė išskirtinumą tarp nedidelių bekelės automobilių.
Automobilis pasaulį stebina savo galimybėmis už asfaltuotų kelių ribų, tačiau kasdieniam naudojimui mieste ar magistralėje jis nėra itin patogus. Važiuoklė gana kieta ir šokinėjanti, o posūkiuose automobilio kėbulas linkęs stipriai svyruoti. Jeigu mėgstate aktyvų vairavimą, po pietų greičiausiai norėsis rinktis ramesnį tempą.
Variklių charakteristika ir salono erdvė
Jimny visada turėjo nedidelių galios resursų variklius. Dauguma modelių komplektuoti su 1,3 litro benzininiu varikliu, kuris pradžioje išvystė tik 78 AG, nuo 2005 m. veidrodinio atnaujinimo galia padidėjo iki 83 AG. Nepaisant patobulinimo, dinamika – nebent kukli: automatinė pavarų dėžė leidžia pasiekti 100 km/h greitį tik per 17 sekundžių.
Automobilio kompaktiškumas turi ir minusų – aukštesni vairuotojai jausis suvaržyti, o galinė sėdynių erdvė visiškai minimali. Patogiau šį automobilį naudoti kaip dvivietį, nuleidus galines sėdynes ir išplėtus bagažinę. Vidaus apdaila kukli, bet praktiška – atlaiko nešvarumus ir intensyvų naudojimą, kas ypač svarbu aktyviems lauko entuziastams.
Įrangos išskirtinumai
Ankstyvieji JLX modeliai buvo itin paprasti, bet vėlesni (SZ3 ir SZ4) jau pasižymėjo platesniu standartinės įrangos sąrašu. Daugiau komforto suteikia lengvojo lydinio ratlankiai, šildomi veidrodėliai, oro kondicionierius bei dalinai odinės sėdynės. Labiausiai rekomenduojami vėliausi SZ4 versijos modeliai, nes išsiskiria didesne interjero kokybe.
Kiek kainuoja naudotas Suzuki Jimny?
Kadangi Suzuki Jimny gamintas beveik du dešimtmečius, naudotų modelių pasirinkimas itin gausus. Senesnius ar daugiau nuvažiavusius automobilius galima rasti už mažiau nei 1170 eurų. Geresnės būklės, 2005 metų ar naujesni, po veidrodinio atnaujinimo, dažniausiai kainuoja nuo 4095 iki 5265 eurų. Apie 8190 eurų paprastai kainuoja 2009 metų modeliai, o 2012 ar dar naujesni gali atsieiti per 11 700 eurų. Naujausi egzemplioriai siekia net iki 17 000 eurų, nors visiškai naujas modelis kainuos tik šiek tiek daugiau.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis
Kasdienės eksploatacijos kaštai yra kiek didesni nei modernesnių mažų visureigių – didelę įtaką tam turi Jimny turima sunki bekelės įranga ir aerodinaminė kėbulo forma. Vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 7,3 litro 100 km. Taip pat šiam modeliui Lietuvoje taikomas ekologinis taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Patikrinkite šiuos parametrus prieš pirkdami, nes mokesčio suma gali būti reikšminga.
Techninės priežiūros intervalai – kasmet arba kas 14 500 km. Serviso kainos priklauso nuo darbų apimties ir modelio amžiaus, bet dažnas 25 patikros punktų aptarnavimas kainuoja apie 150 eurų, o platesnės apimties – apie 300 eurų.
Kaip išsirinkti tinkamiausią Jimny?
Dauguma Suzuki Jimny modelių mechaniškai nesiskiria – beveik visą laiką komplektuotas 1,3 litro variklis. Geriausia rinktis po 2005 metų atnaujinimo pagamintą modelį dėl atnaujinto interjero ir patikimesnio variklio. Venkite automatinės pavarų dėžės – ši versija dar labiau riboja jau ir taip nedidelį dinamiškumą. Minkštasis stogas taip pat nėra praktiškiausias pasirinkimas, nes po atnaujinimo jis vis tiek buvo derinamas su silpnesniu varikliu.
Tiems, kas vertina komfortą ir papildomą įrangą, verta ieškoti SZ4 versijos. O apskritai, jei ieškote tvirto ir paprasto automobilio ekspedicijoms ar žvejybai, net baziniai variantai išliks vertingi.
Alternatyvos ir konkurentai
Rinkoje nedaug automobilių, galinčių lygintis su Jimny pravažumu, ypač kompaktinių visureigių segmente. Didesni visureigiai su sudėtingomis visų varančiųjų ratų sistemomis paprastai yra brangesni ir reikalauja daugiau priežiūros. Tarp nedaugelio alternatyvų galima išskirti Dacia Duster – jis taip pat turi tam tikras pravažumo savybes, tačiau pilnas keturių varomų ratų režimas įsijungia tik slystant priekinėms ašims, o ratų eiga nesiekia Jimny lygio. Vis dėlto, Duster yra ekonomiškesnis, patogesnis ir labiau tinka šeimai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.