Suzuki Wagon R – nedidelis automobilis, išsiskiriantis talpiausio klasėje salono ir kompaktiškų išmatavimų deriniu. Ieškantiems aukštesnės vairavimo pozicijos ir MPV stilistikos, tačiau nenorintiems didelio automobilio, šis modelis gali būti tinkamas pasirinkimas. Wagon R buvo vienas pirmųjų rinkoje, pasirinkusių aukštesnio kėbulo koncepciją, todėl naudotų automobilių pirkėjai dažnai randa jį už patrauklią kainą.
Salono erdvė ir funkcionalumas
Nors išorės matmenys visiškai kompaktiški, Wagon R viduje siūlo stebėtinai daug vietos tiek galvai, tiek kojoms – net ir keturiems suaugusiesiems sėdėti patogu. Bagažinė nėra itin talpi, tačiau mažų miesto automobilių klasėje tai įprasta. Vairuotojui trūksta galimybės reguliuoti sėdynės aukštį ir vairo padėtį, todėl kai kuriems surasti patogią sėdėseną gali būti sunkiau. Vis dėlto, prietaisų skydelis yra aiškus, mygtukai – logiškai išdėstyti, bet plastiko kokybė gali atrodyti kiek pigi.
Važiavimo savybės mieste ir už jo ribų
Pagrindinė Suzuki Wagon R stiprybė – manevringumas ir kompaktiškumas, leidžiantis lengvai jaustis siaurose miesto gatvėse. Automobilis gerai atlieka savo užduotį mieste: vairavimas paprastas, o važiuoklė užtikrina pakankamą komfortą didžiojoje dalyje situacijų. Visgi, važiuojant užmiestyje aiškiau išryškėja trūkumai – pakaba tampa nelygi, o varikliai garsūs ir silpni. Stabilesnis važiavimas ir daugiau komforto pasireiškia tik mieste, mažesniu greičiu.
Eksploatacinės išlaidos ir aptarnavimas
Naudotas Wagon R bus pigesnis nei kai kurie mažieji automobiliai – nors ne visada pats pigiausias klasės atstovas. Vis dėlto, eksploatacinės išlaidos konkurencingos: 1,0 litro benzininis variklis vidutiniškai degina apie 6,0 l/100 km, o galingesnis 1,2 litro – apie 5,9 l/100 km. Vėlesnės 1,3 litro versijos degalų sąnaudos siekia 6,1 l/100 km, tačiau ši modifikacija brangesnė dėl naujesnių gamybos metų. Draudimo įmokos dažniausiai mažos, priklausomai nuo variklio ir komplektacijos lygio.
Vertėtų žinoti, jog Wagon R reikalauja profilaktinės priežiūros kas 9 656 km, todėl dažnesnis lankymasis servise gali padidinti aptarnavimo išlaidas, net jei darbų kainos nėra didelės.
Modelių pasirinkimas perkant naudotą
Seniausi, nuo 1997 iki 2000 metų gaminti Wagon R 1,0 litro varikliai komplektuojami GA įranga, kurioje rasite elektrinius veidrodėlius, saugos pagalvę vairuotojui ir imobilaizerį. GL komplektacija (kuri taip pat buvo galima su šiuo varikliu) pasiūlys elektrinius langus, centrinį užraktą ir lengvojo lydinio ratlankius. 1,2 litro variklis – tik GL komplektacijoje, pasižyminti apčiuopiamai geresnėmis sąnaudomis ir bent minimaliu dinamiškumu.
Vis dėlto, abu šie varikliai nėra išraiškingi: trūksta dinamikos, o garsas didesnis nei norėtųsi. Jei verta rinktis – 1,2 litro modelis šioje vietoje siūlo bent kiek daugiau galios.
Po atnaujinimo, 2000 m., rinkai pristatytas 1,3 litro benzininis variklis (75 AG), siūlomas tik GL įrangoje. Jis traukia šiek tiek geriau ir užtikrina daugiau važiavimo komforto bei standartinę saugumo įrangą: du priekinės pusės oro pagalves, nuotolinį centrinį užraktą, CD grotuvą, ABS ir elektrinius langus. Jei leidžia biudžetas – ši versija laikoma optimaliausia.
Taršos mokestis
Renkantis naudotą Wagon R Lietuvoje, svarbu įvertinti galiojančius taršos mokesčius. Šios sumos priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, variklio tipo ir pirmos registracijos metų. Seni, daugiau teršiantys ir didesnius variklius turintys automobiliai yra apmokestinami didesniu tarifu. Verta pasitikslinti automobilio emisijos duomenis ir įvertinti metines išlaidas planuojant įsigijimą.
Kokios yra alternatyvos?
Ieškant kompaktiško, ekonomiško ir praktiško naudoto miesto automobilio, vertėtų apsvarstyti ne tik Suzuki Wagon R, bet ir kitus šios klasės atstovus. Tarp pagrindinių alternatyvų dažnai minimos tokios markės kaip Daewoo Matiz, kurios išlaikymo kaštai dar mažesni, arba mechaniniu požiūriu artimas Opel Agila. Vis dėlto, Wagon R išsiskiria funkcionalumu ir kainos bei įrangos santykiu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.