Nuo pat pirmojo pasirodymo 1988 metais, Suzuki Vitara žavėjo vairuotojus – tai buvo vienas pirmųjų kompaktinių visureigių, priartinusių keturiais ratais varomus modelius prie kasdienybės. Tačiau laikui bėgant mados keitėsi, o naujesnės kartos Suzuki Grand Vitara kelis dešimtmečius atsiliko nuo konkurentų. Visgi, 2005 metais pristatyta atnaujinta Grand Vitara siekė vėl tapti modernaus miesto visureigio etalonu.
Bendra apžvalga
Suzuki Grand Vitara yra kompaktiškas 4×4 automobilis, pasižymintis geromis pravažumo savybėmis bekelėje, bet vairavimo komfortu asfaltuotame kelyje jis šiek tiek nusileidžia.
Didžiausi privalumai
- Pritrauklus, stilingas dizainas
- Sąžiningas pravažumas visureigių zonoje
- Erdvi penkių durų versija
Pagrindiniai minusai
- Kietoka važiuoklė, menkai sugerianti kelio nelygumus
- Didesnis salono ir variklio triukšmas didesniu greičiu
- Išlaikymo sąnaudos – didesnės nei vidutinės
Salone Grand Vitara siūlo solidų dizainą ir nemažai vietos tiek priekyje, tiek gale. Nors kai kurios medžiagos atrodo pigokos ir kietos, surinkimo kokybė išlieka gera – automobilis išlieka tvirtas ir atsparus nusidėvėjimui.
Važiavimo savybės ir komfortas
Skirtingai nuo ankstesnių „pikapą primenančių“ konstrukcijų, ši Grand Vitara turi lengvojo automobilio važiuoklę, dėl kurios vairuoti mieste ar užmiestyje tampa maloniau nei su ankstesnėmis kartomis. Tuo pačiu Grand Vitara nepraranda pravažumo – visų varančiųjų ratų sistema veikia nuolat, o penkių durų modeliuose dar yra ir žemų pavarų reduktorius. Kai kurie konkurentai taupė būtent šiuose komponentuose.
Vis dėlto, važiuoklės kietumas daro įtaką komfortui – nelygumus Grand Vitara perduoda vairuotojui ir keleiviams, o miesto duobės ar kaimo keliai gerokai jaučiami. Be to, tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai buvo triukšmingi, o pridedant nemažą padangų keliamą garsą, kelionės ilgesniais atstumais gali būti varginančios.
Patobulinimas atėjo 2008 metais, kai dviejų litrų benzininį variklį pakeitė ekonomiškesnis ir galingesnis 2,4 litro agregatas. Taip pat Suzuki imtasi papildomo triukšmo izoliacijos, tačiau važiavimo savybės liko panašios – komforto lygis ženkliai nepakilo.
Varikliai ir jų ypatumai
- 1,6 l benzininis variklis (105 AG) – trijų durų versijoms; santykinai lėtas ir neekonomiškas.
- 2,0 l benzininis variklis (138 AG) – penkių durų modeliams, bet taip pat trūksta elastingumo.
- 1,9 l Renault dyzelinas – tik penkių durų versijoms, pasižymi didesniu sukimo momentu ir mažesnėmis sąnaudomis, bet nėra išskirtinai tylus.
- 2,4 l benzininis variklis (po 2008 m.) – geresnis balansas tarp galios ir ekonomiškumo.
Išlaikymo sąnaudos
Kiek kainuos naudota Grand Vitara?
Naudotos Grand Vitara kainos prasideda nuo 2 340 eurų – už tokią sumą dažniausiai rasite daug kilometrų nuriedėjusius arba po avarijų remontuotus automobilius. Už maždaug 3 042 eurus galima tikėtis rasti tiek trijų, tiek penkių durų modelį su tvarkinga istorija ir vidutiniais ridos rodikliais.
Jei domina dyzelinas, reikia turėti omenyje, kad pigesnių pasirinkimų nedaug – tvarkingą dyzelinę Grand Vitara verta pradėti žvalgytis nuo 3 510 eurų.
Už 5 850 eurus galima tikėtis labai gero, mažai eksploatuoto trijų durų modelio, o už 7 020 eurų – tvarkingo penkių durų dyzelinio varianto. Brangiausi, naujesni ar itin mažos ridos modeliai gali kainuoti iki 16 380 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Keturių varančiųjų ratų sistema Grand Vitara veikia nuolat, todėl kuro sąnaudos yra didesnės nei SUV su prijungiamu visų ratų pavara. Trijų durų 1,6 litro benzininis variklis vidutiniškai vartoja apie 8,7 l/100 km, o 2,0 l – net apie 9,1 l/100 km. Naujasis 2,4 l variklis pasižymi kiek ekonomiškesniu apetitu – apie 8,8 l/100 km pagal gamintojo duomenis. Dyzelinis 1,9 l agregatas teoriškai sunaudoja apie 7,3 l/100 km, tačiau realiose sąlygose ir šio motoro vidutinės sąnaudos dažnai viršija 8 l/100 km.
Lietuvoje nuo 2020 m. taikomas metinis taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijų, degalų tipo ir pirmosios registracijos metų. Visi Grand Vitara varikliai dėl gan aukštos taršos patenka į didesnių metinių mokesčių kategoriją. Tačiau aptarnavimas, remontai ar pagrindinių agregatų keitimas Grand Vitara dažniausiai kainuoja mažiau nei naujesnių ar prabangesnių konkurentų atveju.
Kuris Grand Vitara variantas geriausias?
Ieškantiems ekonomiškumo ir ilgesnių kelionių rekomenduotinas dyzelinis 1,9 l variklis – nors ir garsesnis, jis turi pakankamai sukimo momento ir išlieka taupesnis už benzinines versijas. Tačiau, jei važiuosite mažiau, verta rinktis 2,4 l benzininį variantą: jis mažai lenkia dyzelį sąnaudomis, tačiau pasižymi didesne dinamika, patikimumu ir mažesnėmis eksploatacinėmis problemomis.
Alternatyvos
Rinkoje yra ir kitų panašios kainos bei dydžio visureigių, kuriuos verta pasvarstyti. Nissan X-Trail ir Kia Sportage siūlo daugiau komforto kasdienėms kelionėms, ypač važiuojant asfaltu. Honda CR-V išsiskiria patikimumu ir patogiu salonu – būtent benzininės versijos žinomos kaip ypač ilgai tarnaujančios. Land Rover Freelander – dar viena įdomi alternatyva, kuri patiks ieškantiems prabangos ir labai minkštos pakabos, tačiau šio modelio patikimumas išlieka diskutuotinas, o eksploatacijos išlaidos irgi bus didesnės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.