Toyota GT86 – tai sportinis kupė, kuris siūlo daug smagumo už prieinamą kainą net perkant naudotą automobilį. Jis subalansuotas tiems, kas ieško klasikinių sportinio automobilio potyrių, tačiau nenori prarasti praktiškumo kasdienybėje ar išleisti didelių sumų eksploatacijai.
Valdymo įspūdžiai
GT86 išsiskiria jautriu vairu, tiksliu vairo mechanizmu ir puikiai suderintu važiuoklės balansu. Vairuoti geromis sąlygomis yra malonu – automobilis pakankamai stabilus, tačiau specialiai siauresnės padangos leidžia patirti didesnį vairavimo malonumą, ypač prie ribos. Šlapioje dangoje galinė ašis gali paslysti greičiau nei tikiesi, tačiau elgsena išlieka nuspėjama, o stabilumo kontrolės sistema visada pasiruošusi padėti.
Važiuojant GT86 nejausi diskomforto – pakaba gana komfortiška, ji puikiai sugeria kelio nelygumus, duobes ar greitį mažinančias kalneles. Tačiau automobilis nėra pernelyg minkštas – posūkiuose kėbulas pinasi minimaliai, todėl valdymas išlieka tikslus.
Variklis ir dinamika
Toyota GT86 komplektuojama su 2,0 l keturių cilindrų varikliu, kuris išvysto 197 AG. Tokios galios pakanka mėgautis sportiniu charakteriu – ypač todėl, kad variklį reikia smarkiai sukti, norint pasiekti geriausią pagreitį. Prie žemų sūkių trūksta momento – tai pagrindinis skirtumas nuo variklių su turbina, tačiau tai sukuria klasikinį sportinio automobilio potyrį ir kviečia aktyviau dalyvauti vairavimo procese.
Įranga ir komfortas
GT86 salone rasi visą pagrindinę ir net daugiau įrangos: lieti ratlankiai, klimato kontrolė, tempomatas, ksenoniniai žibintai – visa tai standartinėje komplektacijoje. Vėlesni „Pro“, „Orange“ ar „Blue Edition“ modeliai papildomai išsiskiria šildomomis Alcantara sėdynėmis bei akcentais salone, kurie suteikia interjerui daugiau prabangos pojūčio.
Vairuotojui ir keleiviui vietos apstu, o sėdynės nuleistos žemai – tokia padėtis leidžia gerai jausti automobilį. Priekinių sėdynių komfortas nepakartojamas net ilgose kelionėse, tačiau galinė erdvė ribota ir tiks tik trumpoms kelionėms mažiesiems keleiviams. Bagažinė pakankamai talpi kasdieniams poreikiams, bet didesniems ir aukštesniems daiktams pravers galinių sėdynių nulenkimo funkcija.
Salono kokybė
Nors GT86 interjero plastikas nėra itin minkštas, o kai kurios detalės primena senesnius automobilius, bendra įspūdžio tai nesugadina – visa kita įranga papildo komfortą ir suteikia būtinų šiuolaikiško automobilio privalumų.
Eksploatacinės išlaidos ir išmetamųjų dujų mokestis
GT86 vidutinės kuro sąnaudos pagal NEDC ciklą siekia 7,8 l/100 km, o pagal šiuolaikiškesnį WLTP – 8,5 l/100 km (automatinei pavarų dėžei nurodomi 7,1 l/100 km pagal NEDC, 8,6 l/100 km pagal WLTP). Tačiau savojo vairavimo stiliaus reikės nepagailėti – dinamiškai vairuojant šios sąnaudos gali didėti.
Automobilio registracijos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Pvz., GT86 su mechanine pavarų dėže teršia apie 181 g/km CO₂, o automatinė versija – apie 164 g/km, tad galimi didesni metiniai taršos mokesčiai lyginant su mažesnių emisijų modeliais.
Toyota siūlo palankius techninės priežiūros planus senesniems automobiliams. Serviso kainos nėra aukštos, o norint išvengti didesnių netikėtų išlaidų, verta pasidomėti iš anksto suplanuotu priežiūros grafiku.
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Lietuvos rinkoje už 2013–2014 m. GT86 su vidutine ar didesne rida galima tikėtis sumokėti apie 10 530–13 455 eurų. Jei ieškai naujesnio 2015–2016 m. varianto su mažesne rida, kainos svyruoja apie 11 700–17 550 eurų. 2017–2018 metų automobiliai kainuos 15 210–21 060 eurų, o naujausių 2019–2020 metų modelių kainos prasidės nuo 21 060 eurų ir gali siekti daugiau priklausomai nuo komplektacijos ir būklės.
Kuris GT86 geriausias?
Variklių pasirinkimas paprastas – vienintelis 2,0 l benzininis agregatas. Didžiausias pasirinkimas – ar norite automobilio su mechanine, ar automatine pavarų dėže. Jau bazinė komplektacija gan turtinga, todėl „Pro“ ar kiti ypatingi modeliai svarbūs tik jei juos rasi už tą pačią ar mažai didesnę kainą.
Rinkoje buvo ir specialios serijos, kaip „Aero“, „Blanco“, „Giallo“, „Primo“, „TRD“ ar „Blue Edition“. Didžiąja dalimi tai unikalaus dizaino ir salono akcentų turintys automobiliai, kurie neturi didesnio vairavimo ar patikimumo pranašumo. Vienintelė išimtis – „Blue Edition“ su papildoma sportine paketu: specialūs 17 colių juodi ratai, patobulinti Sachs amortizatoriai ir didesni Brembo stabdžiai suteikia dar didesnį vairavimo malonumą.
Pagrindiniai konkurentai
Rinkdamiesi GT86, verta apžvelgti ir alternatyvas. Artimiausias giminaitis – Subaru BRZ, kuris iš esmės yra tas pats automobilis, tačiau turi kiek daugiau sukibimo posūkiuose dėl menkų važiuoklės pakeitimų. Tiesa, BRZ rinkoje yra gerokai mažiau.
Mazda MX-5 – tai dar vienas smagus pasirinkimas. Jis gali būti su metaliniu atlenkiamu ar audiniu stogu, bet abiejų charakteris – linksmas ir dinamiškas, o 1,5 ir 2,0 l varikliai suteikia tikro sportiškumo pojūtį. Jei ieškai rimtesnės galios ir didesnio variklio, Nissan 370Z su 3,7 l V6 varikliu pasiūlys daugiau veržlumo, bet reikės susitaikyti su didesnėmis kuro sąnaudomis.
Tiems, kam svarbu viskas viename – tiek sportinės, tiek praktiškos savybės, verta žvilgtelėti į Volkswagen Golf R su 296 AG turbo varikliu ir keturių varančiųjų ratų sistema – toks automobilis siūlo įspūdingą greitį bet kokiomis oro sąlygomis.
Apibendrinimas
Toyota GT86 – patrauklus pasirinkimas norintiems sportinio automobilio už prieinamą kainą. Automobilis puikiai tinka tiek smagioms savaitgalio kelionėms, tiek kasdienėms situacijoms, kai reikia šiek tiek daugiau emocijų už vairo. Naudotų automobilių rinkoje GT86 – patraukli investicija ne tik dėl vairavimo džiaugsmo, bet ir dėka Toyota patikimumo bei gerai subalansuotų eksploatacijos kaštų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.