Toyota RAV4 visureigis, jau gerai pažįstamas Lietuvos keliuose, bėgant metams stipriai padidino tiek savo matmenis, tiek variklių pasirinkimą. Ketvirtosios kartos modelis – pastebimai platesnis ir ilgesnis nei ankstesni, o išorėje vietoj išskirtinių dizaino detalių, tokių kaip gale tvirtinamas atsarginis ratas ar šoninės durelės, buvo pasirinkta įprasta galinė bagažinės anga. Toks sprendimas padidino praktiškumą – pakrauti daiktus tapo dar paprasčiau, net ankštai parkuojantis mieste.
Bendra apžvalga
Toyota RAV4 užima tvirtą vietą tarp didžiųjų SUV klasės modelių, tačiau rinkoje gausu tiek mažesnių (pvz., Nissan Qashqai, Seat Ateca), tiek prabangesnių varžovų (tokie kaip BMW X3 ar Range Rover Evoque). Nors konkurentai dažnai pasiūlys daugiau sportiškumo ar galingesnių variklių, RAV4 išsiskiria komfortu, erdvumu ir patikimumu.
- Talpus salonas su daug vietos tiek galvai, tiek kojoms.
- Paprasta valdyti, tinka tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms.
- Ilgos gamintojo garantijos ir patikimumas.
Tačiau ne viskas idealu. Mazda CX-5 pasiūlys tylesnį važiavimą, o daugelis konkurentų – smagesnį valdymą. RAV4 variklių efektyvumas – vidutinis, o važiavimo dinamika nėra pati sportiškiausia klasėje.
Varikliai ir važiavimo savybės
Toyota siūlė RAV4 su įvairiais varikliais: dyzeliniai agregatai (2.0 litrai, 124 AG ir 2.2 litrai, 148 AG), benzininis 2.0 litro (151 AG) bei benzininis-elektrinis hibridas su 194 AG. Į rinką vėliau atėjo ir BMW sukurtas 2.0 litro dyzelis (143 AG), kuris nuo 2016 m. pakeitė ankstesnes versijas.
Dyzeliniai variantai, nors ekonomiški, gali pasirodyti triukšmingi ir stokoja dinamikos. Benzininis variklis taip pat nėra labai gyvas žemame sūkių diapazone. Hibridas išsiskiria tylesniu veikimu, elastingumu ir dosniu sukimo momentu vidutiniuose sūkiuose – tai suteikia komfortą tiek mieste, tiek užmiestyje. Be to, šis modelis gali traukti priekabą gana efektyviai – retas hibridų bruožas.
RAV4 lengva valdyti, tačiau pakabos komfortas ir visureigio valdymas yra kiek žemesni nei kai kurių kitų didžiųjų SUV. Nors atrodo solidžiai, pravažumas bekelėje nėra stiprioji pusė, tačiau miesto ir užmiesčio keliuose automobilis jaučiasi užtikrintai.
Komfortas ir praktiškumas
Didelis salono ir bagažinės plotas – vienas iš RAV4 pranašumų. Priekinėje dalyje net aukšti keleiviai jausis laisvai, o gale erdvės pakanka ir trims suaugusiems. Bagažinė patogi, o nulenkus galines sėdynes, krovininė erdvė įspūdinga – beveik 2 metrai grindų ilgio leis pervežti didesnius daiktus. Platus galinis dangtis palengvina didelių krovinių įkėlimą.
Komplektacijos pasirinkimai
Parduotuvėje pirkėjai galėjo rinktis iš šių komplektacijų: Active, Icon ir Invincible (vėliau Excel pavadinimas). Jau bazinėje įrangos versijoje buvo 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, tamsinti galiniai langai, kondicionierius ir Bluetooth. Icon siūlė daugiau komforto ir technologijų – 7 colių jutiklinį ekraną, atbulinės eigos kamerą, dvi zonų klimatą, lietaus jutiklius, elektrinę bagažinę ir tempomatą. Viršutinė komplektacija papildyta oda, šildomomis sėdynėmis bei galiniais parkavimo davikliais.
Išlaidos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudotas Toyota RAV4?
Lietuvos rinkoje senesni, 2013–2014 metų, RAV4 modeliai kainuoja nuo maždaug 8 200 eurų – dažniausiai su vidutine metine rida. Už 11 700–12 900 eurų galima rasti atnaujintus 2014–2015 metų dyzelinius modelius su tvarkinga istorija. Nuo 16 400 iki 18 700 eurų kainuoja 2017-ųjų metų automobiliai, o naujausi, 2019-ųjų, siūlomi už 30 400–32 800 eurų.
Eksploatavimo kaštai ir taršos mokestis
Dyzelinis RAV4 ekonomijoje lenkia kitus variklius. 124 AG 2.0 litro dyzelis vidutiniškai sunaudoja 4,1 L/100 km (CO₂ emisija – 128 g/km), atnaujintas 143 AG motoras – 3,9 L/100 km ir 124 g/km. Stipresnis 2.2 litro dyzelis (148 AG) naudoja 5,7 L/100 km bei išmeta 149 g/km, bet čia reikia keturių varančiųjų ratų. Hibridas žavi deklaruojama 4,4 L/100 km ir 118 g/km CO₂ emisija, nes trumpais atstumais gali važiuoti vien elektra. Benzininio 2.0 litro variklio sąnaudos – apie 6,5 L/100 km, o emisija – 152 g/km.
Lietuvoje automobiliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ išmetimo, degalų tipo ir automobilio pirmosios registracijos metų. Todėl svarbu įvertinti šiuos skaičius prieš renkantis RAV4 versiją.
Draudimo įmokos vidutiniams variantams svyruoja nuo bazinės iki kiek aukštesnės, priklausomai nuo variklio ir komplektacijos. RAV4 dažniausiai nepriekaištingai tarnauja ir nereikalauja brangios priežiūros – Toyota servisuose egzistuoja adaptyvūs aptarnavimo planai, leidžiantys paskirstyti išlaidas pagal metinę ridą ir planuojamą naudojimosi trukmę.
Kurią RAV4 versiją rinktis?
Iš ekonominių ir eksploatacinių sumetimų verta rinktis 2.0 litro 143 AG dyzelį – šis pirkėjų įvertinimo dažnai sulaukiantis modelis pasižymi patikimomis galiomis bei mažomis sąnaudomis. Jei daugiau važinėjate mieste ir svarbi ekologija, hibridinė versija – išties geras pasirinkimas dėl itin mažų oficialių CO₂ rodiklių, nors realūs degalų kaštai gali būti šiek tiek didesni už dyzelio.
Bazinės įrangos Active komplektacija dažniausiai neturi populiariausių priedų, tad verta dairytis Icon ar dar geriau – Excel, jei ieškote papildomo komforto. Benzininių 2.0 variklių galima vengti: jie mažiau dinamiški ir reikalauja daugiau degalų.
Kokie yra svarbūs konkurentai?
Tarp pagrindinių RAV4 konkurentų – patikimi Nissan Qashqai ir Seat Ateca, kompaktiškesni, bet siūlantys tokį pat praktiškumą. Ieškantiems daugiau prabangos tikrai patiks BMW X3 ar Range Rover Evoque. Mazda CX-5 išskirtinė valdymo savybėmis ir ekonomišku varikliu, tačiau kietesnė pakaba ir didesnė kaina kai kuriuos pirkėjus gali atbaidyti. Tarp racionalių variantų paminėtinas ir Ford Kuga – komfortiškas, gerai įrengtas, tačiau interjero kokybės ir erdvės srityje nusileidžia kai kuriems konkurentams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.