Toyota Yaris Verso (2003–2005) apžvalga

Toyota Yaris Verso (2003–2005) apžvalga

Toyota Yaris Verso universalas iš pirmo žvilgsnio išsiskiria netipine išvaizda – priekinė dalis labai primena miesto automobilį, o galinė pusė stipriai asocijuojasi su nedideliu furgonu. Tačiau atsikračius išankstinių nuostatų dėl dizaino, šis modelis dažnai nustebina savo praktiškumu, ekonomiškumu ir patikimumu.

Bendra apžvalga

Nors Yaris Verso universalas nepretenduoja į gražiausio automobilio titulą, jis dažnai laikomas protingu pasirinkimu ieškant naudoto automobilio. Gerai apgalvota ergonomika – aukšta vairuotojo sėdėsena užtikrina gerą matomumą, o vairuotojo vieta gana patogi. Tiesa, centrinis skaitmeninis prietaisų skydelis gali atrodyti neįprastas ir iš pradžių būti sunkiai įskaitomas.

Išoriškai automobilis atrodo išskirtinai, tačiau viduje vyravo paprastumas – interjeras gana neutralus, o apdaila nenuostebina kūrybiškumu. Vis dėlto, pagrindinis šio modelio privalumas yra vietos gausa. Salone lengvai susės penki suaugusieji, tačiau tikroji stiprybė atsiskleidžia nuleidus galines sėdynes: krovinių skyrius tampa išties talpus, o galinės durys, atsidarančios į šoną ir turinčios žemą slenkstį, palengvina daiktų pakrovimą.

Važiavimo savybės ir dinamika

Dėl gana aukšto kėbulo Yaris Verso posūkiuose linksta labiau nei kai kurie konkurentai, o važiuojant nelygiu keliu pakaba galėtų dirbti švelniau. Vairavimas – stabilus, tačiau atsakas į vairo judesius nėra itin greitas. Lyginant su kitais miesto universalais, šis modelis daugiau orientuotas į praktiškumą nei į sportines savybes.

Eksploatacinės išlaidos

Nors išvaizda ne visiems patiks, Yaris Verso labai vertinamas dėl patikimumo ir retai pasitaikančių rimtų gedimų. Lietuvoje populiarus dėl savo ilgaamžiškumo, todėl naudoti modeliai išlaiko nemažą likutinę vertę, ypač jei buvo prižiūrimi tinkamai. Trijų metų senumo universalą dažnai galima įsigyti už maždaug pusę buvusios naujo automobilio kainos.

Šis modelis išsiskiria ekonomišku kuro suvartojimu – 1,4 litro dyzelinė versija vidutiniškai sunaudoja apie 5,1 l/100 km, o 1,3 litro benzininis variklis – apie 6,4 l/100 km. Automatinė pavarų dėžė kiek padidina sąnaudas iki maždaug 7 l/100 km. Draudimo išlaidos paprastai lieka žemos, techninis aptarnavimas bei dalys nėra brangesni nei kitų šios klasės automobilių.

Renkantis naudotą Yaris Verso Lietuvoje reikia atkreipti dėmesį į taršos mokestį, kuris apskaičiuojamas atsižvelgiant į CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus.

Kokį Yaris Verso rinktis?

Svarstant šio automobilio įsigijimą, galima rinktis iš dviejų variklių: 1,3 litro 84 AG benzininio arba 1,4 litro 74 AG D-4D dyzelio. Mieste labiau pasiteisins benzininė versija – ji dirba tyliau, tačiau norint daugiau galios, reikia aukštesnių sūkių. Važiavimas didesniu greičiu kelia triukšmo, ypač su benzininiu varikliu.

Gyvenant intensyvesnių kelionių režimu, dyzelinis variantas dažniau pasirinktas dėl geresnės traukos žemais sūkiais ir mažesnių sąnaudų, tačiau mieste jis skleidžia daugiau triukšmo, o aukštesniuose sūkiuose pasigendama gyvumo. Sprendimą padiktuoja pirkėjo poreikiai – abu varikliai išties ekonomiški kasdienėje eksploatacijoje.

Įranga ir komplektacijos

Standartinis Yaris Verso modelis turi dvi oro pagalves, nuotolinį centrinį užraktą, elektrinius priekinius langus ir garso aparatūrą. S komplektacija išsiskiria lengvojo lydinio ratlankiais bei tamsintais stiklais, o GS versijoje – geresnė garso sistema ir kiek didesni ratai. Prabangesnėje GLS versijoje galima rasti stiklinį stoglangį bei elektrinius veidrodėlius. Po 2003 metų komplektacijų pavadinimai pakeisti į T2, T3 ir T Spirit.

Alternatyvos rinkoje

Jeigu sprendžiate tarp Yaris Verso ir kitų naudotų miesto universalų, verta atkreipti dėmesį į alternatyvius modelius su panašiu praktiškumu, ekonomiškumu bei kompaktiškais matmenimis. Priklausomai nuo jūsų poreikių, naudoti konkurentai gali pasiūlyti skirtingus komforto ar dinaminių savybių derinius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *