Volkswagen Golf jau kelis dešimtmečius laikomas vienu stipriausių pasirinkimų ieškant kompaktiškos, patikimos šeimos klasės automobilio. Šis modelis lengvai atpažįstamas net tiems, kurie nėra ištikimi automobilių mėgėjai – Golf reputacija remiasi solidžia kokybe, funkcionalumu bei nuolatine evoliucija nuo pat 1974 metų. Kiekvienos kartos Golf ne tik išlaiko išskirtinį praktiškumą, bet ir užtikrina patogias kasdienes keliones tiek mieste, tiek ilgesniuose maršrutuose.
Apžvalga
Naujasis Volkswagen Golf (aštuntosios kartos modelis, gaminamas nuo 2020 metų) išlaiko visus per daugelį metų susiformavusius pagrindinius šio modelio privalumus: ekonomiškus variklius, komfortišką kelionę ir precizišką valdymą. Vis dėlto verta atkreipti dėmesį į šiai kartai būdingus nusiskundimus – patikimumo problema čia išlieka gana dažna, ypač kalbant apie dyzelinius variklius, o valdymo sistema ir jos valdymas per liečiamą ekraną ne visiems bus patogus.
- Patogus ir minkštas važiavimas
- Rangus valdymas posūkiuose
- Platus efektyvių variklių pasirinkimas
- Problemos su patikimumu, ypač dyzeliams
- Kai kurių konkuruojančių modelių salone daugiau erdvės
- Sudėtingas valdymo sistemos naudojimas
Naujovės ir variklių gama
2020 metais pasirodęs Golf Mk8 išsiskiria atsinaujinusiu dizainu, ekonomiškesniais ir hibridiniais varikliais, lankstesniu valdymu bei pažangesne saugos ir multimedijos įranga. Jis siūlomas ir galingesnėmis versijomis, pavyzdžiui, GTI ar Golf R, taip pat praktiškoje universalinėje versijoje.
2024 metais šis modelis buvo atnaujintas (vadinamas Mk8.5) – pakeistas ne tik išorinis dizainas ar varikliai, bet ir peržiūrėta multimedijos sistema, kuri ankstesnių modelių savininkams kėlė nemažai nepatogumų dėl sudėtingo valdymo ir programinių trikdžių.
Variklių pasirinkimas
- 1.0 l eTSI (hibridas, 110 AG; vėliau keistas 1.5 TSI 115 AG varikliu)
- 1.5 TSI (130 AG ir 150 AG, taip pat eTSI hibridiniai variantai)
- 1.4 TSI eHybrid (prijungiamas hibridas, pakeistas galingesniu 1.5 l varikliu su padidinta baterija – 19,7 kWh)
- Galingieji GTI (242 AG) ir R (iki 320 AG) benzininiai variantai
- 2.0 TDI dyzeliai (115 AG, 150 AG, taip pat 200 AG GTD versija – pastaroji po atnaujinimo buvo atsisakyta)
Naujoji eHybrid sistema su didesne baterija leidžia oficialiai įveikti iki 142 km vien tik elektra – tai didelis šuolis lyginant su ankstesnių hibridų 71 km riba.
Komplektacijos ir įranga
- Life – bazinė komplektacija: 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatiniai LED žibintai, priekiniai ir galiniai parkavimo davikliai, nuotaikos apšvietimas, raktelis be raktų, 10,25 colių skaitmeninis prietaisų ekranas ir 10 colių liečiamas ekranas. Po atnaujinimo – 12,9 colių ekranas.
- Active – papildytas žiemos paketu: šildomos priekinės sėdynės ir vairas, trijų zonų klimato kontrolė, daugiaspalvis interjero apšvietimas, tamsinti galiniai langai.
- Style – 17 colių ratlankiai, pažangesni LED žibintai, aukštesnio lygio sėdynės, dekoras, trijų zonų klimato kontrolė.
- R-Line – sportiškesnis siluetas ir papildoma įranga.
- Facelift versijose atsiranda nauja Match komplektacija su 17 colių ratais, rakteliu be raktų, adaptyvia kruizo kontrole ir specialiais komforto elementais.
- Sportiškos (GTE, GTD, GTI, Clubsport) komplektacijos skirtos didesnio našumo, hibridinėms ir sportinėms modelių versijoms.
Multimedija ir valdymas
Golf nuo 2020 metų komplektuojamas su liečiamomis multimedijų sistemomis, tačiau jų valdymas nevienareikšmiškai vertinamas dėl painių meniu ir mygtukų trūkumo. Mk8 modeliuose naudojamas 10 colių ekranas, o po atnaujinimo – 12,9 colių, su aiškesniu meniu išdėstymu ir galimybe susikonfigūruoti dažniausiai naudojamus sparčiuosius mygtukus. Vairuotojo ekranas (10,25 colių) patogiai pateikia pagrindinę informaciją, tačiau po atnaujinimo valdymas tapo dar paprastesnis dėl fizinių mygtukų ant vairo.
Patogumas ir praktika
Salone Volkswagen Golf pritaikytas įvairiems kūno sudėjimams – galima reguliuoti tiek sėdynių aukštį, tiek vairo padėtį, todėl rasti patogią poziciją nesunku. Priekyje vietos pakanka tiek galvai, tiek kojoms. Gale patogiai pasisodins net aukštesni keleiviai, nors galinių sėdynių erdvė kojoms galėtų būti didesnė – tačiau šeimos klasės automobilių segmente erdvė atitinka vidurkį.
Bagažinė pritaikyta kasdienėms reikmėms – erdvės užtenka savaitei apsipirkti ar įdėti kompaktišką sportinį inventorių. Universalinėje versijoje vietos dar daugiau – patogu tiek šeimai, tiek aktyviam laisvalaikiui.
Važiavimo savybės ir pakaba
Golf pasižymi komfortiška važiavimo kokybe – standartinė pakaba sugeria nelygumus, o pasirinkus galingesnius modelius nuo 150 AG ir daugiau sumontuota sudėtingesnė galinė pakaba užtikrina dar ramesnį važiavimą. Sportiškesnių R-Line bei GTD modelių pakaba žeminta ir standesnė, bet komfortas išlieka tinkamas kasdieniam naudojimui. Dinaminės pakabos (DCC) pasirinkimas suteikia sportines, normalios ir komforto važiavimo programas.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
Kuro sąnaudos
- Benzinas 1.0 TSI – apie 5,4 l/100 km
- 1.0 eTSI – 5,2 l/100 km
- 1.5 TSI 130 AG – 5,4 l/100 km
- 1.5 eTSI – apie 5,5 l/100 km
- 2.0 TDI 115 AG – apie 4,5 l/100 km
- GTD – apie 5,6 l/100 km
- 1.5 eHybrid (prijungiamas hibridas) – laboratorinėmis sąlygomis nurodoma itin maža – apie 0,5 l/100 km, tačiau realybėje su išsikrovusia baterija – apie 5,9 l/100 km
Taršos mokestis
Lietuvoje visi Golf pagal registracijos metus, kuro tipą ir CO₂ emisiją apmokestinami aplinkosaugos mokesčiu. Dyzeliniai automobiliai ir galingesni varikliai dažniausiai turi didesnius tarifus – konkreti suma priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio.
Eksploatacija ir garantija
Techninė priežiūra prieinama vidutine kaina – nėra itin pigi, bet ir nėra brangesnė už daugelį konkurentų. Volkswagen suteikia 3 metų arba 96 500 km garantiją, papildytą vienerių metų techninės pagalbos paketu.
Saugumas ir patikimumas
Volkswagen Golf savo klasėje pasižymi puikiais saugumo balais – pelnė aukščiausią įvertinimą už tiek vairuotojo, tiek vaikų apsaugą. Tiesa, pėsčiųjų apsaugos srityje kai kurių konkurentų rezultatai geresni.
Kalbant apie patikimumą, Mk8 Golf reputacija šiuo klausimu nėra išskirtinė. Pagrindinės bėdos – elektrinės sistemos sutrikimai, įspėjamieji signalai ir multimedijos nesklandumai, reikalaujantys papildomų apsilankymų servise. Dyzeliniuose modeliuose pasitaiko AdBlue sistemos trūkumų, benzininiuose – retais atvejais sensorių klaidos. Serviso kokybė labai priklauso nuo atskirų atstovybių – vieni klientai džiaugiasi sklandžiu aptarnavimu, kiti mini ilgesnį detalių ir remonto laukimą.
Kainos ir įsigijimas
Naudoto Golf aštuntos serijos kaina Lietuvoje dažniausiai prasideda nuo apie 11 700 eurų už bazinės „Life“ komplektacijos modelį su didesne rida. 2020 metų automobiliai su mažesne rida kainuos nuo 16 380 eurų. Naujesnių, 2022-2023 metų, kainos svyruoja tarp 17 550 ir 23 400 eurų, priklausomai nuo ridos. 2024 metų atnaujintą modelį galima įsigyti nuo 24 570 eurų, o aukščiausių komplektacijų (R-Line, Match) automobiliai gali pasiekti ir 30 420 eurų ribą. Priklausomai nuo variklio ir komplektacijos, prijungiamojo hibrido modeliai dažnai kainuoja brangiau – 19 890–33 930 eurų.
Ką verta rinktis?
Iš Volkswagen Golf benzinių variklių optimaliausias pasirinkimas – 1.5 eTSI 150 AG. Šis variantas puikiai tinka tiems, kam reikia dinamiško, patikimo ir ekonomiško automobilio, gerai pasirodo tiek mieste, tiek užmiestyje. Rekomenduojama rinktis „Life“ arba naujesnes „Match“ komplektacijas – abiejose rasite esminius komforto ir saugumo elementus bei pažangią multimediją.
Alternatyvūs pasirinkimai
Jei svarstote alternatyvas, „Ford Focus“ išlieka vienu smagiausių vairuoti šeimyninių automobilių, tačiau jo interjeras ne toks išskirtinis kaip Golf. „Honda Civic“ pasižymi patikimumu ir išskirtine hibridine sistema, bet naudoti modeliai neretai kainuoja daugiau. „Toyota Corolla“ taip pat laikoma ekonomiška ir patikima, tačiau vidaus apdaila ir įranga kuklesnė.
Mažesnio biudžeto pirkėjams verta pažiūrėti ir ankstesnės kartos (Mk7) Golf modelius: jie patikimesni, salone daugiau fizinių valdymo mygtukų ir išlaikyta firminė komforto kokybė.




