AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių priežiūra

Dyzelinė ir įprasta variklio alyva: kuo jos iš tikrųjų skiriasi?

Rūta Šimkūnaitė Paskelbė Rūta Šimkūnaitė
2025 8 gruodžio
Kategorija Automobilių priežiūra
0 0
0

Automobilių variklio alyvos keitimas – viena iš pagrindinių techninės priežiūros procedūrų, kurią verta išmokti kiekvienam vairuotojui. Tačiau be tinkamos technikos labai svarbu pasirinkti alyvos tipą, ypač jei kyla klausimas – rinktis dyzelinę ar įprastą variklio alyvą.

Pagrindiniai įprastos variklio alyvos ypatumai

Dauguma vairuotojų naudoja benzininius automobilius, todėl pirmiausia verta aptarti įprastą variklio alyvą. Ji paprastai gaminama iš žaliavos pagrindu išgaunamos arba sintetiniu būdu kuriamos bazinės alyvos. Gamintojai į šią bazę įmaišo įvairių priedų, skirtų sumažinti mechaninius variklio dėvėjimosi procesus, apsaugoti nuo korozijos bei sulėtinti oksidaciją. Taip pat įprastoje alyvoje būna specialių plovimo priemonių, kurios padeda švariai išlaikyti variklio vidų, bei putų mažinimo priedų.

Šie priedai ne tik prailgina variklio tarnavimo laiką, bet ir šalina benzininiams varikliams būdingus degimo metu atsirandančius nešvarumus, neleisdami jiems kauptis variklio sistemoje. Be tokių priedų, variklyje susikaupę teršalai greitai užterštų alyvą, todėl ją tektų keisti gerokai dažniau. Tinkamai prižiūrint, alyvą įprastai pakanka keisti kas 8 000 kilometrų.

Dyzelinės variklio alyvos savybės

Dyzeliniams varikliams skirta alyva skiriasi nuo įprastos visų pirma savo klampumu – dyzelinė alyva yra gerokai tirštesnė. Į jos sudėtį įeina kitokių priedų kompleksas, kuris pritaikytas dyzelino degimo proceso metu susidarančioms atliekoms šalinti. Viena svarbiausių sudėtinių dalių – baziniai plovikliai, kurie neutralizuoja dyzeline alyvoje susidarančias rūgštis ir efektyviai valo variklio vidų.

Papildomai dyzelinė alyva pasižymi didesniu atsparumu suodžių ir kitų degimo produktų kiekiui, kas būdinga būtent dyzeliniams varikliams. Per vadinamąjį „blow-by“ reiškinį suodžiai patenka į karterį ir išlieka alyvoje, todėl priedai padeda užtikrinti švarą bei tinkamą variklio darbą. Dažnai dyzelinėje alyvoje naudojamas ir ZDDP (cinko dialkilditiophosfatas) – komponentas, stiprinantis tepimą ir apsaugantis mechanines detales nuo kontakto, bet netinkamas naudoti benzininiuose automobiliuose dėl neigiamo poveikio katalizatoriui.

Kodėl svarbu nesumaišyti alyvos tipų

Vienas iš didžiausių pavojų naudojant netinkamą alyvos tipą yra rizika pakenkti variklio ar aplinkosaugos sistemoms. Pavyzdžiui, ZDDP priedai, reikalingi dyzeliniams varikliams, gali sutrikdyti benzininių automobilių katalizatorius. Be to, dyzelinė alyva dėl savo didesnio klampumo gali nepakankamai gerai prasiskverbti į siauras benzininių variklių ertmes ir sukelti papildomą trintį, spartesnį alyvos bei variklio dalių dėvėjimąsi.

Rekomenduojama griežtai laikytis gamintojo nurodymų ir dyzelinę alyvą naudoti tik dyzeliniuose varikliuose, o įprastą – benzininiuose. Teisingai pasirinkus ir reguliariai keičiat alyvą, galima užtikrinti sklandžią variklio veiklą ir ilgesnį tarnavimo laiką.

Pagrindiniai skirtumai tarp alyvų

  • Skiriasi alyvų klampumas – dyzelinė alyva tirštesnė.
  • Priedų sudėtis atitinka specifinius kiekvieno variklio tipo reikalavimus.
  • Dyzelinėje alyvoje naudojami priedai (pvz., ZDDP) yra netinkami benzininiams varikliams.
  • Pernelyg klampi dyzelinė alyva gali pabloginti benzininių variklių tepimą.
  • Abiejų tipų alyvos sukurtos taip, kad padėtų efektyviai susidoroti su konkretaus degimo proceso teršalais.
Ankstesnis įrašas

Trumpas siūlo siųsti Tesla vandalus į kalėjimą Salvadoras

Kitas įrašas

NASCAR komanda švenčia dieną, kai padėjo „Lotus“ laimėti „Indy 500“, pristatydama įspūdingą retro dizainą

Rūta Šimkūnaitė

Rūta Šimkūnaitė

Automobilių industrijos ir rinkos analitikė, daug metų dirbusi automobilių nuomos bei transporto valdymo sektoriuose. Jos tekstai pasižymi profesionaliu požiūriu į eksploataciją, priežiūrą, nuomos paslaugų subtilybes ir automobilių finansavimo sprendimus. Skaitytojai vertina Rūtos praktinius patarimus, pagrįstus realiomis situacijomis.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Automobiliai, kuriuos keliautojai labiausiai mėgsta rinktis „Uber“ ir „Bolt“ platformose

2025 8 gruodžio
Automobilių apžvalga

Pigiai atrodantys, silpni arba tiesiog negražūs: šie automobiliai neverti savo kainos

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Gražiausi visų laikų pikapai pagal mūsų skaitytojus

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Verčiau šiuo būdu: Rinkitės vieną iš šių elektrinių pikapų, o ne Tesla Cybertruck

2025 7 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025