Šiuolaikiniuose automobiliuose esanti prietaisų skydelio sistema yra įrengta tam, kad informuotų vairuotoją apie įvairias automobilio problemas. Vienas iš svarbiausių signalų yra aušinimo skysčio lemputė, kuri užsidega, kai kyla problemų su automobilio aušinimo sistema. Ši lemputė dažniausiai simbolizuoja rimtą gedimą, kuris gali sukelti variklio perkaitimą, todėl labai svarbu nedelsiant imtis veiksmų.
Šiame straipsnyje aptarsime, ką reiškia aušinimo skysčio lemputė, kodėl ji užsidega, ir ką reikėtų daryti, kad išvengtumėte didesnių problemų su automobiliu.
Kas yra aušinimo skysčio lemputė?
Aušinimo skysčio lemputė prietaisų skydelyje paprastai simbolizuojama termometro arba skysčio rezervuaro piktograma ir užsidega, kai yra problemų su automobilio aušinimo sistema. Ši sistema atsakinga už tai, kad variklis būtų aušinamas ir neperkaistų. Aušinimo skystis (dar žinomas kaip antifrizas) cirkuliuoja per variklį, sugerdamas šilumą ir išskirdamas ją per radiatorių.
Kai aušinimo skysčio lemputė užsidega, tai gali reikšti kelis dalykus:
- Aušinimo skysčio lygis yra per žemas.
- Aušinimo skystis perkaista.
- Aušinimo sistemoje gali būti nuotėkis arba gedimas.
Kodėl užsidega aušinimo skysčio lemputė?
Aušinimo skysčio lemputė užsidega dėl įvairių priežasčių, ir labai svarbu jas suprasti, kad galėtumėte laiku reaguoti ir užkirsti kelią didesnėms problemoms. Štai kelios dažniausios priežastys:
1. Žemas aušinimo skysčio lygis
Tai dažniausiai pasitaikanti priežastis, dėl kurios užsidega aušinimo skysčio lemputė. Jei automobilio aušinimo skysčio lygis sumažėja žemiau nustatytos normos, variklis gali pradėti perkaisti, o tai gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Priežastys, dėl kurių skysčio lygis sumažėja, gali būti natūralus jo išgaravimas arba nuotėkis sistemoje.
2. Perkaitęs aušinimo skystis
Jei aušinimo skystis dėl kokių nors priežasčių negali tinkamai cirkuliuoti, jis gali perkaisti. Tai dažnai būna dėl vandens siurblio gedimo, užsikimšusio radiatoriaus ar ventiliatoriaus gedimo. Perkaitęs aušinimo skystis negali tinkamai aušinti variklio, todėl lemputė užsidega kaip įspėjimas.
3. Gedimai aušinimo sistemoje
Kiti galimi gedimai, kurie gali lemti aušinimo skysčio lemputės įsijungimą, apima aušinimo sistemos komponentų gedimus, tokius kaip vandens siurblys, radiatoriaus ventiliatorius, termostatas arba aušinimo sistemos jutikliai. Jei kuris nors iš šių komponentų nefunkcionuoja tinkamai, aušinimo sistema negali efektyviai atvėsinti variklio.
4. Nuotėkis aušinimo sistemoje
Jei aušinimo sistemoje yra nuotėkis, skystis gali ištekėti ir sukelti lemputės įsijungimą. Tai gali būti nedideli nuotėkiai iš radiatoriaus, žarnų arba kitų sistemos dalių, tačiau ignoruojant nuotėkį, problema gali tapti rimtesnė ir sukelti variklio perkaitimą.
Ką daryti, kai užsidega aušinimo skysčio lemputė?
Jei važiuojant automobiliu užsidega aušinimo skysčio lemputė, svarbu nedelsiant imtis veiksmų, kad būtų išvengta variklio perkaitimo ir didesnių gedimų. Štai pagrindiniai žingsniai, kurių turėtumėte laikytis:
1. Sustokite kuo greičiau
Pirmas dalykas, kurį turėtumėte padaryti užsidegus aušinimo skysčio lemputei, yra sustoti saugioje vietoje. Nepamirškite įjungti avarinio sustojimo signalų, kad įspėtumėte kitus vairuotojus. Jei ignoruosite šią lemputę ir toliau važiuosite, galite rimtai pažeisti automobilio variklį.
2. Išjunkite variklį
Sustojus būtina kuo greičiau išjungti variklį. Tai padės sustabdyti tolesnį aušinimo sistemos perkaitimą. Leiskite automobiliui kelias minutes atvėsti, prieš imdamiesi kitų veiksmų.
3. Patikrinkite aušinimo skysčio lygį
Kai variklis atvėsta, galite atidaryti variklio dangtį ir patikrinti aušinimo skysčio lygį. Svarbu! Neatidarykite aušinimo skysčio rezervuaro dangtelio, kai variklis yra karštas, nes tai gali sukelti pavojų – karštas skystis gali išsiveržti ir jus apiplikyti.
Jei skysčio lygis yra per žemas, galite papildyti jį iki rekomenduojamo lygio, naudodami tinkamą aušinimo skystį (antifrizą). Automobilių instrukcijoje rasite informaciją, kokio tipo aušinimo skystis yra tinkamas jūsų transporto priemonei.
4. Patikrinkite, ar nėra nuotėkių
Jei aušinimo skystis yra tinkamo lygio, bet lemputė vis dar dega, patikrinkite, ar nėra nuotėkių aušinimo sistemoje. Nuotėkiai gali atsirasti radiatoriaus žarnose, jungtyse arba pačiame radiatoriuje. Jei pastebite nuotėkį, rekomenduojama kuo greičiau nuvykti į autoservisą.
5. Nuvykite į autoservisą
Jei aušinimo skysčio lemputė ir toliau dega, nepaisant jūsų veiksmų, svarbu kuo greičiau nuvykti į kvalifikuotą autoservisą. Technikai galės atlikti išsamesnį patikrinimą ir nustatyti, ar nėra rimtesnių aušinimo sistemos gedimų.
Kaip išvengti aušinimo sistemos problemų?
Reguliari automobilio techninė priežiūra padės išvengti aušinimo sistemos problemų ir užtikrins, kad jūsų automobilis veiktų be gedimų. Štai keletas patarimų, kaip išlaikyti aušinimo sistemą tinkamos būklės:
- Reguliariai tikrinkite aušinimo skysčio lygį: Rekomenduojama periodiškai patikrinti aušinimo skysčio lygį, ypač prieš ilgą kelionę. Jei pastebite, kad skysčio lygis dažnai sumažėja, gali būti nuotėkis, kurį reikia išsiaiškinti.
- Naudokite tinkamą aušinimo skystį: Ne visi aušinimo skysčiai yra vienodi. Naudokite tik tą antifrizą, kuris nurodytas jūsų automobilio gamintojo instrukcijoje.
- Keiskite aušinimo skystį pagal gamintojo rekomendacijas: Aušinimo skystį reikėtų keisti pagal automobilio gamintojo nurodytą grafiką. Taip užtikrinsite, kad sistema išliktų švari ir efektyviai aušintų variklį.
- Tikrinti aušinimo sistemos komponentus: Periodiškai atlikite aušinimo sistemos patikrą – tai padės laiku pastebėti galimus gedimus, tokius kaip susidėvėjusios žarnos, radiatorius ar vandens siurblys.