Fiato sportinė sesers markė Abarth, perėmusi elektrinį 500 modelį savo stiliui, įvykdė logišką žingsnį. 2023-aisiais pasaulį išvydo pirmasis elektrinis Abarth. Benzininio variklio variantas Abarth 595 ir 695 jau priklauso istorijai.
Elektrinis abarth 500e taip pat gali būti triukšmingas
Italai nusprendė išlaikyti triukšmingą vaizdą 500e modelyje! Kai kuriems tai gali sukelti nuostabą, kiti džiaugsis. Techniniais sprendimais įdiegė vandeniui atsparų garso generatorių, prieš galinę ašį, kuris tik „dirbdamas tuščiąja eiga” sukelia įspūdį, kad čia dirba tikras variklis. Važiuojant šalia esantis nuolatinis dirbtinio variklio garsas, patikimai reguliuojamas pagal pagreitį ir greitį. Abarth didžiuojasi savo pirmuoju bateriniu automobiliu, bet kartu nenori prarasti senų benzininių gerbėjų. Vis dėlto galima išjungti šį garsą instrumentų ekrano submenu. Už tai kaimynai dėkos.
Elektrinio abarth 500e vaizdų galerija
Elektrinis abarth 500e suteikia daugybę pramogų
Mažajame elektros automobilyje vėl yra ramybė, kas niekaip netrikdo vairavimo malonumo. Priešingai, tylus variklis, nuostabus valdymas ir spartus pagreitis sukuria ypatingą emocinį pojūtį. Abarth 500e labai tiksliai sukasi kampus ir dėl žemo svorio centro puikiai laikosi ant asfaltuoto kelio, kad net nesinori išlipti.
Daugiau galios, mažesnė rida
Abarth 500e elektros variklis turi 114 kW/155 AG galią. Jo konstrukcija iš esmės yra paimta iš Fiat 500e (ten variklis turi 87 kW/118 AG), tačiau pritaikyta didesniems reikalavimams. Grindų akumuliatorius su 37,8 kWh talpa siūlo iki 265 km ridos. Tai beveik 20 proc. mažiau nei įprastinio Fiat 500e ir parodo, kad daugiau galios net elektromobilumo srityje seka fizikos dėsniais, lemiančiais didesnių sąnaudų poreikį. Abarth sunaudoja 17,1 kWh/100 km vietoj 13,8 kWh Fiat 500e.
Abarth užsakovėms – jų, kaip pateikia gamintojas, nemaža dalis yra moterys – tai nelabai rūpi. Fiat 500 visgi nėra skirtas ilgoms kelionėms. Jie labiau vertina galingajam miesto elektromobiliui būdingą sportišką išvaizdą.
Ypatingai tada, kai jis pasirodo ryškiomis spalvomis, kurių pavadinimai yra tokie pat aštrūs kaip skorpionas prekės ženklo logotipe. Galbūt Acid Green, Poison Blue ar Adrenaline Red? Abarth Acid Green spalva ypač gerai pabrėžia juodus logotipus priekyje ir gale bei „elektrinį” skorpioną šoninėje galinėje dalyje.
Interjeras pasižymi sportiškumu
Išorės atnaujinimams (naujas priekinis bamperis, slenksčiai, galinis difuzorius ir 18 colių ratai) atsiliepė ir Abarth 500e interjeras. Akis traukia trijų stipinų sportinis vairas su mėlyna 12 val.prikabinta žyma ir tekstilo bei technopreno integralinės sėdynės su skorpiono įspaudu bei dviejų spalvų dvigubomis siūlėmis. Pasirinkus Turismo įrangą, taip pat gausite nerūdijančio plieno įėjimo lenteles, Alcantara medžiagą ant panelės ir vairą, taip pat pedalų dangtelius iš plieno ir kojelę su skorpiono logotipu.
Prietaisų skydelis išliko nepakitęs, tačiau ekranai buvo pritaikyti kitaip, nes Abarth 500e įgijo naujų vairavimo režimų. Jie vadinami Turismo, Scorpion Street ir Scorpion Track ir skiriasi sportiškumu. Track režime maksimaliai daug sensorinių pojūčių, o Street režime recirkuliacija didžiausia, todėl galima važiuoti naudojant viena pedalą. Panašus yra Turismo režimas, tačiau čia suteikiama tik 100 kW/136 AG galia, akseleratoriaus pedalus reaguoja švelniau, o automobilis atrodo patogesnis.
Abarth 500e: techniniai duomenys, kainos
Maža pramogų bomba turi savo kainą. Ji kainuoja 37 990 eurų kaip sedanas ir 40 990 eurų kaip kabrioletas.
Techniniai duomenys (gamintojo duomenys) | Abarth 500e (42 kWh) (nuo 05/23) | Abarth 500e Cabrio (42 kWh) (nuo 05/23) |
---|---|---|
Variklio tipas | Elektro | Elektro |
Maksimali galia kW (sistema) | 114 | 114 |
Maksimali galia AG (sistema) | 155 | 155 |
Sukimo momentas (sistema) | 235 Nm | 235 Nm |
Pavaros tipas | Priekiniai varantieji | Priekiniai varantieji |
Įsibėgėjimas 0-100 km/h | 7,0 s | 7,0 s |
Maksimalus greitis | 155 km/h | 155 km/h |
WLTP rida (elektrinė) | 265 km | 255 km |
CO2 (WLTP) kombinuotas | 0 g/km | 0 g/km |
Sąnaudų (WLTP) kombinuotas | 17,1 kWh/100 km | 17,9 kWh/100 km |
Baterijos talpa (bruto) kWh | 42,2 | 42,2 |
Baterijos talpa (neto) kWh | 37,8 | 37,8 |
Įkrovimo galia (kW) | AC:3,0-11,0 DC:85,0 | AC:3,0-11,0 DC:85,0 |
Bagažinės talpa normali | 185 l | 185 l |
Bagažinės talpa iki stogo su nulenktomis galinėmis sėdynėmis | 550 l | 550 l |
Tuščias svoris (ES) | 1.410 kg | 1.435 kg |
Krovumas | 385 kg | 370 kg |
Garantija (transporto priemonė) | 2 metai | 2 metai |
Ilgis x Plotis x Aukštis | 3.673 mm x 1.682 mm x 1.518 mm | 3.673 mm x 1.682 mm x 1.518 mm |
Bazinė kaina | 37.990 Euro | 40.990 Euro |

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.