Žiemos metu keliai tampa slidūs, todėl būtina žinoti, ar M+S padangos yra tinkamos žiemos metui. Kad važiuotumėte saugiai, svarbu žinoti skirtingas padangų klasifikacijas ir padangų sertifikatus, kad būtų galima atskirti visų sezonų ir tikras žiemines padangas.
Padangų klasifikacija
Padangų gamintojai ir mažmenininkai padangų tipams skirstyti į kategorijas naudoja bendrąsias klasifikacijas. Tokie terminai kaip „visasezoninės padangos“, „visoms oro sąlygoms skirtos padangos“, „žieminės padangos“, „vasarinės padangos“ ir „lietaus padangos“ yra padangų klasifikavimo pavyzdžiai. Nors padangų gamintojai sugrupuoja savo padangų stilius pagal faktines eksploatacines savybes; grupės yra gana savavališkos. Vienas padangų gamintojas gali sukurti padangą, optimizuotą šlapioms ir sausoms sąlygoms, ir pavadinti jas vasarinėmis. Kitas gamintojas gali turėti gaminį su lygiai tokiomis pačiomis eksploatacinėmis savybėmis ir parduoti ją kaip „visą sezoninę padangą“. Neįmanoma tiksliai pasakyti, kaip veiks padanga arba kaip padangų gamintojas klasifikavo konkretų modelį, vien pažvelgęs į protektorių, šoną ar padangos stiliaus pavadinimą.
Padangų sertifikatai ir ženklinimas
Per daugelį metų Transporto departamentas ir Gumos gamintojų asociacija (RMA) įdiegė sertifikuotas bandymų ir padangų ženklinimo sistemas, padedančias atskirti padangas. Žiemai naudojamos dvi įprastos padangų ženklinimo sistemos: „M+S“ žymėjimas ir simbolis „Trijų viršūnių kalnų snaigė“. Padangų gamintojas neprivalo pateikti savo padangų bandymui, taip pat neprivalo nurodyti šių ženklų ant padangų šono. Dėl šios priežasties prieš perkant naujas padangas svarbu pasitikrinti. Galite nusipirkti padangą, kuri parduodama kaip sezoninė padanga, skirta naudoti ištisus metus, su labai geru sukibimu su sniegu ir ledu, bet be „M+S“ antspaudo kažkur šone, jūsų padanga gali būti laikoma nesaugi, keliaujant tam tikrais keliais
M+S žymėjimas
M+S ženklinimas buvo įvestas aštuntajame dešimtmetyje, siekiant atskirti padangas, turinčias papildomą purvo ir sniego sukibimą, nuo padangų su briaunuotu protektoriumi, įprastu tais laikais.
Kad padanga turėtų „M+S“ ženklą ir antspaudą ant šono, ji turėjo turėti tam tikrą blokinio protektoriaus rašto stilių ir daugiau sukibimo galimybių. Pagal šiandieninius padangų eksploatacinių savybių standartus šios klasifikacijos standartai iš tikrųjų yra gana žemi, ypač esant tipiškoms žiemos važiavimo sąlygoms, tokioms kaip sausas sniegas ir ledas.
Snaigės žymėjimas
Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje RMA suprato, kad norint atskirti tikrąsias „žiemines padangas“ nuo standartinių „visasezoninių padangų“, reikalingi atnaujinti standartai. Nauji bandymo parametrai apėmė daugiau žiemos sukibimo testų, įskaitant sniego sukimosi testą. Šiandien Trijų viršūnių kalnų snaigė ant padangos šono išlieka geriausiu rodikliu, kad padanga turi gerą žieminį sukibimą, kurio galima tikėtis iš padangos, klasifikuojamos kaip tikros „žieminės padangos“. Nors yra keletas nežieminių padangų, pavyzdžiui, visureigių lengvųjų sunkvežimių padangos, kurios išlaiko sukibimo testą ir turi Trijų viršūnių kalnų snaigės simbolį, dauguma padangų su šiuo simboliu yra tikros žieminės padangos, skirtos naudoti tik žiemos mėnesiais.
Kita informacija
Specialios žieminės padangos visada yra gera idėja siekiant maksimalaus saugumo. Ženklinimą paprastai galima rasti prie apatinio padangos krašto.