Aston Martin Vantage Roadster (2005–2018) apžvalga

Aston Martin Vantage Roadster (2005–2018) apžvalga

Aston Martin Vantage kupė yra itin reikšmingas modelis gamintojui – būtent jis tapo vienu perkamiausių tarp britų prestižinių sportinių automobilių. Jo populiarumą lėmė ne tik išskirtinis dizainas ir garsus ženkliukas, bet ir emocinis ryšys, kurį sukelia šis automobilis. Praėjus nedaug laiko po kupė debiuto pristatytas ir Vantage Roadster – kabrioleto versija, žavinti savo stiliumi ir atviru kėbulu.

Stilius ir charakteris

Vantage Roadster – tikras elegancijos pavyzdys. Net jei jis nepasižymi sportiškiausiomis valdymo savybėmis, kiti jo privalumai sunkiai nuneigiami: charizmatiškas garsas, kerintis dizainas ir aukštos klasės interjeras. Šio modelio priekis spindi prabanga, o salone dominuoja žemos sėdėsenos sportinės sėdynės, dailiai siūtos iš švelnios, kokybiškos odos. Vis dėlto bagažinė nėra didelė – ji dvigubai mažesnė nei kupė, tad su lagaminų gausa teks atsisveikinti.

Didžiausias skirtumas tarp Vantage Roadster ir kupė yra audinio stogas, kuris automatiškai nusileidžia arba pakyla per vos 22 sekundes. Tai leidžia mėgautis saule ir vėjo gūsiu akimirksniu.

Vairavimo patirtis

Rinktis galite tarp aštuonių arba dvylikos cilindrų variklio – abu skleidžia išraiškingą garsą ir pasižymi įspūdingu charakteriu. Tačiau, priešingai nei galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, Vantage Roadster valdymas yra labiau tradicinis: vairo mechanizmas sunkus, pavarų perjungimas kartais gali būti šiek tiek sudėtingas, o pats automobilis visada jaučiasi gana svorįs. Nors posūkiuose jis juda stabiliai ir pagauna kelią, aštraus sportinio pojūčio čia mažiau.

Visgi dinamiškų savybių netrūksta. Pavyzdžiui, Vantage S Roadster su V12 varikliu nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 4 sekundes. Ir nors tam tikri vairavimo aspektai gali nuvilti sportiškų automobilių entuziastus, Vantage traukia išskirtinai emociniais dalykais – to ne visada pavyksta pasiūlyti konkurentams.

Eksploatacijos išlaidos

Besiruošiantiems įsigyti Vantage Roadster verta žinoti: draudimas jam priklauso pačiai aukščiausiai kategorijai, o techninė priežiūra kainuoja panašiai kaip Porsche 911 – taigi, pigių sprendimų čia ieškoti neverta.

V8 variklis pagal oficialius duomenis sunaudoja apie 11–12,4 l/100 km, tačiau realybėje – mėgautis greičiu reiškia išleisti apie 19-24 l/100 km. V12 versija dar labiau ištroškusi, jos deklaruotos sąnaudos siekia 12,4 l/100 km. Metinis kelių mokestis taip pat labai aukštas.

Kainos ir pasiūla

Pirmuosius Vantage Roadster galima įsigyti maždaug nuo 40 950 eurų. Su kiek didesniu biudžetu – 46 800-52 650 eurų – įmanoma rasti 2009 ar 2010 metų gerai prižiūrėtus modelius. O pasirinkus 52 650-58 500 eurų, galima ieškoti 2011 ar net ankstyvo 2012 metų automobilio, dažniausiai siūlomo specializuotų prekybininkų.

Kuris modelis tinkamiausias?

Pradžioje Vantage Roadster buvo siūlomas su 4,3 litro V8 varikliu, o vėliau atsirado 4,7 litro agregatas. Serijai papildyti pasiūlyta ir V12 versija. Visos jos pasižymi puikiomis dinaminėmis savybėmis bei charizmatišku skambesiu, tačiau geriausia visapusiško naudojimo prasme laikoma būtent V8 versija – nors galingiausia V12 išlieka įspūdingiausia.

Automobiliai gali būti su šešių pavarų mechanine dėže arba pusiau automatine, valdoma svirtelėmis prie vairo. Rekomenduojama rinktis klasikinę mechaninę pavarų dėžę dėl geresnio valdymo ir patikimumo, nes automatinė sistema yra kiek netolygi.

Saugumo įranga čia – standartinė: šoninės oro pagalvės, traukos ir stabilumo kontrolės sistemos. Be to, automobiliai turi automatinę klimato kontrolę, elektriškai valdomas sėdynes, CD grotuvą su šešiais diskų keitikliais, navigacijos sistemą ir parkavimo jutiklius.

Alternatyvos

Kai kurie konkurentai siūlo dar sportiškesnes savybes. Pavyzdžiui, Porsche 911 Cabriolet pasižymi ypatingai gera trauka, komfortu ir superautomobilių lygio kokybe. Tai modelis, kurį siekia pralenkti daugelis klasės konkurentų.

Be to, reikėtų atkreipti dėmesį į Jaguar F-Type Roadster: elegantiškas, itin išvaizdus kabrioletas. Jis išsiskiria maloniu variklio garsu ir geromis dinaminėmis savybėmis, o kainos santykis – palankesnis, palyginti su Vantage Roadster ar 911 Cabriolet. Vis dėlto, įvairiapusiškumu iki Porsche 911 jam dar šiek tiek trūksta.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *