Ieškote naudoto Audi A3 hečbeko? Šis modelis jau daugelį metų nepraranda populiarumo tarp šeimų, vertinančių komfortą, praktiškumą ir aukštą kokybės lygį. Dabartinė A3 karta tęsia pirmtakės sėkmės formulę – vizualiai ir techniškai ji primena ankstesnę versiją, tačiau pasižymi modernaus dizaino ir novatoriškų technologijų deriniu.
Bendra apžvalga
Audi A3 savininkus vilioja erdvi salone, komfortiška važiavimo kokybė ir plati efektyvių bei galingų variklių gama. Visgi ilgaamžiškumas – tema, dėl kurios tam tikriems pirkėjams gali kilti abejonių.
- Puikus valdymas ir stabilumas kelyje.
- Patogi vairuotojo pozicija.
- Variklių pasirinkimas: nuo taupių iki itin dinamiškų.
- Kai kurios interjero medžiagos kiek nuvilia.
- Sunkiau valdomas multimedijos ekranas.
- Patikimumas gali būti netolygus.
Varikliai ir pakabos savybės
Audi A3 siūlo įvairius benzininius, dyzelinius, lengvo hibrido ir įkraunamus hibridinius agregatus. Bazinis 1,0 l (109 AG) 30 TFSI pirmenybę teikia taupiems miesto gyventojams, o 1,5 l 35 TFSI (148 AG) patiks tiems, kuriems reikia daugiau dinamikos. Hibridiniai variantai – 40 TFSIe ir 45 TFSIe – sujungia elektromotorą ir benzininį variklį, todėl 45 TFSIe deriniu iki 100 km/h įsibėgėjama vos per 7,6 sek. Elektromodaliu išvysta iki 64 km viena įkrova.
Dyzeliniai varikliai abu yra 2 litrų tūrio – 30 TDI (114 AG) reikalauja daugiau pastangų norint aplenkti eismą, o galingesnis 35 TDI (148 AG) ramiai susidoroja su tolimomis kelionėmis.
Dauguma variklių dirba tyliai, tačiau mažiau galingus benzininius ir dyzelinius motorus reikia labiau „spausti“, tad jie būna triukšmingesni. Technik ir Sport komplektacijose sumontuoti minkštesni amortizatoriai bei mažesni ratai, todėl važiavimo komfortas išlieka aukštas. S line ir aukštesnių apdailų automobiliai turi tvirtesnę, žemesnę pakabą bei didesnius ratus, tačiau ir jie neblogai sugeria nelygumus.
Važiuoti Audi A3 malonu visomis versijomis: automobilis užtikrintai ir nuspėjamai valdomas.
Salono įranga ir praktiškumas
A3 interjeras išsiskiria ergonomiška vairuotojo vieta – čia daug reguliavimo galimybių tiek sėdynei, tiek vairui, visi pagrindiniai valdymo elementai lengvai pasiekiami. Standarde – skaitmeninis 10,3 colio „Virtual Cockpit“ prietaisų ekranas, o aukštesnės komplektacijos pirkėjai gauna net 12,3 colio versiją.
Centrinėje panelėje įmontuotas didelis 10,1 colio lietimui jautrus ekranas su ryškia grafika ir greitai reaguojančiais meniu. Visgi kai kuriems naudotojams trūksta anksčiau buvusio fizinio valdymo rato, todėl valdyti funkcijas kelyje sunkiau.
Vidinės apdailos pasirinkimas atrodo solidžiai, tačiau kai kurios detalės – ypač centrinėje konsolėje ar žemiau durų – pasirodys kuklesnės, nei tikėtasi. 2024 m. modeliai patobulinti: plastikinė dekoracija aptraukta audiniu, įrengtas papildomas apšvietimas ir perforuotos intarpai duryse.
Priekyje vietos pakanka net aukštiems keleiviams – tiek kojoms, tiek pečiams. Galinėje sėdynėje suaugusieji (ypač virš 1,83 m ūgio) nepasijaus ypatingai erdviai, bet ir nereikės laužytis. Bagažinė didelė ir taisyklingos formos, todėl laisvai telpa penki rankinio bagažo lagaminai – tiek pat, kiek ir daugumoje šios klasės konkurentų.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinė Technik komplektacija pasižymi solidžiu papildomos įrangos paketu: automatinis klimato valdymas, adaptyvi kruizo kontrolė, elektra valdomi ir susilankstantys veidrodėliai, 16 colių lengvo lydinio ratai, automatiniai šviesos ir valytuvai, odinis vairas, savaiminio tamsėjimo galinio vaizdo veidrodėlis.
Sport lygis – jau su dviejų zonų klimato kontrole, dalinai dirbtinės odos apmušalais ir 17 colių ratais. Sportiškesnė S line siūlo 18 colių ratus, tamsintus langus, išskirtinius apdailos elementus ir sportines sėdynes. Topinė Vorsprung apdaila aprūpinta plačiausia papildomos įrangos gama, tačiau kainuoja brangiausiai tiek nauja, tiek naudota.
Ką gausite už savo biudžetą?
Naudotų automobilių kainos nuolat kinta, tačiau dabartinėje rinkoje 2020 arba 2021 metų Audi A3 (Technik komplektacijos 30 TFSI ar 35 TFSI) įmanoma rasti už maždaug 15 210 eurų. Vėlesni – 2022 metų modeliai kainuos nuo 17 550 eurų, o už 2023 metų automobilį prašoma apie 23 400 eurų. Norėdami galingesnių variklių ar aukštesnės komplektacijos, už 2024 metų A3 teks sumokėti artimesnę 35 100 eurų sumai.
Eksploatacijos išlaidos
Degalų sąnaudos
- 30 TFSI: 5,5 l/100 km
- 35 TFSI: 5,6 l/100 km
- 30 TDI: 4,4 l/100 km
- 35 TDI: 4,3 l/100 km
- 40 TDI: 5,8 l/100 km
- 40 TFSIe: 1,0 l/100 km (oficialiai)
- 45 TFSIe: 1,2 l/100 km (oficialiai)
Kelių mokestis
Visi Audi A3, registruoti po 2017 m. balandžio, apmokestinami vienodu metiniu tarifu – šiuo metu tai sudaro apie 228 eurus per metus.
Draudimas
Audi A3 draudimo įkainiai skiriasi pagal variklio tipą ir galingumą – nuo 14 iki 40 grupės. Tai reiškia, jog draudimas nebus itin pigus, bet ir nesmogs stipriai kišenei, ypač renkantis mažiau galingą modelį.
Techninė priežiūra
Techninį aptarnavimą būtina atlikti kas dvejus metus arba nuvažiavus 30 578 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau. Didžiosios Audi atstovybės siūlo aptarnavimo planą vyresniems nei trejų metų automobiliams: tarpinis servisavimas kainuoja 192 eurus, o pilnas – 373 eurus.
Nemaža dalis Audi A3 buvo parduodami su gamykliniu techninės priežiūros planu, galiojančiu iki 80 467 km arba 5 metų. Standartinė garantija dengia automobilius trejus metus (96 560 km), su galimybe pratęsti iki 4 ar 5 metų.
Patikimumas
Remiantis naudotojų atsiliepimais, Audi A3 patikimumas yra nevienodas. Dauguma savininkų pirmus eksploatacijos metus važinėja be didesnių nesklandumų, tačiau vėliau pasitaiko elektronikos trikdžių ar įspėjimų dėl variklio, kuriuos reikia šalinti servise. Dyzelinių variklių savininkai dažniau mini išmetimo sistemos problemas, kurios kartais išlieka neišspręstos net po kelių vizitų į autoservisą.
Serviso kokybė vertinama dvejopai: dalis vairuotojų giria operatyvius ir profesionalius meistrus, kiti – skundžiasi ilgesnėmis darbų trukmėmis ir aukšta kaina.
Ką rinktis ieškant naudoto Audi A3?
Renkantis tarp benzino ir dyzelio verta pagalvoti apie savo metinę ridą: jei dažniau važinėjate mieste ar nuolat nepilduote daug kilometrų, optimaliausias bus benzininis arba hibridinis 40 TFSIe modelis – šis pasižymi puikiu balansu tarp ekonomiškumo ir dinamiškumo.
Komplektacijos prasme verta apsiriboti Technik lygio A3 – jau šiame variante gausite praktiškai viską, ko reikia kasdienėje eksploatacijoje, o kaina išliks patraukli.
Kokias alternatyvas verta įvertinti?
Kompaktinių hečbekų segmento konkurencija labai stipri, todėl be Audi A3 yra ir kitų vertų dėmesio modelių.
Vienas artimiausių konkurentų yra Volkswagen Golf – techniškai jis labai panašus, variklių ir komplektacijų pasirinkimas taip pat platus, o kainos dažniausiai žemesnės.
Ford Focus pasižymi įspūdingu valdymu ir patogumu kasdien, tačiau vidinės apdailos kokybe A3 ar Golf dažnai lenkia Focus.
Dar viena alternatyva – BMW 1 serijos modelis. Puikios važiavimo savybės, solidi išvaizda, gausi įranga – tačiau ir kaina dažnai kiek aukštesnė.
Mercedes-Benz A klasė vilioja prabangiu salonu, nors važiavimo dinamika nėra tokia aštri kaip Audi ar BMW alternatyvų, o naudotų automobilių kainos nemažos.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.