Jeigu ieškote dailaus, keturių durų kompaktinio sedano su aukštesnės klasės automobilio stiliumi, verta atkreipti dėmesį į naudotą Audi A3 sedaną. Šis modelis pasirodė naujoje kartoje 2020 metais, pakeisdamas ilgai gamintą ir pirkėjų pamėgtą ankstesnę A3 sedano versiją, garsėjusią elegantišku interjeru ir komfortišku vairavimu.
Privalumai ir vairavimo pojūtis
Naujoji Audi A3 sedano karta išsiskiria ne tik didesniais kėbulo matmenimis – automobilis tapo ilgesnis, platesnis ir erdvesnis viduje nei ankstesnis modelis. Šiuolaikiškas interjeras ir patobulintos technologijos užtikrina malonų pojūtį tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Tiek BMW 2 serijos Gran Coupé, tiek Mercedes-Benz A klasės sedanui Audi A3 gali drąsiai mesti iššūkį – ypač dėl komforto ir vairavimo balanso. Visgi, jei žvelgiate į erdvesnį saloną ir aukštesnį rafinuotumą, Audi A4 ar BMW 3 serijos modeliai vis dar išlieka pirmūnai.
Pakaba ir vairavimo savybės
Modelio komfortą lemia ne tik apdaila, bet ir pakabos reguliavimas – Sport versijos pasižymi minkštesne pakaba, tuo tarpu S line komplektacijoje numatyta standesnė ir kiek žemesnė važiuoklė. Net ir su šia standesne pakaba automobilis nenukenčia komforto srityje, o vairavimo pojūtis išlieka itin tikslus – posūkiuose A3 išlaiko puikų balanso jausmą ir stabilumą, o Sport versija suteikia kiek daugiau komforto ilgose kelionėse.
Variklių asortimentas
Pirkėjams buvo siūlomi du benzininiai – 30 TFSI ir 35 TFSI – ir du dyzeliniai – 30 TDI (šis nebebuvo siūlomas nuo 2021 m.) ir 35 TDI – variantai. Aukštos dinamikos gerbėjai gali rinktis ir sportišką S3 versiją. 35 TFSI 1,5 litro benzininis variklis išsiskiria žvalumu, greitu reagavimu nuo žemų sūkių ir sklandžia eiga per visą sūkių diapazoną. 30 TDI 85 kW dyzelinis variantas gali reikalauti daugiau pastangų, norint įsilieti į intensyvų eismą, o 35 TDI 110 kW jau pasižymi užtikrintu našumu ir puikiai tinka magistralėms.
Komplektacija ir salono savybės
Bazinis Sport variantas maloniai nustebina: 43 cm (17 colių) lengvojo lydinio ratai, kruizo kontrolė, savaime užtamsėjantis galinio vaizdo veidrodis, elektra lankstomi šoniniai veidrodėliai, automatiniai žibintai ir lietaus jutikliai, dviejų zonų klimato kontrolė bei odinis salonas. S line pasiūlo dar 46 cm (18 colių) ratlankius, sportinius priekinius sėdynių ir atletiškesnį eksterjerą.
Interjero technologijos ir erdvė
Visuose modeliuose montuojamas 25,7 cm (10,1 colio) jutiklinis ekranas, kuris pasižymi aukšta raiška ir funkcijų gausa: čia rasite tiek Android Auto, tiek Apple CarPlay išmaniųjų telefonų integraciją. Nepaisant to, valdyti ekraną vairuojant šiek tiek sudėtingiau nei konkurentuose, nes beveik visi valdymo mygtukai yra integruoti į ekraną, taip atitraukiant dėmesį nuo kelio. Kitų markių modeliuose norimas funkcijas pasirinkti lengviau dėl papildomų valdymo įrankių, pavyzdžiui, BMW 3 serijoje esančio valdymo rato.
Apdailos medžiagos apskritai palieka gerą įspūdį, nors kai kur, pavyzdžiui, aplink centrinę konsolę, galima aptikti šiek tiek paprastesnių plastiko elementų. Priekyje dviese tilps ir itin ūgio vairuotojai, o gale aukštesni keleiviai galės jaustis patogiai – palyginti su ankstesne karta, vietos padaugėjo. Vis tik, erdvės galinių sėdynių srityje užteks tik tol, kol keleiviai neviršija 1,85 m ūgio, didesniame Audi A4 ar BMW 3 serijoje vietos bus daugiau.
Bagažinė ir praktiškumas
Bagažinės talpa viršija tiesioginio konkurento Mercedes-Benz A klasės sedaną, tačiau iki A4 ar 3 serijos apimties šiek tiek trūksta – apie itin erdvią Skoda Superb ar VW Passat bagažinę kol kas galima tik pasvajoti. Vis dėlto, vietos pakaks ir vaikiškam dviračiui, ir savaitei apsipirkti ar vežtis kūdikio vežimėlį.
Eksploatacijos sąnaudos ir kaina
Naudotos Audi A3 sedano įsigijimo kaštai
Naujos kartos naudotų A3 sedanų kainos prasideda nuo maždaug 21 060 eurų. Už tokią sumą dažniausiai gausite 30 arba 35 TFSI variantą Technik komplektacijoje su nedideliu rida. 2021–2022 metų modeliai, turintys galingesnius variklius ar aukštesnę komplektaciją, dažnai kainuoja 23 400–29 250 eurų, o 2023-ųjų modeliai siekia 29 250 eurų ir daugiau.
Degalų sąnaudos
- 30 TFSI (benzinas) – apie 5,5 l/100 km
- 35 TFSI (benzinas) – apie 5,6 l/100 km
- 30 TDI (dyzelinas) – apie 4,4 l/100 km
- 35 TDI (dyzelinas) – apie 4,3 l/100 km
Kiti eksploataciniai kaštai
Visi Audi A3 sedanai, registruoti po 2017 metų balandžio, metiniam kelių mokesčiui priskiriami prie 180 eurų kategorijos. Draudimo grupės, priklausomai nuo variklio, svyruoja nuo 14 iki 40 lygio – todėl draudimas dažniausiai išliks vidutinio dydžio, nebent rinksitės galingiausius variantus.
Gamintojas numato techninę priežiūrą kas dvejus metus arba kas 30 578 km. Oficialūs atstovai siūlo išplėstinį aptarnavimo planą trims ir daugiau metų senumo automobiliams, apimantį nedidelį aptarnavimą už 192 eurus, o pilną – už 373 eurus.
Dauguma naujų A3 sedanų buvo įtraukti į Audi techninės priežiūros planą, kuris galėjo padengti reguliarios priežiūros kaštus iki penkerių metų arba 80 467 km. Taip pat buvo taikoma trejų metų/96 560 km garantija, su galimybe ją pratęsti iki ketverių ar penkerių metų.
Ką rinktis?
Kurį Audi A3 sedaną verta rinktis?
Pasirinkimas tarp benzino ar dyzelio priklauso nuo to, kiek kilometrų per metus nuvažiuojate ir ar dažnai važiuojate trumpais maršrutais, ar pasirinksite ilgas keliones. Benzininiai varikliai pasižymi maloniu veikimu, ypač rekomenduotinas 35 TFSI dėl savo dinamiškumo.
Sport komplektacija optimaliai derina kainą ir gausų standartinės įrangos paketą. Čia rasite 43 cm (17 colių) ratlankius, kruizo kontrolę, savaime užtamsėjantį galinio vaizdo veidrodį, elektra susilankstančius veidrodėlius, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius, dviejų zonų klimato kontrolę, odinius apmušalus. Optimaliausias Audi A3 sedano pasirinkimas – 35 TFSI Sport.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Ieškantiems alternatyvų šioje klasėje verta pagalvoti apie BMW 3 serijos sedaną, kuris jau ilgai laikomas šios klasės standartu. Jis turi platų variklių pasirinkimą, modernią multimediją ir pasižymi rafinuotumu bei maloniu vairavimo pojūčiu.
Mercedes-Benz C klasės sedanas taip pat nepraranda savo žavesio – jis yra itin komfortiškas ir ekonomiškas. Tiesa, šiek tiek mažiau rafinuotas važiuojant nei 3 serija.
Dar viena alternatyva – Mercedes-Benz A klasės sedanas. Tai stilingas ir, ypač dyzeliniais varikliais, labai ekonomiškas automobilis, tačiau galinė sėdynė čia kiek siauresnė, be to, važiuoklė standesnė.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.