BMW M3 sedanas – tai automobilis, kuris pasižymi ne tik sportiškumu, bet ir kasdienio naudojimo praktiškumu. Dar prieš kelerius dešimtmečius „BMW“ siūlydavo aiškią modelių struktūrą: norint solidumo, populiariausias pasirinkimas buvo 3 serija, o sportiškesnėms emocijoms rinkdavomės kupė ar galingą „M3“ versiją – iš pradžių tik dviejų durų, tačiau jau nuo 1994 metų BMW išleido ir keturių durų sportinį sedano variantą. Nepaisant šio praktiškumo, „M3“ visada atrodė įspūdingai dėl masyvių ratų, išplatintų arkų, agresyvios išvaizdos.
Apžvalga
BMW M3 – vienas geriausių pasirinkimų ieškantiems įspūdingo sportiško sedano naudotų automobilių rinkoje. Po kapotu slepiasi 425 AG šešių cilindrų du kartus turbinomis „kvėpuojantis“ variklis, leidžiantis iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4,3 sekundės. Pirkėjai galėjo rinktis tiek šešių laipsnių mechaninę, tiek itin greitą septynių laipsnių automatizuotą pavarų dėžę. Pasirinkus „Competition Pack“ komplektaciją, pirkėjai gaudavo 20 colių ratlankius, lenktynėms sureguliuotą važiuoklę, keturis juodo chromo išmetimo vamzdžius ir pagerintą garso sistemą.
Standartinė BMW M3 įranga tikrai gausi – dvi zonos klimato kontrolė, šildomos elektrinės atminties sėdynės, navigacijos ir multimedijos sistema su spalvotu 8,8 colio ekranu, Bluetooth bei USB jungtimis. Prie vairo visada jaučiamasi užtikrintai dėl žemos sėdėjimo padėties ir plačių galimybių pasiruošti automobilį pagal save, o sportiškas sėdynių dizainas užtikrina patogumą bei saugumą greitesniuose posūkiuose.
Važiavimo savybės
Keliuose M3 atsiskleidžia visu savo potencialu: galingas variklis ir sportiškai suderinta važiuoklė suteikia tikrą vairavimo malonumą. Automobilis itin gerai valdomas – vairo stiprintuvas reaguoja tiksliai, kėbulas posūkiuose nesvyruoja, o sukibimo ribos išties aukštos. Tiesa, komforto prireiks atsisakyti – pakaba tvirta, o kelio triukšmas šiek tiek jaučiamas – ypač važiuojant didesniu greičiu. Vis dėlto, vertinant tokių galimybių sportinį sedaną, važiuoklės kietumas neturėtų stebinti.
Salono apdaila kokybiška, viskas surinkta preciziškai. BMW iDrive informacinė sistema valdoma patogiu ratuku prie pavarų svirties, o ekranas sumontuotas aukštai, todėl navigacija ar valdymas intuityvūs. „Professional Media Pack“ suteikia prieigą prie išplėstinių interneto paslaugų ir pažangesnės navigacijos.
Erdvė ir praktiškumas
Priekinių sėdynių erdvė dosni, o ir gale vietos dažniausiai užtenka keturiems keleiviams – nors aukštesniems už vairuotoją sėdintiems keleiviams gali pritrūkti vietos kojoms. Bagažinė išlieka tokio pat dydžio, kaip paprastų 3 serijos modelių, todėl galima patogiai sutalpinti ir šeimos lagaminus.
Išlaikymo kaštai
Įsigijimo kaina
Lietuvoje norintiems įsigyti M3 teks už automobilį pagamintą 2014–2015 m. su vidutinėmis ridos vertėmis ir pilna serviso istorija iš nepriklausomo pardavėjo paruošti apie 35 000 eurų. 2016 m. automobilio kaina dažniausiai siekia 36 250–40 950 eurų, 2017 m. – nuo 40 950 iki 46 800 eurų, o naujausi, 2018 m. laidos M3 dažniausiai kainuoja nuo 46 800 iki 52 650 eurų.
Eksploatacijos sąnaudos
M3 aptarnavimas ir eksploatacija kainuoja nemažai. Oficialūs duomenys rodo, kad automatinės greičių dėžės versija sunaudoja vidutiniškai apie 8,3 l/100 km (pagal NEDC metodiką), o CO₂ emisija siekia 194 g/km. Dėl sportiško charakterio realios kuro sąnaudos dažnai būna didesnės, nes šiuo automobiliu sunku važiuoti „ramiai“.
Lietuvoje šiam automobiliui taikomas taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo CO₂ išmetimo, degalų rūšies ir pirmosios registracijos metų. Be to, M3 aptarnavimas ir draudimas kainuoja daugiau nei įprastų automobilių, o reguliarus ir kokybiškas aptarnavimas autorizuotame servise itin svarbus siekiant išlaikyti automobilio vertę.
Kurį M3 rinktis?
„Competition Pack“ dar labiau pabrėžia sportinę M3 prigimtį, tačiau ir standartinė komplektacija suteikia ypatingų įspūdžių. Svarbiausias sprendimas – rinktis rankinę ar automatinę greičių dėžę. Automatinės dėžės M3 pasižymi kiek geresne dinamika, taupesne eksploatacija ir patogesniu kasdieniu naudojimu. Tai dažnas pasirinkimas tarp ieškančiųjų universalaus sportinio sedano.
Alternatyvos
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – veržli, galinga ir itin smagiai valdoma, su išskirtiniu V6 varikliu ir aukšta komforto zona.
- Porsche 911 – gali būti mažiau praktiškas dėl dviejų durų, tačiau žada nuostabų valdymą, dinamiką bei išskirtinį vairavimo džiaugsmą.
Žvelgiant bendriau – BMW M3 išlieka viena stipriausių sportinio sedano alternatyvų naudotų automobilių rinkoje. Jis geba sujungti kasdienį komfortą ir tikrą vairavimo aistrą – ir šis derinys traukia entuziastus jau ne vienerius metus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.