Ieškote erdvaus, prabangaus automobilio su tikru nuotykių prieskoniu, tačiau nenorite rinktis didelio, ištaigingo visureigio? Audi A6 Allroad – unikalus pasirinkimas tiems, kurie vertina komfortą, stileivystę ir nori turėti daugiau galimybių užmiesčio keliams nei įprastas universalas.
Bendra informacija
Audi A6 Allroad – komfortiškas, tylus, aukštos kokybės universalas, kurio salono prabanga neatsilieka nuo kitų aukščiausios klasės automobilių. Šis modelis atkeliavo iš Audi A6 Avant bazės, tačiau papildytas didesne prošvaisa ir visų ratų pavara „quattro“ – pasirengęs įveikti net ir sudėtingesnius maršrutus, nesibaimindamas nei purvinų pievų, nei pravažiavimų per vandenį.
Nors įprastas A6 Avant taip pat labai įspūdingas komfortu, Allroad pasižymi ne tik padidinta prošvaisa, bet ir specifinėmis technologijomis kelionėms už miesto ribų. Įprastas SUV standartus vis dar atitinka, tačiau Audi A6 Allroad išlaiko diskretišką išvaizdą ir išsiskiria subtilumu tarp didelių krosoverių.
Technologijos ir variklių pasirinkimas
Pirkėjai gali rinktis tarp dviejų apdailos variantų: „Sport“ arba dar prabangesnio „Vorsprung“. Visi A6 Allroad modeliai komplektuojami su 3,0 l V6 varikliais: vienas benzininis ir du dyzeliniai, su skirtinga galia. Visi jie turi integruotą lengvojo hibrido technologiją, padedančią sumažinti degalų sąnaudas ir išlaikyti sklandų veikimą. Taip pat siūloma pusiau autonominio vairavimo funkcija, pasiskolinta iš prabangiausio Audi modelio.
Galingiausias, 335 AG benzininis variklis (55 TFSI – 0–100 km/h per 5,5 sek.) yra greičiausias, tačiau 242 AG dyzelis (45 TDI – 0–100 km/h per 6,6 sek.) laikomas protingiausių pasirinkimu dėl balanso tarp galios ir kainos. Jei dažnai vilksite sunkesnį priekabą ar karavaną – 282 AG (50 TDI) dyzelis bus dar geresnis; jis pasiekia 100 km/h vos per 5,9 sek.
Važiavimo komfortas ir valdymas
Visi naujesni A6 Allroad modeliai standartiškai turi adaptyvią pneumatinę pakabą, kuri sėkmingai prisitaiko prie kelio nelygumų. Norint dar daugiau komforto, galima pasirinkti Comfort režimą, o važiuojant vingiuotais užmiesčio keliais – Dynamic režimą, kuris sumažina kėbulo svyravimus. Didesni verstuviniai ratai (ypač „Vorsprung“ įrangoje) gali kiek pabloginti pakabos minkštumą mažesniuose greičiuose, tačiau bendrai A6 Allroad išlieka itin malonus kelionių partneris įvairiomis kelio dangomis.
Pneumatinę pakabą galima pakelti ir rankiniu būdu – tai padeda pravažiuoti žvyrkeliais ar sudėtingais ruožais. Ji taip pat automatiškai sureguliuoja aukštį priklausomai nuo bagažo ar priekabos svorio, užtikrindama stabilumą magistralėse ar užmiesčio greitkeliuose. Sportiškumo suteikia visų varomųjų ratų sistema ir, pažangesnėse versijose, keturių varančiųjų ratų vairavimas, kuris sumažina apsisukimo spindulį siaurose vietose ir sustiprina stabilumą dideliu greičiu.
Savijauta salone
Vairuotojo vieta – komfortiška, su daugybe elektrinių reguliavimo galimybių, įskaitant keturių krypčių juosmens atramą. „Vorsprung“ modeliai turi sportines sėdynes, ypač patogias ilguose reisuose arba važiuojant vingiuotais keliais. Antros eilės keleiviai turi daug erdvės ir galės patogiai įsitaisyti net jei yra aukštesni nei vidutiniškai. Nors Volvo V90 Cross Country gale šiek tiek daugiau vietos kojoms, A6 Allroad universali erdvė ir salono organizavimas nenuvils net reikliausių.
Priekyje ir gale daug talpių dėtuvėlių ir atvirų erdvių smulkioms reikmėms. Bagažinėje telpa iki 565 litrų, o nulenkus galines sėdynes (patogiai atverčiamas mygtuko paspaudimu) sukuriama vientisa, plokščia erdvė be laiptelio. Tai leidžia patogiai pakrauti įvairius daiktus, o krovinių tinklai ir kabliukai padeda juos stabiliai pritvirtinti.
Bagažinė atsidaro elektriniu būdu (visose komplektacijose), o „Vorsprung“ versijoje dar papildoma judesio atpažinimo funkcija, kai atidaromas galinis dangtis pamojus koja po buferiu – patogu, kai rankos užimtos.
Multimedija ir prietaisų valdymas
Audi „Virtual Cockpit“ skaitmeninis prietaisų skydelis pakeičia tradicinius analoginius indikatorius dideliu 12,3 colio ekranu, kuriame rodoma visa svarbiausia informacija. Klimato kontrolės valdymas taip pat patogus, per atskirą 8,6 colio ekraną centre – visi pagrindiniai nustatymai pasiekiami lengvai, neskęsta po meniu sluoksniais kaip kituose modeliuose. Pagrindinis 10,1 colio lietimui jautrus ekranas valdo garso, navigacijos bei telefono funkcijas ir siūlo haptinį grįžtamąjį ryšį.
Nors ekrano meniu logiškai išdėstyti, vis tik valdymas tampa kiek sudėtingas važiuojant, nes norint surasti norimą funkciją vairuotojui tenka atitraukti žvilgsnį. Todėl kai kurie konkurentai, kaip BMW 5 Touring su mygtukiniais ar besisukančiais valdikliais, šiuo atžvilgiu yra intuityvesni.
Standartiškai diegiamos tokios smulkmenos kaip belaidis telefono krovimas, DAB radijas, išmaniojo telefono programėlių integracija (Apple CarPlay, Android Auto), taip pat įspūdingos, pritaikomos LED priekinės žibintų matricos. Jos pačios reguliuoja šviesos srautą ir padeda išvengti kitų vairuotojų akinimo.
Kelionės pojūtis ir triukšmas
Visi varikliai veikia gan tyliai, o benzininis modelis yra ypač ramus. Dyzelinius agregatus galima girdėti tik stipriai įsibėgėjus. Keleiviams komfortą didina ir žemas vėjo, ratų triukšmo lygis, ypač pasirinkus mažesnio diametro ratlankius.
Savininko patirtys ir eksploatacijos kaštai
Kainų pokyčiai ir prieinamumas
2018–2019 m. gamybos naudotą Audi A6 Allroad galima rasti už 29 250–35 100 eurų, priklausomai nuo variklio ir įrangos komplektacijos. Jei ieškote naujesnio 2020 ar 2021 m. modelio su nedidele rida, kainos siekia 35 100–41 000 eurų – vis dar kur kas mažiau nei naujo automobilio kaina.
Eksploatacijos išlaidos
45 TDI dyzelinis variklis oficialiai sunaudoja šiek tiek daugiau nei 7,0 l / 100 km, o 50 TDI – apie 7,2 l / 100 km. Vairuojant atsargiai, realus 50 TDI rezultatas siekia apie 8,1 l / 100 km. 55 TFSI benzininis modelis – apie 8,5 l / 100 km pagal gamintojo deklaracijas.
Metinis kelių mokestis – 181 eurų, tačiau papildomas prabangaus automobilio mokestis taikomas visoms transporto priemonėms, kurių pradinis sąrašinis vertinimas viršija 46 800 eurų – tokiu atveju antrais–šeštaisiais eksploatacijos metais prisideda dar 391 euras.
Draudimas ir priežiūra
Draudimo grupės svyruoja nuo 36 iki 42, todėl draudimo įmokos priklauso nuo vairuotojo stažo, gyvenamosios vietos ir pasirinkto variklio. Techninę priežiūrą rekomenduojama atlikti kas metus arba kas 15 000 km, priklausomai nuo individualaus važiavimo pobūdžio.
Įrangos paketai ir rekomendacijos
Jau bazinis „Sport“ komplektacijos lygis stebina gausia įranga: adaptyviniai priekiniai žibintai, parkavimo jutikliai priekyje ir gale, galinio vaizdo kamera, elektra valdomos priekinės sėdynės, odinis salonas, šildomos priekinės sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, sulankstomi šoniniai veidrodėliai, 19 colių ratlankiai ir pritemdyti langai.
„Vorsprung“ versijoje rasite dar daugiau prabangos: itin minkšta Valcona oda, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, panoraminis stogas, galinė klimato kontrolė, šildomos galinės sėdynės, elektrinė vairo kolonėlė, projekcinis ekranas ant stiklo, bekontaktė durelių atidarymo sistema ir net 21 colio ratlankiai. Vis tik šis pasirinkimas – ženkliai brangesnis.
Bene daugiausiai vertės siūlo Audi A6 Allroad 3.0 45 TDI V6 su „Sport“ komplektacija – optimalus balansas tarp gausios standartinės įrangos, galios ir kainos.
Pagrindiniai konkurentai
Rinkdamiesi tarp A6 Allroad alternatyvų, dėmesį verta atkreipti ir į BMW 5 Touring – šis universalas ilgą laiką laikomas etalonu dėl erdvaus, kruopščiai įrengto salono bei itin malonių vairavimo savybių ir ekonomiškų variklių. Mercedes-Benz E klasės universalas siūlo galingus variklius, daug komforto ir milžinišką 640 litrų bagažinę.
Audi A6 Allroad – universalas, kuris atrodo solidžiai, važiuoja užtikrintai visomis sąlygomis ir patiks tiems, kurie nori kažko daugiau nei įprastas miesto automobilis ar SUV.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.