Ieškantiems stilingo ir praktiško universalo, naudotas Audi A6 Avant dažnai atsiduria pageidavimų sąrašo viršuje. Dėl dailaus dizaino ir išskirtinio salono kokybės šis modelis kelia norą aplenkti daugelį tradicinių sedanų. Nors Audi A6 Avant ne visiems gali būti pirmasis pasirinkimas tarp premium klasės universalių automobilių, tačiau kaip naudotas jis išsiskiria puikia komplektacija, patvarumu ir dideliu variklių pasirinkimu, laikantis konkurentų lygio – ypač lyginant su BMW 5 serijos Touring ar Mercedes E klasės universalais.
Privalumai ir galimi trūkumai
- Aukštos kokybės salonas
- Galingi, taupūs varikliai
- Gausi bazinė įranga
- Komfortiškas, rafinuotas riedėjimas
- Priekabių ir papildomo vietos ieškantys konkurentai kartais būna praktiškesni
- Vairavimo pojūtis gali būti ne toks įdomus kaip kai kurių varžovų
- Pavienių atvejų pasitaiko dėl patikimumo
Varikliai: pasirinkimų gausa
Daugelis naudotų Audi A6 Avant bus su dyzeliniais varikliais – tai yra šių modelių era, kai pirmenybė teikta mažoms CO2 emisijoms ir ekonomiškumui. Populiariausi pasirinkimai – 2,0 l varikliai su 129–140 kW (175–187 AG) galia, ypač „Ultra“ versijose nuo 2014 metų. Mėgėjai daugiau galios dažnai renkasi 3,0 l šešių cilindrų variklius – jų yra keletas variantų nuo 148 kW iki 235 kW (201–320 AG), o du bi-turbo variantai siūlo iki 232 kW ir 238 kW (309 ir 316 AG).
Benzininių variklių rasti sunkiau. Pasirodė 218 kW (296 AG) 3,0 l V6, bet vėliau pasirinkimas kurį laiką buvo apribotas vien dyzeliais. Benzininiai varikliai grįžo 2018 m., kai buvo pasiūlyti ekonomiški 1,8 TFSI (137 kW/187 AG) ir 2,0 TFSI (183 kW/248 AG). Sportiškų pojūčių ieškantys ras įspūdingus 4,0 l V8 – nuo 444 AG S6 iki 597 AG RS6 Performance versijų.
Komplektacija ir įranga
Bazinės SE versijos pirkėjams siūlo odinius apmušalus, dviejų zonų klimato kontrolę, navigaciją, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, kruizo kontrolę, 17 colių lietinius ratlankius bei automatinį apšvietimą ir valytuvus. 2014 m. modeliuose žibintai atnaujinti į dar šviesesnes ksenonines lempas.
S line versija išsiskiria 18 colių ratais, sportiškais apdailos akcentais, žeminta sportinė pakaba ir patobulinta oda. Prabangos ieškantys pirkėjai dažnai renkasi Black Edition, kurioje visas išorinis chromuotas apipavidalinimas pakeistas juodos spalvos elementais.
Važiavimo ypatumai ir valdymas
Kelyje Audi A6 Avant užtikrintas ir komfortiškas. 2.0 TDI variklis nustebins sklandžiu darbu visame greičių diapazone, o galingesni varikliai suteikia dar daugiau galios nepakenkdami rafinuotumui. Automatinė septynia pavarų dėžė veikia švelniai, tik kartais juntamas trumpalaikis trūkčiojimas perjungiant žemyn.
SE ir Executive modeliai pasižymi „Dynamic“ pakaba, kuri užtikrina malonų komfortą. S line susiduria su stangresne sportine pakaba bei didesniais ratais, tad važiuojant prastesniu keliu sukietėjimas tampa akivaizdus. Juodosios serijos (Black Edition) modeliai su 20 colių ratais yra dar tvirtesni. Verta paieškoti S line modelio su minkštesne pakaba, jei komfortas svarbiau nei sportiškumas.
Net ir bazinės priekiniais ratais varomos versijos su 2.0 TDI užtikrina puikų sukibimą. Vairo sistema – lengva ir pakankamai tiksli, bet vairavimo pojūčių entuziastams gali pritrūkti sportiškumo. Visgi valdyti A6 Avant lengva ir saugu net ir greičio mėgėjams.
Salono kokybė ir erdvumas
Vidus stebina apdailos kokybe; vairuotojo pozicija patogi, o visos valdymo sistemos išdėstytos intuityviai. Vaizdas į priekį ir galą ganėtinai geras, o parkavimo jutikliai visose versijose – standartas.
Visuose modeliuose yra daug vietos priekyje, patogiai įsikurs ir trys keleiviai gale. Bagažinė – didelė, tvarkingo dizaino ir lengvai pasiekiama dėka plačių galinių durų. Standartiškai diegiamas modernus MMI multimedijos centras: bazinis – su 6,5 colių ekranu, tačiau už papildomą kainą galima užsisakyti didesnį 8 colių ekraną su įvairiomis papildomomis funkcijomis.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Rinkos kainų lygis
Naudotą Audi A6 Avant su didesne rida galima įsigyti už maždaug 7 000 eurų, tačiau rekomenduojama ieškoti automobilio už 11 700–14 000 eurų kainą, pagaminto 2011-2012 m., su ne per dideliu nuvažiuotu atstumu ir pilnai pildyta aptarnavimo istorija. 2015 m. atnaujintiems automobiliai kainuoja nuo 16 400 eurų. 2017–2018 m. modeliai iš oficialių salonų dažniausiai kainuos tarp 18 700 ir 23 400 eurų.
Kuro sąnaudos ir išlaikymas
Ekonomiškiausias 2.0 TDI Ultra dyzelinis variklis vidutiniškai vartoja 4,5 L/100 km. Net ir 3.0 TDI modelis su priekine pavara pasiekia 5,1 L/100 km, o BiTDI versija su visais varančiais ratais – 6,3 L/100 km. Geriausią benzininio variklio efektyvumą siūlo 1,8 TFSI – apie 6,0 L/100 km, o galingiausių S6 ir RS6 versijų apetitas siekia 8,0 L/100 km.
CO2 emisijos
Norintiems mažo mokesčio už taršą, verta rinktis 2.0 TDI Ultra (124 g/km) arba 3.0 TDI su priekiniais varančiais ratais (136 g/km). BiTDI versijos su galingesniais varikliais pasiekia 169 g/km, o visi benzininiai V8 modeliai – 225 g/km.
Mokesčiai ir draudimas
Mokestis už kelių naudojimą priklauso nuo modelio pagaminimo datos ir CO2 emisijų. Naujesniems automobiliams po 2017 m. taikomas fiksuotas tarifas ir didesnė suma brangesniems (virš 46 800 eurų kainavusiems) modeliams antrais–šeštais eksploatavimo metais. Šiuo metu standartinis metinis mokestis siekia apie 210 eurų, o už prabangius automobilius – 456 eurus per metus.
Remonto kaštai racionalūs: monotoniškas aptarnavimas senesniems nei 3 metų automobiliams kainuoja nuo 240 eurų už smulkias paslaugas iki 425 eurų už rimtesnius darbus. Didelių variklių modelių priežiūra šiek tiek brangesnė, tačiau sportiniai S6 ir RS6 remonto įkainiai dažniausiai dar aukštesni.
Draudimo grupės Audi A6 Avant kiek aukštesnės nei panašių BMW ar Mercedes modelių: 2,0 l dyzeliai – 33 grupė, galingesnės versijos – 44 ar net 50, priklausomai nuo variklio.
Kurios Audi A6 Avant versijos vertos dėmesio?
Variklio pasirinkimas
Net ir paprastas 2.0 TDI dyzelis puikiai susitvarko su pilnai pakrautu automobiliu ir greitkeliais, tad tai dažniausias ir rekomenduojamas pasirinkimas. Ieškantiems daugiau galios – 215 AG 3.0 TDI garantuoja išskirtinį pagreitį, o 268–316 AG BiTDI siūlo sportiškesnius pojūčius.
Tarp nedaugelio benzinių variantų verta rinktis 1.8 TFSI, kuris pasirodė 2018 m. – tai praktiškas ir ekonomiškas pasirinkimas.
Komplektacijos rekomendacijos
Universalus pasirinkimas – gausiai sukomplektuota SE komplektacija, turinti visas kasdien reikalingas funkcijas. S line versijos pasižymi sportiškesniu įvaizdžiu, tačiau jų pakaba gali tapti per kieta Lietuvos keliams.
Įsitikinkite, ar modelis komplektuotas su Technology Pack – tai reiškia didesnį navigacijos ekraną, naujoviškas interneto funkcijas ir išsamesnę spalvotą informacinę panelę. Sudomins ir papildomas Technology Pack Plus, kuris prideda pažangių saugumo sprendimų: adaptyvius kruizo kontrolės, eismo juostos laikymo, aklosios zonos ir automatinio stabdymo funkcijas.
Alternatyvos: ką dar verta pasižiūrėti?
Jei norite apsvarstyti alternatyvas, didžiausias konkurentas – BMW 5 serijos Touring. Jis pasižymi komfortu, erdve ir efektyviais varikliais, patogiu salonu bei paprastu valdymu. Mercedes E klasės universalas gali būti itin patrauklus naudotas: tylus, rafinuotas ir itin talpus – jo bagažinė didžiausia tarp alternatyvų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.