Jei galvojate apie talpų ir universalų automobilį, naudotas Audi A6 Avant dažnai atsiduria pirkėjų sąrašo viršuje. Šio modelio populiarumą lemia ne tik didelė bagažinė ar patogios sėdynės – jame apstu aukščiausios klasės komforto, pažangių technologijų ir solidžios surinkimo kokybės.
Vidaus erdvė ir komfortas
Audi A6 Avant išsiskiria erdviu salonu, kuriame lengva rasti patogią sėdėjimo poziciją dėl elektrinio sėdynės bei vairo reguliavimo. Priekiniai keleiviai mėgausis gausia vieta, o gale – daugiau vietos kojoms ir galvai nei daugelyje šios klasės konkurentų. Net trečias keleivis užnugaryje nesijaus varžomas, tik reikės peržengti nedidelį centrinį tunelį. Bagažinė – viena didžiausių ir praktiškiausių savo klasėje, lengvai pasiekiama ir puikios formos.
Apdailai naudotos kokybiškos medžiagos, be to, ergonomiškas prietaisų skydelis ir aiškūs valdikliai leidžia vairuoti be papildomų rūpesčių. Standartinėse versijose montuojami aiškūs analoginiai indikatoriai, tačiau su papildomu Technology Pack pagrindinį prietaisų skydelį keičia 12,3 colio skaitmeninis ekranas, kuriame rodoma išsami informacija vairuotojui po ranka.
Matomumas – puikus, nes automobilis komplektuojamas su priekiniais ir galiniais parkavimo davikliais bei galinio vaizdo kamera. Infotainment sistema paprasta naudotis, yra jautrus 8,8 colio ekranas (arba 10,1 colio su papildomu paketu).
Varikliai ir našumas
Renkantis A6 Avant, dauguma ieško ekonomiško dyzelinio variklio – tam puikiai tinka pasirinkimas tarp dviejų pagrindinių variantų: 2,0 l 201 AG keturių cilindrų dyzelio arba galingesnio 3,0 l 282 AG šešių cilindrų. Abu varikliai garsėja gera trauka ir nuosaikiomis degalų sąnaudomis. Ieškantiems benzininės alternatyvos, siūlomas 2,0 l 201 AG arba 261 AG, taip pat net 3,0 l 335 AG varikliai. Hibridinė 50 TFSIe versija skirta tiems, kas vertina elektrinį režimą kasdienėms kelionėms – oficialiai iki 54,7 km elektrinės autonomijos ir įspūdingas įsibėgėjimas iki 100 km/h per 6,3 sek.
Įprastas pasirinkimas – 40 TDI, kuris suderina dinamišką vairavimą su ekonomiškumu; jo pavarų dėžė – septynių laipsnių automatas – kartais reikalauja kantrybės, tačiau bendram įspūdžiui tai daug įtakos neturi. Galingesnis 50 TDI jau komplektuojamas su aštuonių laipsnių automatu ir siūlo dar daugiau galios, nors ir čia dėžė kartais lėtina reakciją.
Pakaba ir valdymas
Gamintojas siūlė net keturis skirtingus pakabos variantus. Paprastesnėse versijose montuojami tradiciniai plieniniai amortizatoriai, S line modeliai gauna standesnę ir žemesnę pakabą, o brangiausioje Vorsprung komplektacijoje rasite adaptyvią pakabą su galimybe keisti nustatymus tarp komforto ir sporto. Dideli ratai gali lemti kiek grubesnį važiavimą nelygiu keliu.
Nors automobilis išties didelis, posūkiuose jis elgiasi stebėtinai judriai – kai kurios versijos turi ir keturių ratų vairavimą, didinantį manevringumą mieste. Sukibimas patikimas ir su priekinių, ir su visų varančiųjų ratų sistemomis, bet kai kurių konkurentų valdymas visgi preciziškesnis.
Įranga ir komplektacijos
Populiariausios dvi bazinės komplektacijos – Sport ir S line. Jau Sport siūlo šildomas priekines sėdynes, dalinę odos apdailą, navigaciją, beraktę sistemą ir 18 colių lengvojo lydinio ratus. S line papildomai džiugins didesniais, 19 colių ratlankiais, sportiška išvaizda ir Alcantara interjeru. Black Edition prideda 20 colių ratus ir daugybę juodų apdailos detalių, o Vorsprung – 21 colio ratus, išmanius žibintus, papildomą saugos įrangą bei pagerintą garso sistemą.
Eksploatacijos sąnaudos
Ekonomiškiausias A6 Avant – 40 TDI, kuris bendroje sumoje sunaudoja apie 5,7 l/100 km. 50 TDI – apie 7,0 l/100 km. Benzininiai modeliai suvartoja kiek daugiau: 40 TFSI – apie 7,4 l/100 km, 45 TFSI – 7,9 l/100 km, 55 TFSI – apie 8,3 l/100 km. 50 TFSIe hibridas turi teorinį 1,2 l/100 km rodiklį pagal gamintoją, bet realybėje jis priklausys nuo dažnumo, kiek važiuosite elektra.
Metinis kelių mokestis šiuo metu siekia 211 EUR (arba 199 EUR hibridui), tačiau jei automobilio nauja kaina viršijo 46 800 EUR, iki šešerių metų bus taikomas prabangos mokestis – papildomai 456 EUR per metus. Draudimo grupės svyruoja nuo 36 iki 42. Tech. aptarnavimai – kas metus arba 15 000 km, priklausomai nuo važiavimo. Serviso kainos išlieka prieinamos, siūlomos net programos, leidžiančios mokėjimą paskirstyti per laiką.
Patikimumas
Nors Audi A6 Avant žavi surinkimo kokybe, kai kurie modeliai pasižymi elektronikos sutrikimais – vairuotojai neretai susiduria su sensorių ir įspėjamųjų šviesų problemomis, kurios lemia papildomas išlaidas ir dažnesnį lankymąsi servise. Dyzelinių ir benzininių variklių patikimumas vidutinis: pasitaiko degalų sistemos ar turbinos gedimų. Aptarnavimas salonuose – labai nevienodas: vieni klientai giria gerą aptarnavimą, kiti skundžiasi ilgu laukimu ir prasta komunikacija.
Kainos ir pirkimo galimybės
2018–2019 metų A6 Avant galima rasti nuo 23 400 iki 29 300 EUR. Vėlesni 2020–2021 modeliai dažniausiai kainuoja nuo 25 700 iki 35 100 EUR. Naujesni, 2022 metų ir naujesni automobiliai jau viršija 40 950 EUR. Didžiausią įtaką kainai daro variklis, pavarų dėžė ir komplektacija.
Rekomendacijos: ką pasirinkti?
Optimalus pasirinkimas – 2,0 TDI dyzelis su Sport apdaila: šis variantas pasižymi sklandžiu darbu, ekonomiškumu ir jau gausia standartine įranga. Galingesni varikliai tiks tiems, kam aktualus didesnis greitis, tačiau skirtingai vertinkite ir degalų sąnaudas bei eksploatacines išlaidas.
Konkurentai
Bene pagrindinė alternatyva – BMW 5 serijos Touring. Šis modelis garsėja komfortišku salonu ir maloniu valdymu, pasiūloje gausu ekonomiškų ir rafinuotų variklių. Mercedes-Benz E klasės universalas traukia švelnia pakaba, tylesne eiga, solidžia įranga ir itin didele bagažine. Abu konkuruojantys modeliai stipriai varžosi dėl lyderio pozicijos šioje klasėje ir verta pasvarstyti visus tris, jei ieškote universalo, kuris leis mėgautis tiek komfortu, tiek praktiškumu.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.