Bentley Bentayga pasirodymas rinkoje pažymėjo naują prabangių visureigių erą. Kadaise tokio automobilio idėja atrodė sunkiai įsivaizduojama, tačiau 2016 metais Bentley pristatė Bentayga – didžiulį, keturių varomų ratų, net 2,4 tonos sveriantį SUV, kuris išsyk tapo išskirtinės prabangos simboliu.
Prabanga ir galia naujame lygmenyje
Bentayga žengė į naują klasę – prabangių visureigių segmentą, kuris prieš kelerius metus dar neegzistavo. Šiandien Bentayga varžosi su tokiomis didžiulėmis ir prabangiomis mašinomis kaip Volvo XC90, Range Rover, bei Audi Q7 – pastaroji yra artimiausias Bentayga giminaitis pagal bazę ir technologijas. Priklausomai nuo komplektacijos, Bentayga gali būti septynvietė arba pasiūlyta su iš tinklo įkraunama hibridine sistema.
Bentley pradžioje siūlė 6.0 litrų W12 benzininį variklį, tačiau šis bei 4.0 litrų V8 dyzelis buvo išimti iš asortimento 2022 metais. Šiandien svarbiausios Bentayga versijos yra 542 AG turintis 4.0 litrų V8 benzininis variklis ir 443 AG galios plug-in hibridas su 3.0 litrų V6, derinamu su elektriniu motoru. Visos šios jėgainės užtikrina įspūdingus dinamikos rezultatus: jėgos pakanka bet kuriai kelio situacijai, o važiavimas išlieka išskirtinai rafinuotas.
Greitis ir rafinuotumas – kartu
V8 benzininė versija demonstruoja išskirtinius rezultatus: net su beveik 2,5 tonos svoriu ji iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,5 sekundės. Bentayga EWB, didesnė ilgojo važiuoklės bazės versija, lėtesnė tik 0,1 sekundės. Hibridas nuo 0 iki 100 km/val. spurtuoja per 5,5 sekundės. Važiuojant vien elektriniu režimu, komfortas išlieka aukštas, o salone – beveik visiška tyla.
Sklandžią eigą užtikrina aštuonių pavarų automatinė dėžė, kuri visada parenka tinkamą pavarą, taigi vairo už pavarų svirteles dažniausiai net nesinori rankioti. Oro pakaba užtikrina puikų važiavimo komfortą net ant prastesnių kelių, o valdomumas – daugiau negu pakankamas, žinant automobilio gabaritus ir svorį.
Aktyvesniems vairuotojams patiks V8 S versija su standesne pakaba, dinamiškesne elektronine stabilumo kontrole ir patobulinta sukimo momento paskirstymo sistema.
Salonas ir įrangos sprendimai
Bentayga viduje – tikras rankų darbo šedevras, pilnas išskirtinių medžiagų ir apdailos subtilumų. Čia – kokybiškos odos, natūralaus medžio apdaila, aliuminio ventiliacijos angos su tradiciniais svirtele reguliatoriais. Dėmesys detalėms matomas tiek dizaino elementuose, tiek kruopščiuose siūlėse ant sėdynių ir prietaisų skydelio. S modeliai pasižymi Alcantara intarpais ant vairo, sėdynių bei pavarų svirties.
Centrinis 10,9 colio informacinis ekranas yra didesnis nei, pavyzdžiui, Aston Martin DBX, ir siūlo viską, ko gali reikėti: DAB radiją, belaidį „Apple CarPlay“, „Android Auto“ palaikymą, realaus laiko navigaciją bei integruotą SIM kortelę.
Priekinių sėdynių patogumas išskirtinis, gale – daug erdvės kojoms, net ir aukštiems keleiviams. Galvos vietos čia daugiau nei Lamborghini Urus. Norintiems dar daugiau erdvės, verta rinktis EWB modelį su net 180 mm papildomos vietos gale.
Bagažo skyrius – erdvus, bet yra didesnių varžovų
Penkiavietėje Bentayga versijoje bagažinė talpina 484 litrus, kas yra nemažai, bet šiuo skaičiumi ją lenkia Aston Martin DBX (632 l) ir Rolls-Royce Cullinan (600 l). Hibridinėje versijoje erdvės šiek tiek mažiau – 479 l. Keturių sėdynių išdėstyme telpa 392 litrai, o EWB su 4+1 išplanavimu – 380 litrų. Pakraunama zona plati bei ilga, o elektrinis bagažinės dangtis leidžia ją atidaryti paprastu koja mostelėjimu.
Eksploatacija ir vertė rinkoje
Kiek kainuoja naudotas Bentley Bentayga?
Perkant naudotą Bentayga galima nemažai sutaupyti. 2016 metų W12 modelio kainos prasideda nuo maždaug 77 200 eurų, o pagrindiniai pasiūlymai siekia apie 81 900 eurų. Gera 2017-2019 metų versija kainuos tarp 87 750 ir 105 300 eurų, 2020-2021 m. – 105 300-140 400 eurų, o už naujausius (2022-2023 m.) teks sumokėti ne mažiau nei 140 400 eurų.
Išlaikymo iššūkiai
Bentayga išlaikymas – tikrai nepigus malonumas. W12 benzininiai modeliai, pagal seną NEDC testą, turėjo tik 13,1 l/100 km sąnaudas – realybėje šis skaičius gali būti dar didesnis. V8 dyzeliai pagal gamintoją naudoja 7,9 l/100 km, tačiau kasdienybėje pasiekti tokį rodiklį sudėtinga. WLTP cikle, V8 benzinas vidutiniškai sunaudoja apie 13,0 l/100 km, o plug-in hibridas žada teorinius 3,4 l/100 km.
Dėl 50 draudimo grupės draudimas ir mokesčiai sieks nemažas sumas. Techninis aptarnavimas, kad ir kur pasirinksite, kainuos brangiai, o oficialūs atstovai išrašo keturženklius sąskaitas.
Kurią Bentayga rinktis?
Patraukliausias pasirinkimas
Iš visų galimų versijų verta atkreipti dėmesį į 4.0 litrų V8 benzininį modelį. Jis ne tik puikiai skamba dėl dviejų ovalių išmetimo vamzdžių, bet ir – Bentayga V8 S atveju – gauna sportinį išmetimą bei juodus kėbulo akcentus. 542 AG šiame automobilyje reiškia išties įspūdingą dinamiką.
Nors yra tik viena aukšto lygio komplektacijos versija, net bazinė įranga gausi: palydovinė navigacija, Bluetooth, DAB radijas, USB jungtys, automatinės LED šviesos, automatiniai valytuvai, šildomos odinės sėdynės, parkavimo jutikliai priekyje ir gale, galinio vaizdo kamera. V8 S modelyje rasite ir sportinį išmetimą bei juodus išorės elementus.
Alternatyvos ir konkurentai
Tarp pagrindinių konkurentų – Range Rover, kuris meistriškai derina prabangą ir neprilygstamas bekelės galimybes. Tai puikus pasirinkimas tiek keliui, tiek nuotykiams gamtoje, o salone – išskirtinis komfortas. Kaina didelė, surinkimo kokybė ne visada tobula, o dideliu greičiu važiuojant galima pajusti svorį, tačiau visumoje – tai vienas konkurencingiausių visureigių rinkoje.
Audi SQ7, dalinantis daug technologijų su Bentayga, taip pat vertas dėmesio. Tai galingas 4.0 litrų dyzelis, išraiškingas valdymas ir erdvus, aukštos klasės salonas. Nors prestižo ir išskirtinumo lygis – ne toks aukštas kaip Bentley ar Range Rover, pastarasis modelis išsiskiria puikia kokybe bei puikiu kainos ir kokybės santykiu antrinėje rinkoje.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.