Ieškantiems netradicinio šeimos automobilio BMW 3 serijos modelių gretose atsiranda išskirtinė alternatyva – 3 GT hečbekas. Tradiciniai sedano ar universalios kėbulo variantai nebe visiems aktualūs, tad 3 GT siūlo daugiau erdvės ir universalumo be poreikio persėsti į visureigį.
Kas yra BMW 3 GT?
BMW 3 GT – tai 3 serijos modelio versija, kuri yra apie 20 cm ilgesnė ir 8 cm aukštesnė už 3 serijos Touring universalą. Šis skirtumas suteikia ne tik daugiau vietos gale sėdintiems keleiviams, bet ir talpesnį bagažinę bei aukštesnę vairavimo poziciją, kas ypač vertinama keliaujant šeimai ar dažnai vežiojant keleivius.
Erdvi ir prisitaikanti salonas
Didžiausias 3 GT privalumas – salono praktiškumas. Galinės sėdynės ne tik lengvai nulenkiamos, bet ir atlošas nugarai gali būti pastumtas atgal, todėl ilgesnių kelionių metu užtikrinamas didesnis komfortas. Keleivio vietos gale čia tikrai daugiau nei įprastoje 3 serijos versijoje, o didelis bagažo skyrius su elektrine bagažinės danga praverčia kasdien.
Salone panaudotos kokybiškos medžiagos, tad net ir po kelių metų automobilio interjeras neatrodo nuvargintas. Be to, „standartinis“ elektrinis bagažinės dangtis užtikrina lengvą naudojimąsi.
Važiavimo savybės: kompromisai dėl universalumo
Visgi didesni gabaritai ir aukštesnis kėbulas turi ir savų trūkumų. 3 GT posūkiuose labiau siūbuoja, nes jo svorio centras aukštesnis nei paprastosios 3 serijos, tad universalioje Touring versijoje valdymas išlieka geresnis. Net su pasirenkamais prisitaikančiais amortizatoriais, automobilis ne taip gerai reaguoja į staigius krypties pokyčius.
Važiuojant didesniu greičiu komforto režime, prisitaikantys amortizatoriai padeda, tačiau kelio triukšmo bei vėjo garsų, sklindančių pro veidrodėlius, išvengti nepavyksta. Mieste važiuojant per duobes ir greičio kalnelius į saloną pasibelsti gali šiurkštūs smūgiai, o standartinė važiuoklė kartais būna per kieta. „M Sport“ versijose pakaba dar standesnė, tad tie, kurie renkasi komfortą, turėtų pasvarstyti apie kitas modifikacijas.
Variklių pasirinkimas ir versijos
3 GT variklių gama šiek tiek siauresnė nei įprastame 3 serijos modelyje, nes čia orientuojamasi į prestižą. Daugiausia pasiūloje – dyzeliniai variantai. Populiariausias 320d garsėja puikiu efektyvumo ir dinamikos balansu. Ieškantiems dar ekonomiškesnio varianto, 318d pasižymi ypač gerais sąnaudų rodikliais, o norintiems dinamiškų galimybių kelionėse – šešių cilindrų 330d ar 335d bus itin komfortiški ilgoms distancijoms.
Rečiau pasirenkami benzininiai varikliai, bet net ir bazinė 320i versija siūloma tiek su galiniais, tiek su visais varomaisiais ratais. Galingesnės 335i bei 340i versijos – pasirinkimas tiems, kuriems svarbi galinga dinamika.
Kainos ir eksploatacinės išlaidos
Kiek kainuoja naudotas BMW 3 GT?
- Ankstyvo, 2013 m. modelio 3 GT su daugiau nei 160 000 km rida kainuoja nuo 11 700 eurų.
- Skyrus daugiau nei 15 795 eurus, galima rasti benzininių ar dyzelinių 3 GT, pravažiavusių iki 64 000 km.
- 320i su vidutine rida bei xDrive sistema kainuoja nuo 15 210 eurų.
- Už šešių cilindrų dyzelinį 330d su 113 000 km rida teks mokėti bent 19 890 eurų.
- Jeigu domina vienerių metų 318d SE su mažesne nei 16 000 km rida, reikės apie 25 155 eurų.
Eksploatacijos kaštai
Pagrindinės dyzelinės 3 GT versijos lengvai valdomos sąnaudomis. 318d vidutiniškai sunaudoja 4,5 l/100 km, o kelių mokestis siekia 35 eurus. 320d pasižymi 4,9 l/100 km sąnaudomis ir 135 eurų mokesčiu (naujesni, po 2016 m. atnaujinimo, – 4,7 l/100 km). 325d ir 330d modelių degalų sąnaudos – 5,2 l/100 km, jų metinis mokestis – 158 eurai.
Visų varančiųjų ratų xDrive sistema siūloma 320d ir 330d modeliuose, o 335d ji montuojama standartinėje komplektacijoje. 320i benzinas su galiniais varomaisiais ratais sunaudoja vidutiniškai 6,2 l/100 km ir metinis mokestis siekia 176 eurus, o su xDrive – 7 l/100 km ir 223 eurus. 328i pasižymi 6,7 l/100 km ir 223 eurų mokesčiu. Po 2016 m. pasirodęs 330i sunaudoja vidutiniškai 6 l/100 km ir kainuoja 158 eurus per metus. 335i gerokai „alkanesnis“ – 8,1 l/100 km ir 327 eurų mokestis, o vėlesnė 340i versija – 7 l/100 km ir 223 eurų mokestis.
Automobiliai, kurie registruoti po 2017 m. balandžio 1 d., į apmokestinimą patenka pagal naują 164 eurų metinį fiksuotą tarifą.
Naujiems automobiliams buvo siūloma penkerių metų fiksuoto kainos techninės priežiūros programa, tad perkant naudotą vertėtų pasitikrinti, ar garantija vis dar galioja. Net ir be garantijos, BMW priežiūra nėra pati brangiausia šiame segmente.
Rekomenduojamos komplektacijos
Pagrindinė SE komplektacija yra labiausiai subalansuota: 45 cm lydinio ratlankiai, dviejų zonų klimato kontrolė, tempomatas, Bluetooth, USB jungtis, galiniai parkavimo jutikliai ir 16,5 cm spalvotas ekranas su iDrive valdymu. Po 2016 m. atnaujinimo papildomai įdiegti LED žibintai, navigacija ir skaitmeninė radija, todėl SE kainos ir įrangos santykis išlieka geriausias.
Sport versijoje rasite sportines sėdynes ir papildomą apšvietimą, Modern siūlo kitokius stiliaus sprendimus, o Luxury džiugina didesniu chromo kiekiu išorėje bei medžio ir odos apdaila viduje. M Sport – tai dar įspūdingesni ratlankiai, specialios apdailos detalės ir sportinė pakaba.
Jei važiuojate nedaug arba dažniausiai mieste – 320i visiškai pakanka, bet universaliausiu pasirinkimu dažniausiai tampa 320d dėl puikaus balanso. Ieškantiems ypatingo švelnumo – šešių cilindrų 330d, tačiau už šį variklį gerokai permokama, tad toks sprendimas tinka tik išskirtinumo ieškantiems vairuotojams.
Kokie panašūs modeliai?
Alternatyvų tarp naudotų BMW 3 serijos hečbekų tikrai netrūksta. Audi A5 Sportback taip pat siūlo praktišką bagažinę bei sportiško kupė siluetą, nors viduje erdvės mažiau nei BMW 3 GT, tačiau valdymo kokybė čia dar geresnė.
Išraiškingesnio dizaino ieškotojams gali patikti Citroen DS5, kuris taip pat turi padidintą kėbulo aukštį ir tylų saloną net važiuojant dideliu greičiu. Tiesa, jo pakaba labai kieta, tad komforto čia mažiau.
Klasikinė alternatyva – BMW 3 Touring universalas. Jis yra dar tylesnis ir efektyvesnis, be to, važinėja dar maloniau, nors galinėje sėdynėje erdvės truputį trūksta lyginant su 3 GT.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.