BMW 3 serijos Touring universalas stebina puikiomis vairavimo savybėmis ir sugeba išlaikyti legendinę šios markės dinamiką netgi būdamas erdvesnės, sunkesnės kėbulo versijos. Šis automobilis maloniai valdomas tiek vingiuotuose užmiesčio keliuose, tiek miesto eisme. Nors dėl papildomo svorio universalas šiek tiek tvirtesnis nei sedanas, didžioji dalis vairuotojų įvertins jo puikų balansą tarp sportiškumo ir komforto.
Praktiškumas ir erdvė
Nors 3 serijos Touring nėra didžiausias universalas savo klasėje, jis išlieka patrauklus pasirinkimas dėl puikios inžinerinės kokybės ir pageidaujamo sportiškumo. Viduje vietos pakanka net aukštesniems keleiviams – tiek galvai, tiek kojoms. Vairuotoją pasitinka kruopščiai suprojektuotas salonas, BMW būdinga apdailos ir surinkimo kokybė.
Bagažinė galėtų būti kiek talpesnė, palyginti su kai kuriais konkurentais, tačiau ir esama vieta atitinka daugumos poreikius. Galinės sėdynės visiškai nuleidžiamos, nors įkrovimo plotą kiek sumažina į bagažinę įsiterpiančios ratų arkos.
Vairavimo patirtis ir komfortas
Kelyje 3 serijos universalas išlieka itin judrus, o vairuotojui užtikrina užtikrintą valdymą. Net ir pasirinkus M Sport pakabą, universalas išlieka komfortiškas tol, kol kelio dangos nelygumai nėra ryškūs – tuomet važiuoklė gali pasirodyti kiek per standi lėtai važiuojant.
Eksploatacijos sąnaudos
3 serijos Touring universalas buvo aprūpintas „Efficient Dynamics“ taupymo technologijomis jau nuo 2007 metų, o vėlesniuose modeliuose efektyvumas dar labiau patobulintas. Tai tapo aiškiai pastebima degalų sąnaudų ir išmetamo CO2 kiekių rodikliuose.
Dyzelinių modelių ekonomiškumas
- 320d po atnaujinimo sunaudoja apie 4,78 l/100 km (vietoje ankstesnių 5,9 l/100 km), o CO2 emisija sumažėjo nuo 158 g/km iki 128 g/km.
- 318d sąnaudos taip pat pagerėjo – nuo 5,8 l/100 km iki 4,5 l/100 km, o CO2 išmetimas – nuo 155 g/km iki 120 g/km.
Benzininių variklių pasirinkimas
- Senasis 318i vidutiniškai sunaudojo 7,6 l/100 km ir išmetė 182 g/km CO2, o atnaujintas modelis – jau tik 6,3 l/100 km ir 147 g/km CO2.
- 320i prieš atnaujinimą vartojo 7,6 l/100 km, po atnaujinimo – 6,4 l/100 km, o taršos rodiklis sumažėjo nuo 182 g/km iki 149 g/km.
Daugiausia taupymo naudos suteikia dyzeliniai modeliai, ypač tiems, kurie daug keliauja užmiestyje.
Draudimo ir aptarnavimo išlaidos
Mažiau galingi Touring modeliai dažniausiai priskiriami 21 draudimo grupei, o didžiausios galios dyzeliai – iki 38 grupės. Tvarkant automobilius nereikėtų pamiršti, kad oficialūs BMW servisai dirba už gana aukštą valandinį įkainį, taigi, pasibaigus gamintojo garantijai, protinga rinktis nepriklausomus, patikimus specialistus.
Modelių įvairovė ir komplektacijos
3 serijos Touring modeliai pasižymi didele motorų gama, tačiau dyzeliniai modeliai bus optimalus pasirinkimas dažniausiai. Universaliose 2,0 litrų 318d versijose ar galingesniame 320d (su 120–181 AG, priklausomai nuo pagaminimo metų) atrasite tinkamą balansą tarp galios ir ekonomijos. Rimtesni vairuotojai gali rinktis 3.0 l darbinio tūrio 325d, 330d ar net 335d, kurių galingumas siekia 194–282 AG.
Nedaug važinėjantiems metams tiktų ir benzininiai variantai: 2,0 l darbinio tūrio 318i ar 320i (127–168 AG), arba šešių cilindrų 2,5 ir 3,0 litrų versijos (nuo 215 iki 302 AG). Standartiškai visi turi šešių pavarų mechaninę pavarų dėžę, tačiau buvo siūloma ir šešių pavarų automatinė dėžė.
Pagrindiniai modeliai standartinėje įrangoje neturėjo lengvojo lydinio ratlankių, tačiau siūlė CD grotuvą, oro kondicionierių bei keturis elektrinius langus. ES paketas pridėjo lengvojo lydinio ratlankius ir priekines rūko žibintus, dažniausiai pasitaikantys „SE“ modeliai – didesnius ratlankius, daugiafunkcinį vairą, trakcinės kontrolės sistemą ir parkavimosi sensorius. Sportiškieji „M Sport“ pasižymėjo agresyvesniu kėbulo apdailos komplektu, dar didesniais ratlankiais ir standesne važiuokle.
Nuo 2009 metų vidurio pristatytas ir SE Business Edition – ši modifikacija pasižymėjo odiniu salonu, Bluetooth ir navigacijos sistema.
Ką pasirinkti?
Renkantis naudotą 3 serijos universalą, svarbu įsivertinti ridos poreikius. Dažnai keliaujantiems racionaliausia rinktis atnaujintus ir taupius dyzelinius modelius, o tiems, kurie važiuoja mažiau – benzininius variantus su ekonomiškais keturių arba užtikrintais šešių cilindrų varikliais.
Kokius dar modelius verta apsvarstyti?
Nors 3 serijos BMW universalas dažnam automobilių mėgėjui atrodo kaip savaime suprantamas pasirinkimas, verta pasidairyti aplink ir į kitus universalus – rinkoje netrūksta konkurentų, siūlančių dar daugiau vietos, pigesnę priežiūrą ar įdomias komplektacijas. Galutinis sprendimas priklausys nuo asmeninių poreikių – vairavimo malonumo, komforto lygio ar įkrovos vietos poreikio.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.